Toen ik mijn XC60 in bestelling nam in 2017 was de CO2 op de bestelbon 49gram waardoor deze vrijstelling van verkeersbelasting genoot.
Ondertussen is mijn wagen geleverd MJ19 met C02 55 gram.
Ondertussen kreeg ik reeds mijn aanslagbiljet van de verkeersbelasting hiervoor. Volgens de garagehouder mag ik nog rekening houden met de CO2 van jaar van bestelling.
Iets wat ze bij de overheid duidelijk niet doen maar klopt dit ?
Iemand ervaring hiermee ?
verkeersbelasting hybride T8
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24661
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
even een belangrijk detail; praten we fiscaal over Nederland of België?
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- TomXC60
- 4th Gear member
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 28.11.2012 - 17:41
- Locatie: Hulst
- Contacteer:
Ik denk dat je moet kijken naar je groene kaart, er wordt rekening gehouden met de CO2 waarden die daar op te vinden zijn.
Dec. 2021: Volvo XC90 MY18 R-Design T8 eAWD
In Bright Silver metallic
Previous:
2017-2021 118.000km Volvo XC60 MY18 R-Design T8 eAWD
In Bursting Blue Metallic
2011-2017 340.000km Volvo XC60 MY11 R-Design D5 AWD
In Black Sapphire metallic
In Bright Silver metallic
Previous:
2017-2021 118.000km Volvo XC60 MY18 R-Design T8 eAWD
In Bursting Blue Metallic
2011-2017 340.000km Volvo XC60 MY11 R-Design D5 AWD
In Black Sapphire metallic
-
- 1st Gear member
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 21.05.2018 - 22:43
volgens de dealer moet je kijken op het COC waar 2 meetwaarden op staan 1 die nu nog geldig is namelijk 55 en dan de nieuwe meetnormen die vanaf 2020 van start gaan 73gram CO2
Volgens de dienst belastingen in Belgie moet je kijken op je inschrijvingsbewijs daar staat immers wel 2O3 gram gecombineerd
Ook rekenen ze op hun aanslagbiljet slechts de 55 aan voorlopig.
Weer een boeltje dus hier in Belgie
Volgens de dienst belastingen in Belgie moet je kijken op je inschrijvingsbewijs daar staat immers wel 2O3 gram gecombineerd
Ook rekenen ze op hun aanslagbiljet slechts de 55 aan voorlopig.
Weer een boeltje dus hier in Belgie
- casper
- 5th Gear member
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: 16.08.2009 - 10:49
Als je effectief besteld hebt in 2017 voor een auto met toen 49 gram CO2 dan val je nog onder de oude regels.jdc schreef: Toen ik mijn XC60 in bestelling nam in 2017 was de CO2 op de bestelbon 49gram waardoor deze vrijstelling van verkeersbelasting genoot.
Ondertussen is mijn wagen geleverd MJ19 met C02 55 gram.
Ondertussen kreeg ik reeds mijn aanslagbiljet van de verkeersbelasting hiervoor. Volgens de garagehouder mag ik nog rekening houden met de CO2 van jaar van bestelling.
Iets wat ze bij de overheid duidelijk niet doen maar klopt dit ?
Iemand ervaring hiermee ?
Even bellen met de bevoegde diensten...
Former:
- Volvo V50 2.0D Elite Flint Grey MY 2005
- Volvo XC60 2.4D DRIVe Summum Saville Grey MY 2009
- Volvo XC60 D4 Summum Chrystal White MY 2014
Current:
- Volvo XC60 T8 twin engine Inscription Pine Grey MY 2018
- Volvo V50 2.0D Elite Flint Grey MY 2005
- Volvo XC60 2.4D DRIVe Summum Saville Grey MY 2009
- Volvo XC60 D4 Summum Chrystal White MY 2014
Current:
- Volvo XC60 T8 twin engine Inscription Pine Grey MY 2018
-
- 1st Gear member
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 21.05.2018 - 22:43
Dat vertelden ze in de garage ook helaas waren ze bij de bevoegde diensten minder behulpzaam enkel hetgeen op het inschrijvingsbewijs vermeld staat teltcasper schreef:Als je effectief besteld hebt in 2017 voor een auto met toen 49 gram CO2 dan val je nog onder de oude regels.jdc schreef: Toen ik mijn XC60 in bestelling nam in 2017 was de CO2 op de bestelbon 49gram waardoor deze vrijstelling van verkeersbelasting genoot.
