Ik een setje spacers overnemen van 20mm en 25mm , gaat dat passen?
Wie heeft ook deze maat onder zijn V50?
Of voorbeeld foto’s?
V50 sport met 205-50-17
Welke maximale spoorverbreders V50
- Blue-Eyes
- 4th Gear member
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 18.09.2005 - 12:28
- Locatie: Flevoland
bert888 schreef: Ik een setje spacers overnemen van 20mm en 25mm , gaat dat passen?
Wie heeft ook deze maat onder zijn V50?
Of voorbeeld foto’s?
V50 sport met 205-50-17
MP? Heb ik ook naar zitten te kijken. Ik heb dan wel een V60, ET55 en verlaagd. Ik gebruik nu 10 voor en 15 achter, ik zou voor de looks wellicht naar 15 en 20 willen gaan.
Kijk ook naar wieluitslag en hoogte wielkast tov wiel, het kan dan gebeuren dat je de wielkasten moet laten rollen.
'20 - heden: BMW F36 Gran Coupe - 435D x-drive high executive m-sport MY2016-4
'17 - '20 : Volvo V60 D4 R-design; Familypack, Advanced Safetypack, Convience en Motionpack, etc. MY2012-6
'15 - '17: Volvo XC70 fully loaded
'12 - '15: BMW E92 Coupe - 335D high Executive M-sport MY 2007-9
'10 - '12: Lexus IS220D
En: S60 en S40, VW Golf III & IV, Toyota MR2 cabrio, Seat Leon Cupra, Ford Escort (eerste auto
)
'17 - '20 : Volvo V60 D4 R-design; Familypack, Advanced Safetypack, Convience en Motionpack, etc. MY2012-6
'15 - '17: Volvo XC70 fully loaded
'12 - '15: BMW E92 Coupe - 335D high Executive M-sport MY 2007-9
'10 - '12: Lexus IS220D
En: S60 en S40, VW Golf III & IV, Toyota MR2 cabrio, Seat Leon Cupra, Ford Escort (eerste auto

- snorremans
- 5th Gear member
- Berichten: 2297
- Lid geworden op: 07.03.2005 - 20:34
- Locatie: Zeist
Als men de ET waarde groter is als 5 mm word dit schadelijk voor de wiellagers, als je dan toch breder wil zou ik de spacers van een C 70 ( origineel Volvo ) van 7 mm of 2 x 7 mm die tussen de achteras en het wiellager gemonteerd worden.
Dan heb je geen last van overbelasting van het wiellager.
Dan heb je geen last van overbelasting van het wiellager.
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop
Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop
Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
- RZA
- 5th Gear member
- Berichten: 1157
- Lid geworden op: 10.02.2018 - 08:08
4 tot 5 cm toename per as, ik zou het niet aandurven i.v.m. slijtage en de geometrie van je wagen wordt wel heel anders. Zit zelf te denken aan 10mm Eibach spacers en daar heb ik al m'n twijfels over.
- V90 T5 90th Anniversary Edition || Denim Blue || MY 2018 || Polestar Engineered
- Alfa Romeo 916 GTV 2.0 TS || Alfa Rosso || 2001
- Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
- Alfa Romeo 916 GTV 2.0 TS || Alfa Rosso || 2001
- Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
- Blue-Eyes
- 4th Gear member
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 18.09.2005 - 12:28
- Locatie: Flevoland
Opnieuw uitlijnen? (geen ideeRZA schreef: 4 tot 5 cm toename per as, ik zou het niet aandurven i.v.m. slijtage en de geometrie van je wagen wordt wel heel anders. Zit zelf te denken aan 10mm Eibach spacers en daar heb ik al m'n twijfels over.

