Ik zag bv deze: Thule Dynamic M 800 Black Glossy Dakkoffer
Maar Volvo heeft er zelf ook? Bv. Space Design, maar die lijken sterk op die van Thule?
Edit: het lijken me eigenlijk dezelfde boxen, enige verschil het logo?

Zijn inderdaad dezelfde. Je hebt 'm ook nog van andere automerken zoals BentleyStijn123 schreef: Iemand ervaring met een goeie, toch compacte skibox? (hoofdzaak is voor ski's, maar ook voor tassen die duwbaar zijn)
Ik zag bv deze: Thule Dynamic M 800 Black Glossy Dakkoffer
Maar Volvo heeft er zelf ook? Bv. Space Design, maar die lijken sterk op die van Thule?
Edit: het lijken me eigenlijk dezelfde boxen, enige verschil het logo?![]()
En hoe valt het windgeruis mee? Want is een vrij hoge ... En welke bevestiging heb je?jvov60 schreef: Ik heb de Hapro Traxer 5.6 Anthracite.
Niet extreem duur, maar gaat veel in. Ook grote en lange spullen.
Bevalt erg goed. Al drie seizoenen in gebruik (zomer).
Ik heb, bewust, geen dakraam en daarom valt het windruis reuze mee. Dezelfde bak op mijn V60 PIH met dakraam gaf wel windruis.Stijn123 schreef:En hoe valt het windgeruis mee? Want is een vrij hoge ... En welke bevestiging heb je?jvov60 schreef: Ik heb de Hapro Traxer 5.6 Anthracite.
Wat ook bij draagt aan het reduceren van windgruis, zijn de Volvo wingbars ipv die vierkante dakdragers. Heb ze sinds vorig jaar en scheelt echt aanzienlijk. Daarbij heb ik een Thule motion XT Xl als dakkoffer, waar ik meer dan positief over ben. Veel volume, aan twee kanten te openen, zeer makkelijke bevestiging en oerdegelijk.Stijn123 schreef:En hoe valt het windgeruis mee? Want is een vrij hoge ... En welke bevestiging heb je?jvov60 schreef: Ik heb de Hapro Traxer 5.6 Anthracite.
Rha007 schreef:Wat ook bij draagt aan het reduceren van windgruis, zijn de Volvo wingbars ipv die vierkante dakdragers. Heb ze sinds vorig jaar en scheelt echt aanzienlijk. Daarbij heb ik een Thule motion XT Xl als dakkoffer, waar ik meer dan positief over ben. Veel volume, aan twee kanten te openen, zeer makkelijke bevestiging en oerdegelijk.Stijn123 schreef:En hoe valt het windgeruis mee? Want is een vrij hoge ... En welke bevestiging heb je?jvov60 schreef: Ik heb de Hapro Traxer 5.6 Anthracite.
Stijn123 schreef:Deze heb ik.Rha007 schreef:Wat ook bij draagt aan het reduceren van windgruis, zijn de Volvo wingbars ipv die vierkante dakdragers. Heb ze sinds vorig jaar en scheelt echt aanzienlijk. Daarbij heb ik een Thule motion XT Xl als dakkoffer, waar ik meer dan positief over ben. Veel volume, aan twee kanten te openen, zeer makkelijke bevestiging en oerdegelijk.Stijn123 schreef: En hoe valt het windgeruis mee? Want is een vrij hoge ... En welke bevestiging heb je?
Zoals deze? https://www.vstore.nl/transport/lastdra ... ails-1464/
Grappig, meer mensen die niet wild zijn van het panoramadak.jvov60 schreef:Ik heb, bewust, geen dakraam en daarom valt het windruis reuze mee. Dezelfde bak op mijn V60 PIH met dakraam gaf wel windruis.Stijn123 schreef:En hoe valt het windgeruis mee? Want is een vrij hoge ... En welke bevestiging heb je?jvov60 schreef: Ik heb de Hapro Traxer 5.6 Anthracite.
Originele Volvo dakdragers. De Hapro bak heeft grijpers die vanuit de bak gemakkelijk aangedraaid worden. Werkt perfect.
De bak is aan twee zijden te openen. Ook handig.
Klopt. Alleen waren die niet (tijdig) leverbaar in juni 2013.Blue-Eyes schreef: De Thule dakdragers zijn iets mooier (imo ) . Die zijn mooi afgerond, geven geen uitstekende delen.