Hallo,
Ik ben John en ben sinds een paar dagen in het bezit van een mooie S80 2.5T van april 2007.
Op zoek naar een grotere en betaalbare auto werd ik op een feestje op dit type auto gewezen. Na wat Googlen was ik "verkocht", na een proefrit helemaal.
Nu heb ik al gelijk een vraag aan jullie.
Volgens de gebruiksaanwijzing kan ik mijn telefoon via Bluetooth aansluiten op het systeem van de auto.
Echter als ik, zoals voorgeschreven, op 'phone' druk vraagt hij om een simcard. Nergens, ook niet in de gebruiksaanwijzing, vind ik verder iets om op Bluetooth te komen.
Heeft iemand een idee?
Groet,
John
S80 2007 en Bluetooth telefoon
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
dan heb je geen Bluetooth telefoon maar een vaste telefoon in de auto. Waren destijds beide een optie
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
jjohn
- 1st Gear member
Bedankt voor jullie antwoord. Inmiddels is inderdaad duidelijk dat er geen Bluetooth in zit.
De verkoper gaat een oplossing zoeken.
Wellicht een Parrot maar ik hoop dat er een module bestaat om aan het bestaande systeem te koppelen.
De verkoper gaat een oplossing zoeken.
Wellicht een Parrot maar ik hoop dat er een module bestaat om aan het bestaande systeem te koppelen.
-
jjohn
- 1st Gear member
Blijkbaar zijn er de volgende opties.
Een duosim gebruiken in de auto. (Tenslotte is hij daarvoor uitgerust.)
Het systeem om laten bouwen door TPRPowerflush. (best kostbaar)
Een connector van Volvotech inbouwen (welke lijkt op een GROM module.)
Ik ben benieuwd waarmee de verkoper komt.
Laatst gewijzigd door jjohn op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
- Hanegem
- 3rd Gear member
Duosim heb ik ook geprobeerd, vond het niks. Heb daarom voor de oplossing van Volvotech gekozen en kan nu dus ook via een Parrot mijn muziek streamen.jjohn schreef: Blijkbaar zijn er de volgende opties.
Rijd nooit harder dan je engelbewaarder kan vliegen
-
jjohn
- 1st Gear member
Daar neig ik ook naar. Kun je dan nog iets met de knoppen op het stuur?Hanegem schreef:
Duosim heb ik ook geprobeerd, vond het niks. Heb daarom voor de oplossing van Volvotech gekozen en kan nu dus ook via een Parrot mijn muziek streamen.
-
jjohn
- 1st Gear member
Nu blijkt dat in mijn model achteraf geen Bluetooth ingebouwd kan worden.
Wordt dus waarschijnlijk toch een Parrot.
Een andere mogelijkheid is een simcard in de auto en mijn telefoon doorschakelen als ik instap. Er is daar zelfs een app voor. Iemand hier ervaring mee?
Wordt dus waarschijnlijk toch een Parrot.
Een andere mogelijkheid is een simcard in de auto en mijn telefoon doorschakelen als ik instap. Er is daar zelfs een app voor. Iemand hier ervaring mee?
Laatst gewijzigd door jjohn op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
aangezien mijn vrouw ook veel met onze V70 reed, waar een vergelijkbare installatie in zat, hebben we destijds een sim only abonnementje afgesloten van een paar euro en dus met een extra nummer gewerkt. Ging prima, zelf kon je bellen en je werd zelden in de auto gebeld.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
jjohn
- 1st Gear member
Dank je.Walter schreef: aangezien mijn vrouw ook veel met onze V70 reed, waar een vergelijkbare installatie in zat, hebben we destijds een sim only abonnementje afgesloten van een paar euro en dus met een extra nummer gewerkt. Ging prima, zelf kon je bellen en je werd zelden in de auto gebeld.
Dat is inderdaad makkelijk en prettig.
En indien nodig kan ik mijn mobiele doorschakelen naar de auto met één druk op een knop als ik toch bereikbaar moet zijn.
Laatst gewijzigd door jjohn op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.