Trekhaak module volvo v70

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
Plaats reactie
newoldvolvo
Starter

Beste liefhebbers,

Onlangs hebben we een nieuwe oude tweedehands volvo V70 my 2008 gekocht,
Perfecte staat, eerste eigenaar volvodealer onderhouden, helemaal blij mee.
Echter zat er nog geen trekhaak op, heb er bij een demontagebedrijf één op de kop getikt en probeer deze nu te monteren
heb de montagehandleidingen gedownload maar het valt me op dat de trekhaakmodule ( het kastje voor electra) die ik bij de trekhaak meekreeg anders is dan op de montageinstructies..
blijkt dat deze van het eerder model is..

Mijn vraag,
Weet er iemand van jullie of er een verschil is (buiten de vorm) tussen de trekhaakmodule modeljaar 2007 of modeljaar 2008?

Om in de electra te blijven,
Zou ook graag radio luisteren via mijn Iphone en tegelijk ook de muziek die ik op m'n Iphone heb staan
Het lijkt me dat dit standaard niet mogelijk is, maar eventueel te creëren met de AUX adap van volvotech?
Heeft iemand hier ervaring mee?

Dank alvast
Gert
Jelmer de Jong
6th Gear member

Hoort het kastje wel bij een V70III? Die van een V70II gaat het niet doen.
OGA244
8th Gear member

De haak evenmin
newoldvolvo
Starter

Jelmer de Jong schreef: Hoort het kastje wel bij een V70III? Die van een V70II gaat het niet doen.
Dag Jelmer,

Dank voor uw antwoord, dat is dus waar ik voor vrees, ze hebben me de trekhaak en de module als set meegegeven maar vrees dat ze een module van het vorige modeljaar hebben gegeven, nochtans zouden de stekkers wel passen.

Gert
newoldvolvo
Starter

OGA244 schreef: De haak evenmin
Dag OGA,

De haak paste prima, deze was volgens de verkoper 2012,
OGA244
8th Gear member

Dan zou het dus mogelijk geen set zijn?
OGA244
8th Gear member

Van zowel my 07 als my 08 bestaat zowel de V70/285 als de V70/135
newoldvolvo
Starter

OGA244 schreef: Van zowel my 07 als my 08 bestaat zowel de V70/285 als de V70/135
Dag OGA,

Heb inderdaad het vermoeden dat het geen set is..
Heb ook verlengkabeltjes nodig, de stekkers voor de module zitten in de kabelboom vlakbij de subwoofer, en de module moet in het vak achter het achterlicht,
Die kabeltjes zater er ook niet bij.
Ik heb het vermoeden dus dat de afbraakhandel zelf een setje heeft samengesteld en bedacht heeft dat deze module ook past op een 2008.
vooraleer met hen in discussie te gaan probeer ik het voor mezelf even helder te krijgen.
Wat bedoel je met V70/285 V70/135?

Gert
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

V70 is gaan wisselen qua model in 2007.
Zowel de oude (2001-2007 en zelfs (!) een enkele 08!)) als de nieuwe (2007-) werden dus in 2007 en 2008 geleverd.
Volvo heeft daat type aanduidingen voor en platform aanduidingen.
P2 -> 2001-2007
P3 -> 2007 -
Types heeft OGA al beschreven.

Auto’s zijn ‘electronisch’ echt compleet anders...
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
newoldvolvo
Starter

VolvoTech schreef: V70 is gaan wisselen qua model in 2007.
Zowel de oude (2001-2007 en zelfs (!) een enkele 08!)) als de nieuwe (2007-) werden dus in 2007 en 2008 geleverd.
Volvo heeft daat type aanduidingen voor en platform aanduidingen.
P2 -> 2001-2007
P3 -> 2007 -
Types heeft OGA al beschreven.

Auto’s zijn ‘electronisch’ echt compleet anders...
Beste Volvotech,

Wat ik dacht wij hebben dus een P3, modeljaar 2008
Dan ga ik toch een keer terug naar het bedrijf waar ik de trekhaak heb gekocht ben er nu vrijwel zeker van dat ik een TRM module heb meegekregen van modeljaar 2007 (de P2 dus)

Nog een vraag aan u, lijkt me dat u goed op de hoogte bent van de volvo electronica, weet u een mogelijkheid om een IPhone te koppelen aan de originele radio?
we hebben een radio met 6CD wisselaar, Ipod ingang aux ingang en USB, de telefoon heeft bluetooth koppeling en laadt via de USB maar kan geen muziek of radio van de IPhone op de autoradio luisteren.. als ik in de forums lees lijkt het me dat u hier een oplossing voor heeft?
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Even de originele music app van Apple in gebruik nemen en een gratis nummertje in downloaden.
Daarna doet spotify etc het gewoon via de usb aansluiting.
www.volvotech.eu

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
newoldvolvo
Starter

VolvoTech schreef: Even de originele music app van Apple in gebruik nemen en een gratis nummertje in downloaden.
Daarna doet spotify etc het gewoon via de usb aansluiting.
Beste volvoTech,

De trm heb ik besteld, maar met m'n Iphone kom ik er niet uit.
De USB ingang op de autoradio blijft aangeven "onleesbaar" ik heb door de instellingen zitten scrollen maar wat ik ook verander het wil niet werken?
Heb je mischien nog andere tips?
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

zoals ik zei: zorg dat het standaard muziek programma van Apple muziek kan afspelen.
Daarna pas spotify opstarten.
www.volvotech.eu

newoldvolvo
Starter

VolvoTech schreef: zoals ik zei: zorg dat het standaard muziek programma van Apple muziek kan afspelen.
Daarna pas spotify opstarten.
mmm, heb ik gedaan
heb nog een ander kabeltje voor m'n telefoon gebruikt, bluetooth aan en uit
instellingen op de autoradio nagelopen maar blijft dienst weigeren..
Moment dat ik de usb insteek geeft de radio "usb track 1 spelen" maar direct daarna weer "onleesbaar"
Is het echt getest dat het zo moet werken?
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Jazeker, maar je moet echt van de Apple music app (‘muziek’) muziek afspelen als je ‘m insteekt, dat is de enige app die audio open zet met usb info die de auto snapt.
www.volvotech.eu

newoldvolvo
Starter

VolvoTech schreef: Jazeker, maar je moet echt van de Apple music app (‘muziek’) muziek afspelen als je ‘m insteekt, dat is de enige app die audio open zet met usb info die de auto snapt.
Dank voor uw volhardendheid,

Ik heb het inderdaad via de originele music app van Apple geprobeerd, in allerlei volgordes muziek al spelen dan kabeltje erin, muziek al spelen dan pas USB selecteren etc..
Maar op een of andere manier wil het niet werken, geeft één tel "track 1" en direct daarna "USB onleesbaar"

Heb echt geen idee wat ik mis doe, mogelijk is het bij deze opzet niet mogelijk of lukt het niet met de Iphone..
vrees dat ik toch iets via de aux ga moeten doen jammer genoeg
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”