Toch flink zuiniger dan mijn vorige diesel, denk dat als ik nu wat dichter bij huis werkte, ik de catalogus waarde makkelijk zou halen.IkeV70 schreef:6.2 l / 100 km komt neer op 148 gram CO2/km. Komt niet echt in de buurt van de 49 gram/km die je auto op papier zou uitstoten.mga1600 schreef:Ben ik absoluut mee oneens! Als ik (wat ik regelmatig doe) een afstand afleg in de drukke randstad van 105 km heen en 105 km terug is mijn XC90 T8 echt heel zuinig. De eerste 35 km is sowieso bijna 100% elektrisch maar ook lang nadat de elektrische range ‘op nul staat’ en de benzine motor het verder moet doen wordt je nog altijd iedere keer (in de file of druk verkeer) met een elektrisch duwtje in de rug op gang gebracht. Juist het in gang brengen van een zware auto kost veel energie waarvan nu een flink stuk wordt opgebracht door regeneratie en vanuit de reserve capaciteit van de accu en dat verklaart waarom ik na die rit een verbruik noteer van 6.2 l/100 km. Doe dat maar eens na met een gewone T 5 of T6..... ! Mijn vorige XC60 T6 gebruikte 10 l/100 km onder dezelfde omstandigheden.jvov60 schreef: https://www.autoweek.nl/nieuws/wltp-wur ... n-hybride/
Dat is ook waarom we in Nederland al enige tijd helemaal geen subsidie meer krijgen op de plug-in hybrides
In dit geval terecht, want zuinig zijn ze niet die loodzware plug-ins als je ze gebruikt voor afstanden die je niet op de fiets kunt doen.
verkeersbelasting hybride T8
- TomXC60
- 4th Gear member
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 28.11.2012 - 17:41
- Locatie: Hulst
- Contacteer:
Dec. 2021: Volvo XC90 MY18 R-Design T8 eAWD
In Bright Silver metallic
Previous:
2017-2021 118.000km Volvo XC60 MY18 R-Design T8 eAWD
In Bursting Blue Metallic
2011-2017 340.000km Volvo XC60 MY11 R-Design D5 AWD
In Black Sapphire metallic
In Bright Silver metallic
Previous:
2017-2021 118.000km Volvo XC60 MY18 R-Design T8 eAWD
In Bursting Blue Metallic
2011-2017 340.000km Volvo XC60 MY11 R-Design D5 AWD
In Black Sapphire metallic
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2570
- Lid geworden op: 03.07.2006 - 23:34
Hah misschien handig om elkaar niet de hele tijd te “quoten”, wordt het topic zo onleesbaar van 
De pih is alleen zuinig als je de afstanden elektrisch rijdt. Zodra je snelweg gaat rijden zijn de batterijen extra massa en daardoor is een hoger verbruik logisch. Bovendien is een xc60/90 natuurlijk niet gestroomlijnd genoeg om echt zuinig te zijn.
Maar laten we eerlijk zijn, de techniek is er, het rijdt erg fijn en geen enkele auto rijdt zo zuinig als op papier. Zelfs de nieuwe wltp kan hier geen verandering in brengen. Want dan plaatsen fabrikanten wel nieuwe grotere batterijen, waardoor de test elektrisch kan worden afgelegd, laag verbuik op papier, terwijl in de praktijk iemand alleen op brandstof rijdt. Dit is bijvoorbeeld wat porsche gaat toepassen om de pih’s weer te kunnen leveren is de verwachting.
Ontopic: geen ervaring met verkeersbelasting T8 in belgie.

De pih is alleen zuinig als je de afstanden elektrisch rijdt. Zodra je snelweg gaat rijden zijn de batterijen extra massa en daardoor is een hoger verbruik logisch. Bovendien is een xc60/90 natuurlijk niet gestroomlijnd genoeg om echt zuinig te zijn.
Maar laten we eerlijk zijn, de techniek is er, het rijdt erg fijn en geen enkele auto rijdt zo zuinig als op papier. Zelfs de nieuwe wltp kan hier geen verandering in brengen. Want dan plaatsen fabrikanten wel nieuwe grotere batterijen, waardoor de test elektrisch kan worden afgelegd, laag verbuik op papier, terwijl in de praktijk iemand alleen op brandstof rijdt. Dit is bijvoorbeeld wat porsche gaat toepassen om de pih’s weer te kunnen leveren is de verwachting.
Ontopic: geen ervaring met verkeersbelasting T8 in belgie.

Laatst gewijzigd door V50 R op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.