Op mijn vorige wagen, BMW 335D met 800Nm had ik 20mm per kant, geen centje pijn, geen slijtage of niets!snorremans schreef: Als men de ET waarde groter is als 5 mm word dit schadelijk voor de wiellagers, als je dan toch breder wil zou ik de spacers van een C 70 ( origineel Volvo ) van 7 mm of 2 x 7 mm die tussen de achteras en het wiellager gemonteerd worden.
Dan heb je geen last van overbelasting van het wiellager.
Wat je voorstelt is wellicht wel een veel betere optie, of een velg kopen met een lage ET waarde.
Vraagje. Is het de behoudendheid van de gemiddelde Volvo rijder wegens originaliteit, of iets sjonnie gevoel? Ik proef vaak weerstand tegen dit soort aanpassingen. Oprecht nieuwsgierig!
Ik snap erg goed dat er technische consequenties kunnen zijn, maar het is niet met alle aanpassingen zo dat het niet kan of dat het technisch ook niet verantwoord is.
Laatst gewijzigd door Blue-Eyes op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
'20 - heden: BMW F36 Gran Coupe - 435D x-drive high executive m-sport MY2016-4
'17 - '20 : Volvo V60 D4 R-design; Familypack, Advanced Safetypack, Convience en Motionpack, etc. MY2012-6
'15 - '17: Volvo XC70 fully loaded
'12 - '15: BMW E92 Coupe - 335D high Executive M-sport MY 2007-9
'10 - '12: Lexus IS220D
En: S60 en S40, VW Golf III & IV, Toyota MR2 cabrio, Seat Leon Cupra, Ford Escort (eerste auto
)
'17 - '20 : Volvo V60 D4 R-design; Familypack, Advanced Safetypack, Convience en Motionpack, etc. MY2012-6
'15 - '17: Volvo XC70 fully loaded
'12 - '15: BMW E92 Coupe - 335D high Executive M-sport MY 2007-9
'10 - '12: Lexus IS220D
En: S60 en S40, VW Golf III & IV, Toyota MR2 cabrio, Seat Leon Cupra, Ford Escort (eerste auto

- RZA
- 5th Gear member
- Berichten: 1157
- Lid geworden op: 10.02.2018 - 08:08
Sjonnies worden hier op het forum vaak -heel keurig- 'Johnny's' genoemd, wellicht dat dit bij sommigen wel een rol speelt
Bij mij niet in elk geval. Maar heb verschillende monteurs gesproken die zelf met flink aangepaste auto's rijden die spacers ten stelligste afraden. Dus ja dat maakt mij ook wat behoudender.

Bij mij niet in elk geval. Maar heb verschillende monteurs gesproken die zelf met flink aangepaste auto's rijden die spacers ten stelligste afraden. Dus ja dat maakt mij ook wat behoudender.
- V90 T5 90th Anniversary Edition || Denim Blue || MY 2018 || Polestar Engineered
- Alfa Romeo 916 GTV 2.0 TS || Alfa Rosso || 2001
- Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
- Alfa Romeo 916 GTV 2.0 TS || Alfa Rosso || 2001
- Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3156
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
De fabrikant heeft zijn best gedaan om velg en as zo te positioneren dat het wiellager zo veel mogelijk haaks belast wordt. Door een spacer verpest je dit. Hoe veel invloed een spacer heeft op de houdbaarheid van een wiellager hangt af van de dikte en en marge die de fabrikant van het lager ingebouwd heeft. Opnieuw uitlijnen helpt niets, tenzij de auto voor de spacers al scheeft liep.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 417
- Lid geworden op: 20.03.2014 - 10:13
- Locatie: Nieuwe Pekela
Ik vraag me af hoeveel erger een velg met een hoge et waarde is met een spacers tov een velg met een lagere et waarde zonder spacers.
Als de spacers van goede kwaliteit zijn en een naafring hebben dan lijkt het mij wel mee te vallen.
Als je een velg veel meer naar buiten laat komen dan de bedoeling is dan kan ik me veel meer voorstellen dat het sneller mis kan gaan.
Vanuit de praktijk kan ik geen enkele voorbeeld noemen die lagers vroegtijdig moesten vervangen.
Als de spacers van goede kwaliteit zijn en een naafring hebben dan lijkt het mij wel mee te vallen.
Als je een velg veel meer naar buiten laat komen dan de bedoeling is dan kan ik me veel meer voorstellen dat het sneller mis kan gaan.
Vanuit de praktijk kan ik geen enkele voorbeeld noemen die lagers vroegtijdig moesten vervangen.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 03.09.2016 - 21:28
Als de banden net niet buiten het spatbord komen ziet de V50 er ook veel dikker uit maar niet Sjonnie.
Een Sjonnie is teveel verlaagd met foute velgen.
Ik heb ook nog nooit gehoord over snellere slijtage van de wiellagers.
Een Sjonnie is teveel verlaagd met foute velgen.
Ik heb ook nog nooit gehoord over snellere slijtage van de wiellagers.