Ondertussen is mijn wagen geleverd MJ19 met C02 55 gram.
Ondertussen kreeg ik reeds mijn aanslagbiljet van de verkeersbelasting hiervoor. Volgens de garagehouder mag ik nog rekening houden met de CO2 van jaar van bestelling.
Iets wat ze bij de overheid duidelijk niet doen maar klopt dit ?
Iemand ervaring hiermee ?
Even bellen met de bevoegde diensten...
- jvov60
- 4th Gear member
- Berichten: 978
- Lid geworden op: 04.01.2013 - 20:38
https://www.autoweek.nl/nieuws/wltp-wur ... n-hybride/
Dat is ook waarom we in Nederland al enige tijd helemaal geen subsidie meer krijgen op de plug-in hybrides
In dit geval terecht, want zuinig zijn ze niet die loodzware plug-ins als je ze gebruikt voor afstanden die je niet op de fiets kunt doen.
Dat is ook waarom we in Nederland al enige tijd helemaal geen subsidie meer krijgen op de plug-in hybrides
In dit geval terecht, want zuinig zijn ze niet die loodzware plug-ins als je ze gebruikt voor afstanden die je niet op de fiets kunt doen.
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
- mga1600
- 6th Gear member
- Berichten: 3168
- Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
- Locatie: nhn
Ben ik absoluut mee oneens! Als ik (wat ik regelmatig doe) een afstand afleg in de drukke randstad van 105 km heen en 105 km terug is mijn XC90 T8 echt heel zuinig. De eerste 35 km is sowieso bijna 100% elektrisch maar ook lang nadat de elektrische range ‘op nul staat’ en de benzine motor het verder moet doen wordt je nog altijd iedere keer (in de file of druk verkeer) met een elektrisch duwtje in de rug op gang gebracht. Juist het in gang brengen van een zware auto kost veel energie waarvan nu een flink stuk wordt opgebracht door regeneratie en vanuit de reserve capaciteit van de accu en dat verklaart waarom ik na die rit een verbruik noteer van 6.2 l/100 km. Doe dat maar eens na met een gewone T 5 of T6..... ! Mijn vorige XC60 T6 gebruikte 10 l/100 km onder dezelfde omstandigheden.jvov60 schreef: https://www.autoweek.nl/nieuws/wltp-wur ... n-hybride/
Dat is ook waarom we in Nederland al enige tijd helemaal geen subsidie meer krijgen op de plug-in hybrides
In dit geval terecht, want zuinig zijn ze niet die loodzware plug-ins als je ze gebruikt voor afstanden die je niet op de fiets kunt doen.
XC60 T6 Ultimate Dark my24
- jvov60
- 4th Gear member
- Berichten: 978
- Lid geworden op: 04.01.2013 - 20:38
Je vergeet bij het vermelden van je verbruik dat je je accu ook hebt moeten volladen. Dat kost ook centen en ergens energie om op te wekken.mga1600 schreef:Ben ik absoluut mee oneens! Als ik (wat ik regelmatig doe) een afstand afleg in de drukke randstad van 105 km heen en 105 km terug is mijn XC90 T8 echt heel zuinig. De eerste 35 km is sowieso bijna 100% elektrisch maar ook lang nadat de elektrische range ‘op nul staat’ en de benzine motor het verder moet doen wordt je nog altijd iedere keer (in de file of druk verkeer) met een elektrisch duwtje in de rug op gang gebracht. Juist het in gang brengen van een zware auto kost veel energie waarvan nu een flink stuk wordt opgebracht door regeneratie en vanuit de reserve capaciteit van de accu en dat verklaart waarom ik na die rit een verbruik noteer van 6.2 l/100 km. Doe dat maar eens na met een gewone T 5 of T6..... ! Mijn vorige XC60 T6 gebruikte 10 l/100 km onder dezelfde omstandigheden.jvov60 schreef: https://www.autoweek.nl/nieuws/wltp-wur ... n-hybride/
Dat is ook waarom we in Nederland al enige tijd helemaal geen subsidie meer krijgen op de plug-in hybrides
In dit geval terecht, want zuinig zijn ze niet die loodzware plug-ins als je ze gebruikt voor afstanden die je niet op de fiets kunt doen.
