paQ schreef:niet echt objectief natuurlijk als je net over de 100.000 kruipt he
ik ben benieuwd wat je kosten zijn als je spanne 190.000 - 250.000 pakt
Nu gaat het pas gebeuren Bover..
Je distributieriem komt eraan, remblokken zal ook wel gaan gebeuren. Misschien ook de schijven al een keer.
Hopelijk blijft je dual mass vliegwiel het doen...enfin, ik hoop het zeker niet voor je..maar dan kost een V70 D5 serieus knaken. (en ik kan het weten )
Koop een Haynes en neem een extra vrije dag, bespaart je nog steeds een hoop geld!
Zolang ik het zelf kan blijven doen wat betreft tijd, scheelt dat echt heel veel geld. Het is bovendien leerzaam en erg ontspannend! Maar ieder natuurlijk zn eigen hobby!
Ik weet dat mijn volgende beurt "de 160000km beurt"
de distri riem waterpomp er aan komt en de schijven voor en remblokken filter en olie..( normale onderhoudskosten toch )
In Gronau VOLVO rond de 750,= euro.
In Nederland ga je over de 1100,=
En het scheelt dat de meeste kilometers op de snelweg gereden worden.
En ja ik ben hoopvol met de D5.
Met mijn TDI Volvo V70 ook gelukkig gereden met relatief weinig lkosten.
Dus hoop doet rijden
menjo schreef:En jij laat maar 1 beurt per 60000km uitvoeren?
Met 30.000 olie verversen doe ik zelf. Een keer per jaar naar de Volvo dealer met een diesel met deze kilometerstand.( 68000-128.000km )
De 30.000km interval in overleg met de dealer.
Een vol syntheet kost al gauw 10 euro en er gaat 7 liter in...
Nog even onder de auto doorkijken, check hier en daar.....
Dat het duur is in de volvo garage is duidelijk.
188,= voor flushen met 7 liter kosste zonder arbeidsloon rond de 140,= euro.
Men is er zo drie kwartier mee bezig.
Ik en (VOLVO) kosten.
Nog steeds verbaas ik mij over de hoge onderhoudskosten in vergelijking met andere merken.
Blijkbaar heeft een Volvo-monteur ook een hoger salaris en begrijp mij niet verkeerd,
ik vind dat (goede) automonteurs dat ook mogen verdienen.
Mede gezien de verantwoordelijkheid.
Ook op de onderdelen wordt goud verdient, op dit Forum heb ik hier al diverse voorbeelden van gegeven.
Winstmarge's van 400% is Volvo niet vreemd!
Ik heb veel pech gehad, het volgende allemaal uitgevoerd:
Periode april 2005 tot nu jan. 2007, begin; 150K - nu 185 K.
* Kleppen stellen. (zie handleingen)
* Koprevisie. (nog niet beschikbaar bij handleidingen)
* ETM defect
* Software updates
* Airco beurt (incl. vullen)
* Gasverdeelhuis (LPG) defect (zie handleidingen)
* Gasfilters vervangen (zie handleidingen)
* Grote beurt incl. distributieriem en span- een looprollen en waterpomp, multisnaar enz...
* Remblokken voor
* APK
Maakt een totaal van € 1932,28
Nu is dit wel veel geld, maar kleppen stellen kost bij Volvo alleen al ± € 800,-
Koprevisie ± 3000,-
Gr-beurt incl. het genoemde praten we al over ruim € 1000,-
En dan zullen we het over de rest nog maar niet hebben.
De komende 150K zal ik niet weer zo veel kosten hebben.
Eeen paar bandjes, olie en wat filters.
De koppeling compleet waarschijnlijk nog, aan onderdelen een keer € 500,-
marissentom schreef:Alsof ik het over de duvel had: vannochtend dis.riem geknapt :s (gelukkig stond ik stil en in de vrij, hoe bijzonder!)
Had m over anderhalve week willen vervangen...
