Volume Forward Collission Warning en Lane Departure Warning
- Volvo_Bjorn
- 3rd Gear member
Mijn vorige V60 uit 2013 was uitgerust met Forward Collission Warning (FCW) en Lane Departure Warning (LDW). Deze gaf steeds een duidelijke luide akoestische melding. Helaas is deze in elkaar gereden. Dus ik ben op zoek gegaan naar een andere V60 die ook deze optie's had. Uiteindelijk het nieuwe model (2014) gevonden in Duitsland die deze optie's had. Echter is de akoestische melding zéér zacht te horen. Op de snelweg hoor je enkel dat de radio dimt en in de verte hoor je de melding. Mij lijkt het dat hij mij moet wakker schudden. Hij is al eens naar de dealer gegaan en ze hebben toen een software update gedaan. Echter heeft dit geen effect en is de melding nog steeds zéér zacht te horen. Ook kan je nergens het volume hiervoor wijzigen. Nu heb ik een afspraak en gaan ze de speaker vervangen. Maar mij lijkt het dit niet te zijn. Het geluid dat je hoort is zuiver maar enkel zeer stil. Zijn er mensen die dit probleem ook herkennen of weten wat er aan gedaan kan worden.
-Volvo V60 D3 Momentum, Black
-Volvo V60 D3 Summum, Caspian Blue (Perte Total
)

- RoaldH
- 6th Gear member
Kun je een reset doen op Sensus van alle audio instellingen?Volvo_Bjorn schreef: Mijn vorige V60 uit 2013 was uitgerust met Forward Collission Warning (FCW) en Lane Departure Warning (LDW). Deze gaf steeds een duidelijke luide akoestische melding. Helaas is deze in elkaar gereden. Dus ik ben op zoek gegaan naar een andere V60 die ook deze optie's had. Uiteindelijk het nieuwe model (2014) gevonden in Duitsland die deze optie's had. Echter is de akoestische melding zéér zacht te horen. Op de snelweg hoor je enkel dat de radio dimt en in de verte hoor je de melding. Mij lijkt het dat hij mij moet wakker schudden. Hij is al eens naar de dealer gegaan en ze hebben toen een software update gedaan. Echter heeft dit geen effect en is de melding nog steeds zéér zacht te horen. Ook kan je nergens het volume hiervoor wijzigen. Nu heb ik een afspraak en gaan ze de speaker vervangen. Maar mij lijkt het dit niet te zijn. Het geluid dat je hoort is zuiver maar enkel zeer stil. Zijn er mensen die dit probleem ook herkennen of weten wat er aan gedaan kan worden.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
- Volvo_Bjorn
- 3rd Gear member
Neen, in de garage hebben ze ook gekeken. Ze hebben niks van instellingen gevonden.
)

- lancer
- 6th Gear member
Ik meen me te herinneren dat het volume van de LCW wel instelbaar was. Ik mijn vorige auto (een S60) heb ik dit volgens mij ingesteld.
Heeft de dealer al bekeken of de speaker niet “gesaboteerd” is om het volume weg te drukken?
Heeft de dealer al bekeken of de speaker niet “gesaboteerd” is om het volume weg te drukken?
Laatst gewijzigd door lancer op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Volvo_Bjorn
- 3rd Gear member
Ik vind het niet, en de dealer ook niet. Het enige wat ik kan instellen is:
- Sensoren voor
- Sensoren achter
- Navigatievolume
- Belsignaal
Als ik op de soundknop duw:
- Bass
- Treble
- Balans L/R
- Fader
- Equalizer
- Sensoren voor
- Sensoren achter
- Navigatievolume
- Belsignaal
Als ik op de soundknop duw:
- Bass
- Treble
- Balans L/R
- Fader
- Equalizer
)

- Nomad
- 5th Gear member
Het zit in elk geval in de DIM. Als ik de nieuwe digitale DIM erin zet is het geluid veel zachter. Het is nergens aan te passen. Het luide geluid is soms wel irritant maar als je een keer echt wegdommelt wil je wel graag wat horen.
- V60 Polestar Engineered MY2020
- Polestar 2 MY2023 LRSM
- V60 T8 Inscription MY2019
- V60 D5 Summum MY2011
- V50 D5 Summum MY2008
Volhelp.nl
S60, V60 en XC60 fans op Facebook
- Polestar 2 MY2023 LRSM
- V60 T8 Inscription MY2019
- V60 D5 Summum MY2011
- V50 D5 Summum MY2008
Volhelp.nl
S60, V60 en XC60 fans op Facebook
- Volvo_Bjorn
- 3rd Gear member
Ik denk dat het ook zoiets gaat zijn. In een defecte speaker geloof ik niet echt. Maar enfin, ze hebben die preventief besteld. Ik doe meer dan 40.000km per jaar en ik heb de wagen speciaal voor deze optie's gekocht. Een de koude wintermaanden dommel je al wel eens weg als je lekker warm zit met de zetelverwarming op. Dus dan wil ik ook graag de melding horen als ik een lijn moest overschrijden.
)

-
- 1st Gear member
'k hoop dat ik nu geen dommigheden vertel, maar ik was er van overtuigd dat je het volume kan aanpassen tijdens het weerklinken van het signaal?
'k ga het straks eens proberen, die lane departing warning heb ik al lang afgezet.
'k ga het straks eens proberen, die lane departing warning heb ik al lang afgezet.
Volvo S60 2012 D5 GT
ex: S40 2005 D2.0
ex: S40 2005 D2.0