Het vervelende van een plug-in hybride is dat je de zware accu ook moet meeslepen als ie leeg is.
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 159
- Lid geworden op: 26.12.2010 - 22:51
Het zou idd beter geweest zijn, mocht er een combineerd verbruik op de boordcomputer staan. Nu zie je enkel het verbruik van de benzine, maar over het elektrisch verbruik wordt er gezwegenjvov60 schreef:Je vergeet bij het vermelden van je verbruik dat je je accu ook hebt moeten volladen. Dat kost ook centen en ergens energie om op te wekken.mga1600 schreef:Ben ik absoluut mee oneens! Als ik (wat ik regelmatig doe) een afstand afleg in de drukke randstad van 105 km heen en 105 km terug is mijn XC90 T8 echt heel zuinig. De eerste 35 km is sowieso bijna 100% elektrisch maar ook lang nadat de elektrische range ‘op nul staat’ en de benzine motor het verder moet doen wordt je nog altijd iedere keer (in de file of druk verkeer) met een elektrisch duwtje in de rug op gang gebracht. Juist het in gang brengen van een zware auto kost veel energie waarvan nu een flink stuk wordt opgebracht door regeneratie en vanuit de reserve capaciteit van de accu en dat verklaart waarom ik na die rit een verbruik noteer van 6.2 l/100 km. Doe dat maar eens na met een gewone T 5 of T6..... ! Mijn vorige XC60 T6 gebruikte 10 l/100 km onder dezelfde omstandigheden.jvov60 schreef: https://www.autoweek.nl/nieuws/wltp-wur ... n-hybride/
Dat is ook waarom we in Nederland al enige tijd helemaal geen subsidie meer krijgen op de plug-in hybrides
In dit geval terecht, want zuinig zijn ze niet die loodzware plug-ins als je ze gebruikt voor afstanden die je niet op de fiets kunt doen.
Het vervelende van een plug-in hybride is dat je de zware accu ook moet meeslepen als ie leeg is.

- TomXC60
- 4th Gear member
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 28.11.2012 - 17:41
- Locatie: Hulst
- Contacteer:
Zelfde situatie, ik laad ook altijd 115km heen en terug, en sowieso thuis voor hobby's, supermarkt, familiebezoekjes, enz.mga1600 schreef:Ben ik absoluut mee oneens! Als ik (wat ik regelmatig doe) een afstand afleg in de drukke randstad van 105 km heen en 105 km terug is mijn XC90 T8 echt heel zuinig. De eerste 35 km is sowieso bijna 100% elektrisch maar ook lang nadat de elektrische range ‘op nul staat’ en de benzine motor het verder moet doen wordt je nog altijd iedere keer (in de file of druk verkeer) met een elektrisch duwtje in de rug op gang gebracht. Juist het in gang brengen van een zware auto kost veel energie waarvan nu een flink stuk wordt opgebracht door regeneratie en vanuit de reserve capaciteit van de accu en dat verklaart waarom ik na die rit een verbruik noteer van 6.2 l/100 km. Doe dat maar eens na met een gewone T 5 of T6..... ! Mijn vorige XC60 T6 gebruikte 10 l/100 km onder dezelfde omstandigheden.jvov60 schreef: https://www.autoweek.nl/nieuws/wltp-wur ... n-hybride/
Dat is ook waarom we in Nederland al enige tijd helemaal geen subsidie meer krijgen op de plug-in hybrides
In dit geval terecht, want zuinig zijn ze niet die loodzware plug-ins als je ze gebruikt voor afstanden die je niet op de fiets kunt doen.
