tablet valt zomaar uit

De Nieuwe XC60
pitteken2
2nd Gear member

hallo mede volvo enthousiasts,

ik heb nu al een paar keer gehad dat de tablet middenconsole gewoonweg uitvalt en terug opstart. Gisteren was het wel zo erg dat wanneer ik de auto opstartte de navigatie niet beschikbaar was. Handig als je die net nodig hebt. Auto afleggen, portieren sluiten, terug openen etc bracht geen soelaas (van dealer achteraf gehoord dat hij dan minstens 15 minuten dicht moet blijven, daar had ik zowiezo de tijd niet voor). Na een paar minuten viel de console dus helemaal uit. zelfs het geluid van de pinker viel weg (maar het klokken display viel niet weg). tablet middenconsole startte daarna gewoon terug op en ik kon vertrekken met alles werkende.

Nog iemand al die ervaring gehad?
XC 60 t8 R design electric silver metallic my2018
Intellisafe pro pack - Versatility pack - Sensors navigation pack + Volvo on Call - Luchtvering four c - 21’ R design velgen - Zwarte kappen buitenspiegels -Wegklapbare trekhaak

Verwacht juni 2022: xc40 my23 p8 twin ultimate - full option - kleur sage groen

V40 2013 summum D2 powershift
V50 2009 momentum 2.0d powershift
480 turbo 1988
HansEindhovenV70
4th Gear member

Ik heb dit weleens vaker gehoord bij de nieuwe XC60... Zal uiteindelijk wel keer gefixed worden maar is volgens mij nog geen oplossing voor. Inderdaad, auto even minsten 15 minuten verlaten is een workarround
The Mechanic
5th Gear member

Auto al voorzien van de nieuwste software?
mga1600
6th Gear member

pitteken2 schreef: hallo mede volvo enthousiasts,

ik heb nu al een paar keer gehad dat de tablet middenconsole gewoonweg uitvalt en terug opstart. Gisteren was het wel zo erg dat wanneer ik de auto opstartte de navigatie niet beschikbaar was. Handig als je die net nodig hebt. Auto afleggen, portieren sluiten, terug openen etc bracht geen soelaas (van dealer achteraf gehoord dat hij dan minstens 15 minuten dicht moet blijven, daar had ik zowiezo de tijd niet voor). Na een paar minuten viel de console dus helemaal uit. zelfs het geluid van de pinker viel weg (maar het klokken display viel niet weg). tablet middenconsole startte daarna gewoon terug op en ik kon vertrekken met alles werkende.

In mijn XC90 gebeurde dat tot voor kort zeer frequent. Lijkt een relatie te hebben met het afspelen van muziek van een USB-stick, hoewel er ook gezegd werd dat enkele van de in-board apps verdacht waren- vooral TuneIn. Daarom is die weggehaald (geweest?) bij het download centrum. In iedergeval geeft mijn auto (hoewel hij in juni ak verse software had gekregen nogmaals volledig ge-update. Ik ben echter al een paar weken zonder auto in het buitenland en weet niet If dit nou de definitieve remedie is maar ‘het lijkt beter.....’ Dat is ook wel nodig want het is ook de ACC en de pilotassust die ineens wegvalt bij zo’n reboot en dat is natuurlijk best link. In de US is er zelfs een advocaat op gedoken die bezig is een groepsclaim te organiseren. Het is dus een euvel wat bij Volvo genoegzaam bekend is.

Ik zou het dus zeker bij de dealer melden!
XC60 T6 Ultimate Dark my24
jvov60
4th Gear member

mga1600 schreef:
pitteken2 schreef: hallo mede volvo enthousiasts,

In mijn XC90 gebeurde dat tot voor kort zeer frequent. Lijkt een relatie te hebben met het afspelen van muziek van een USB-stick, hoewel er ook gezegd werd dat enkele van de in-board apps verdacht waren- vooral TuneIn. Daarom is die weggehaald (geweest?) bij het download centrum. In iedergeval geeft mijn auto (hoewel hij in juni ak verse software had gekregen nogmaals volledig ge-update. Ik ben echter al een paar weken zonder auto in het buitenland en weet niet If dit nou de definitieve remedie is maar ‘het lijkt beter.....’ Dat is ook wel nodig want het is ook de ACC en de pilotassust die ineens wegvalt bij zo’n reboot en dat is natuurlijk best link. In de US is er zelfs een advocaat op gedoken die bezig is een groepsclaim te organiseren. Het is dus een euvel wat bij Volvo genoegzaam bekend is.