Benieuwd wat de kosten zijn.
Dan hoop ik dat het goed voor je afloopt, stil staan en in de vrij is geen garantie van GEEN kleppen schade.
Wel meer kans op minder schade.
Succes.
Kosten zijn afhankelijk van motortype en wat je allemaal wil laten vervangen.
Dit is een antwoord die kreeg van Volvo Nederland voor het onderhoud van een D5:
Dank voor uw e-mail. Wij informeren u hiermee over richtprijzen van onderhoudsbeurten. Deze prijzen kunnen afwijken omdat
iedere Volvo-dealer zijn eigen uurtarief hanteert. Ook is het merk olie dat de dealer gebruikt niet voorgeschreven.
40.000 km beurt, richtprijs ca € 300,-- excl. BTW
60.000 km beurt, " " " 265,-- " "
80.000 km beurt, " " " 300,-- " "
100.000 km beurt, " " " 265,-- " "
120.000 km beurt, " " " 335,-- " "
140.000 km beurt, " " " 265,-- " "
160.000 km beurt, " " " 650,-- " "
Is idd helder, maar waarom toch altijd prijzen ex BTW.
Gemiddeld moet je er dus € 55,- bij optellen.
En dan nog de zin: Deze prijzen kunnen afwijken omdat iedere Volvo-dealer zijn eigen uurtarief hanteert.
Ik ben dan ook benieuwd of onze mede forumleden dit dan ook daadwerkelijk kwijt zijn bij een beurt.
Ik geloof er niets van, want er is altijd wel iets.
software update's, extraatje hier en een remblokjes daar! enz............
bij aflevering heb ik ook een 160k beurt gehad, maar daar zat ook de distributie in.
Sindsdien is ook nog vervangen het stuurhuis en de draagarmrubbers.
en volgende week gaat ie wederom retour voor nog wat dingetjes in de garantie (waaronder opnieuw een rammel in het ophanggedeelte/wiel bij het insturen, soms vreemde schakelgedragingen (AUT) en een lelijke brom ergens in eht uitlaatgedeelte onder de wagen)
En Als ik die allemaal als kosten zou moeten opvoeren word ik zeer zeker inet blij van...
De komende 150K zal ik niet weer zo veel kosten hebben.
Hoop het niet voor je. Ik heb het afgelopen jaar 2300 Euro weggebracht (niet eens naar een Volvogarage) voor (naast de reguliere zaken) een wiellager, een motorsteun, een airco-condensor, een thermostaatklep en een stuurkogel. Oh ja, de 3e set remschijven zit er op (voorwielen) maar deze beginnen nu weer krom te trekken.
De rammel bij het linkerachterwiel wordt ook steeds luider...stabilisatorstangen of schokdemper.
Km stand begin 216k, nu 251k. Volgens mij blijft het gewoon doorgaan met die hoge kosten. Ik zit op ongeveer 7 ct per km.
Volvo 66 - Renault 18- Renault Fuego - Citroën AX - Audi 90 - Chrysler PT Cruiser - Seat Toledo
Volvo S60 D5 - 2002
Volvo V70 2.4D Edition Sport 2007 Volvo V70 D3 Limited Edition 2011
paQ schreef:dat niet.. maar het zijn wel mooie 'ijk'punten.
bij aflevering heb ik ook een 160k beurt gehad, maar daar zat ook de distributie in.
Sindsdien is ook nog vervangen het stuurhuis en de draagarmrubbers.
en volgende week gaat ie wederom retour voor nog wat dingetjes in de garantie (waaronder opnieuw een rammel in het ophanggedeelte/wiel bij het insturen, soms vreemde schakelgedragingen (AUT) en een lelijke brom ergens in eht uitlaatgedeelte onder de wagen)
En Als ik die allemaal als kosten zou moeten opvoeren word ik zeer zeker inet blij van...
Ik dacht dat je die uitlaat brom/rammel zelf inmiddels had opgelost.