Dec. 2021: Volvo XC90 MY18 R-Design T8 eAWD
In Bright Silver metallic
Previous:
2017-2021 118.000km Volvo XC60 MY18 R-Design T8 eAWD
In Bursting Blue Metallic
2011-2017 340.000km Volvo XC60 MY11 R-Design D5 AWD
In Black Sapphire metallic
In Bright Silver metallic
Previous:
2017-2021 118.000km Volvo XC60 MY18 R-Design T8 eAWD
In Bursting Blue Metallic
2011-2017 340.000km Volvo XC60 MY11 R-Design D5 AWD
In Black Sapphire metallic
- TomXC60
- 4th Gear member
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 28.11.2012 - 17:41
- Locatie: Hulst
- Contacteer:
Stijn123 schreef:jvov60 schreef:mga1600 schreef: Je kan via de app de excl file downloaden, en dan daar geinige formules op los laten, zo kun je het wel te zien krijgen.
je kan goed zien dat de ritten einde kwartaal 2 2018 langer werden, maar het gemiddelde verbruik niet linear mee stijgt.
In die periode is er in totaal 1282kWh verbruikt, en 598kWh is daarvan regeneratie geweest, de T8 heeft dus gewoon evenveel remenergie opgeslagen als geladen aan de stekker over deze periode.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door TomXC60 op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
Dec. 2021: Volvo XC90 MY18 R-Design T8 eAWD
In Bright Silver metallic
Previous:
2017-2021 118.000km Volvo XC60 MY18 R-Design T8 eAWD
In Bursting Blue Metallic
2011-2017 340.000km Volvo XC60 MY11 R-Design D5 AWD
In Black Sapphire metallic
In Bright Silver metallic
Previous:
2017-2021 118.000km Volvo XC60 MY18 R-Design T8 eAWD
In Bursting Blue Metallic
2011-2017 340.000km Volvo XC60 MY11 R-Design D5 AWD
In Black Sapphire metallic
- IkeV70
- 5th Gear member
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
- Locatie: Heerhugowaard
6.2 l / 100 km komt neer op 148 gram CO2/km. Komt niet echt in de buurt van de 49 gram/km die je auto op papier zou uitstoten.mga1600 schreef:Ben ik absoluut mee oneens! Als ik (wat ik regelmatig doe) een afstand afleg in de drukke randstad van 105 km heen en 105 km terug is mijn XC90 T8 echt heel zuinig. De eerste 35 km is sowieso bijna 100% elektrisch maar ook lang nadat de elektrische range ‘op nul staat’ en de benzine motor het verder moet doen wordt je nog altijd iedere keer (in de file of druk verkeer) met een elektrisch duwtje in de rug op gang gebracht. Juist het in gang brengen van een zware auto kost veel energie waarvan nu een flink stuk wordt opgebracht door regeneratie en vanuit de reserve capaciteit van de accu en dat verklaart waarom ik na die rit een verbruik noteer van 6.2 l/100 km. Doe dat maar eens na met een gewone T 5 of T6..... ! Mijn vorige XC60 T6 gebruikte 10 l/100 km onder dezelfde omstandigheden.jvov60 schreef: https://www.autoweek.nl/nieuws/wltp-wur ... n-hybride/
Dat is ook waarom we in Nederland al enige tijd helemaal geen subsidie meer krijgen op de plug-in hybrides
In dit geval terecht, want zuinig zijn ze niet die loodzware plug-ins als je ze gebruikt voor afstanden die je niet op de fiets kunt doen.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5