Ik zou het dus zeker bij de dealer melden!
Ik heb het inderdaad ook 1x gehad tijdens afpelen van muziek van USB. Daarna nooit weer gezien in nu bijna 6 maanden.
Mijn auto heeft alle recente software updates gehad.
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
pitteken2
2nd Gear member

Auto heeft regelmatig updates gehad ondertussen, probleem blijft. USB plug ik niet, ik gebruik Apple CarPlay. Ik kijk dus eerder in die richting want gebeurt meestal als ik iPhone ingeplugd heb. Geluid dat niet terug op volume komt na telefoon of sms met Apple CarPlay is ook zoiets dat regelmatig gebeurt. Dus dat USB verhaal zou wel eens kunnen aangezien de iPhone ook in USB geplugd zit voor car play
Intellisafe pro pack - Versatility pack - Sensors navigation pack + Volvo on Call - Luchtvering four c - 21’ R design velgen - Zwarte kappen buitenspiegels -Wegklapbare trekhaak

480 turbo 1988
jvov60
4th Gear member

Toevallig had ik het vandaag weer een keer. Helaas... Bij afspelen van USB muziek.
jvov60
4th Gear member

Ik bedenk nu dat ik zeker 5 tot 6 maanden geen gedoe met uitval van het scherm heb gehad.
Heel toevallig heb ik gistermiddag automatisch update van de Benelux kaart aangevinkt. Sindsdien is het scherm 3x uitgevallen tijdens afspelen van USB-muziek.
Zou er een verband zijn? Ik ga het volgende week eens testen.

Heb jij de automatische update ook aanstaan pitteken2?
pitteken2
2nd Gear member

jvov60 schreef: Ik bedenk nu dat ik zeker 5 tot 6 maanden geen gedoe met uitval van het scherm heb gehad.
Heel toevallig heb ik gistermiddag automatisch update van de Benelux kaart aangevinkt. Sindsdien is het scherm 3x uitgevallen tijdens afspelen van USB-muziek.
Zou er een verband zijn? Ik ga het volgende week eens testen.

Heb jij de automatische update ook aanstaan pitteken2?
Ik was op dat moment idd kaarten aan het updaten! Er zal wel een verband zijn dan vermoed ik

480 turbo 1988
pitteken2
2nd Gear member

Update voor t probleem zou week 48 uitkomen... probleem was al bekend bij Volvo

480 turbo 1988
jvov60
4th Gear member

Is week 48 eentje waar meer issues worden opgelost?
Zoals het bij Volvo ook bekende probleem van binnendringen van vuil bij/door de afdichting van de achterportieren?
En misschien een aanpassing voor de niet passende raamlijsten van achterdeur naar zijruiten?
BendW
5th Gear member

Sier lijsten komt meer en meer voor,ik heb er deze week al 2 tegen gekomen...
casper
5th Gear member

jvov60 schreef: Is week 48 eentje waar meer issues worden opgelost?
Zoals het bij Volvo ook bekende probleem van binnendringen van vuil bij/door de afdichting van de achterportieren?
En misschien een aanpassing voor de niet passende raamlijsten van achterdeur naar zijruiten?
Ga met je klachten naar de Volvo-dealer en stop alstublieft met je continu opruiend gemekker hier !
Laatst gewijzigd door casper op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Former:
- Volvo V50 2.0D Elite Flint Grey MY 2005
- Volvo XC60 2.4D DRIVe Summum Saville Grey MY 2009
- Volvo XC60 D4 Summum Chrystal White MY 2014
Current:
- Volvo XC60 T8 twin engine Inscription Pine Grey MY 2018
jvov60
4th Gear member

