Hoi,
Sinds augustus heb ik een V60 T3 polar+dynamic met handbak van begin 2018.
Superfijne auto.
Wat mij opvalt is als ik hem in 1 zet en de koppeling laat opkomen, dat er automatisch een klein beetje gas wordt gegeven.
Het toerental stijgt dan iets.
Wordt dit door de software gedaan en waarom is dit? Met filerijden vind ik het soms weer niet heel handig.
Dank voor de reactie.
automatisch hoger toerental bij koppeling op laten komen
- V60-stuurder
- 1st Gear member
Beste,
ik was me er niet bewust van maar vanochtend even uitgeprobeerd, en ja ook op die van mij (overigens nog niet echt hinder van ondervonden).
En vraag me nu ook af waarom dus ik blijf even volgen.....
Mvg
Nico
ik was me er niet bewust van maar vanochtend even uitgeprobeerd, en ja ook op die van mij (overigens nog niet echt hinder van ondervonden).
En vraag me nu ook af waarom dus ik blijf even volgen.....
Mvg
Nico
V60 Nordic+ Sport (R-Design) T3 Bursting Blue Metalic
-
- 1st Gear member
gisteren paardentrailer geleend.
met achteruitrijden is het wel heel gemakkelijk.
zo kun je een voet bij de rem houden en de andere op de koppeling als je rustig door een smalle doorgang moet manoeuvreren.

met achteruitrijden is het wel heel gemakkelijk.
zo kun je een voet bij de rem houden en de andere op de koppeling als je rustig door een smalle doorgang moet manoeuvreren.

Volvo V60 Polar+Dynamic T3 MY 2018 handges.6-bak wit
-
- 3rd Gear member
Mijn 1.6 T4 doet dat ook. Is ook nodig, want de turbo doet nog helemaal niets bij stationair toerental. Dan heb je gewoon een 1.6-je in een flinke auto. Een klein beetje toeren erbij en je merkt eigenlijk niets van het turbogat.
Bij een 2.0 turbo lijkt me dat niet zo nodig
Mij is nog iets anders opgevallen. De 1.6 T4 houdt bij het schakelen het toerental ongeveer 1 seconde op 3/4 van het laatste toerental. Dat schakelt lekker soepel over, tenzij je dat niet gewend bent en alvast wat extra gas geeft.
Bij een 2.0 turbo lijkt me dat niet zo nodig
Mij is nog iets anders opgevallen. De 1.6 T4 houdt bij het schakelen het toerental ongeveer 1 seconde op 3/4 van het laatste toerental. Dat schakelt lekker soepel over, tenzij je dat niet gewend bent en alvast wat extra gas geeft.