Daar hebben we meneer de liefhebber met een lange historie aan Volvo's weer. Hij negeert liever alle issues dan dat hij er op wordt geattendeerd.
Dealer, Volvo Nederland én Volvo Zweden weten er van hoor.
casper
5th Gear member

jvov60 schreef: Daar hebben we meneer de liefhebber met een lange historie aan Volvo's weer. Hij negeert liever alle issues dan dat hij er op wordt geattendeerd.
Dealer, Volvo Nederland én Volvo Zweden weten er van hoor.
Continu blijf jij maar zagen als een klein kind.
Als ik jouw grieven éénmaal gelezen heb dan heb ik dat wel onthouden hoor, dat hoef je hier noet nog eens te doen.

Als ik een probleem heb/had met Volvo ging of ga ik naar de dealer die als het nodig bleek dat doorgaf op hoger niveau.
Daar worden de zaken opgelost.
Een forum is niet bedoeld om continu in elke topic opnieuw een discussie te heropenen die je elders al diverse malen tot vervelens toe hebt gevoerd.
Hier gaat het over het uitvallen van een scherm, niet over andere grieven.
Former:
Current:
jvov60
4th Gear member

Aha. Bedankt voor de uitleg.

Laten we problemen vooral niet benoemen. Het wordt vast vanzelf wel beter.
Wat een kul zeg. Misschien had je in het verleden zelf meer je issues openbaar moeten maken. Dan had Volvo nu op een hoger niveau gezeten.
Gelukkig zijn er genoeg forumleden die de issues wel herkennen en willen zien.

Ik wens jou succes met problemen negeren.
casper
5th Gear member

jvov60 schreef: Aha. Bedankt voor de uitleg.

Laten we problemen vooral niet benoemen. Het wordt vast vanzelf wel beter.
Wat een kul zeg. Misschien had je in het verleden zelf meer je issues openbaar moeten maken. Dan had Volvo nu op een hoger niveau gezeten.
Gelukkig zijn er genoeg forumleden die de issues wel herkennen en willen zien.

Ik wens jou succes met problemen negeren.
Als jouw kul hier waar zou zijn dan zou ik niet aan mijn zoveelste Volvo toe zijn.
En wat weet jij van wat ik vroeger wel of niet heb voorgehad ?
Maar doe gerust nog maar verder met je chagrijnig geleuter.
Het feit dat je in dit topic met je andere uitgemolken issues opnieuw komt aandraven om weeral je gelijk te krijgen zegt meer dan genoeg.
Laatst gewijzigd door casper op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Former:
Current:
jvov60
4th Gear member

Misschien tijd voor een nieuwe bril?
Lees je wel goed mee? Net zei je nog dat je het na eenmaal te hebben gelezen wel zou onthouden.
De issues die ik hiervoor noemde zijn beide bekend in Zweden en in onderzoek. Dus hoezo vraag je je nog af of ze waar zijn?...
Als iemand hier elke keer chagrijnig reageert als iemand problemen benoemd ben jij het.
Succes verder.
jalex_h
6th Gear member

Heren, zullen we deze discussie stoppen en gewoon on-topic blijven?
Ooit:
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019

Huidig: XC60 Essential Fusion Red

Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
casper
5th Gear member

jvov60 schreef: Misschien tijd voor een nieuwe bril?
Lees je wel goed mee? Net zei je nog dat je het na eenmaal te hebben gelezen wel zou onthouden.
De issues die ik hiervoor noemde zijn beide bekend in Zweden en in onderzoek. Dus hoezo vraag je je nog af of ze waar zijn?...
Inderdaad, en die zijn daar in behandeling.
Vraag dan aan Volvo hoever het staat, niet in een topic over een scherm dat uitvalt.
Jij hebt in topics die er geen uitstaans mee hebben continu de aandrang om je gelijk te halen over reeds uitgemolken topics. En dat blijf je maar herhalen en herhalen .... Dat zegt genoeg.

Zo, nu terug on-topic please.
Former:
Current:
Plaats reactie

Terug naar “XC60 vanaf MY 2018”