300 km is wel te weinig om die conclusie te trekken, aangezien je waarschijnlijk nog geen regeneratie hebt gehad.
Toen bij mijn V50 bij 120k volgens schema het roetfilter is vervangen, leverde dat ook een iets lager gemiddeld verbruik op.
Dat komt doordat een nieuw roetfilter minder vaak hoeft te regenereren in vergelijk tot een filter dat aan vervanging toe is.
Roetfilter vervangen?
- Marcnij
- 5th Gear member
- Berichten: 2169
- Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer
. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 416
- Lid geworden op: 12.12.2016 - 21:19
Ik snap dat ik over het gemiddelde nog niet zoveel kan zeggen, maar ik zie dat mijn actuele verbruik dus gewoon lager is (ongeveer 1ltr/100km lager verbruik). Lijkt me dan toch dat de motor zuiniger rijdt (met het oude roetfilter was de motor bijna constant aan het regenereren denk ik).
Volvo V60 R-Design (MY2014) 1.6 T3 Powershift, Polestar Engineered
Renault Mégane Estate Limited TCE 140 (MY2018)
Volvo V60 (MY2015) 1.6 D2 Momentum, High Performance met Sensus Connect
Volvo V50 (MY2011) 1.6D Kinetic, High Performance met RTI navigatie
Renault Mégane Estate Limited TCE 140 (MY2018)
Volvo V60 (MY2015) 1.6 D2 Momentum, High Performance met Sensus Connect
Volvo V50 (MY2011) 1.6D Kinetic, High Performance met RTI navigatie
-
- 4th Gear member
- Berichten: 557
- Lid geworden op: 22.07.2017 - 09:36
Ik volg dit topic met interesse, daar de C30 van de vrouw ook toe is aan een nieuw roetfilter.
Het gedacht aan het volledig verwijderen, maar dit gaat in de toekomst mogelijk voor APK problemen zorgen.
Het filter is door de garage al eens gereinigd, maar na 4 maand kwamen de problemen terug.
Af en toe bij hogere toeren een motormanagement melding, en onlangs zelfs kortdurend on de noodloop.
Gedacht aan een compleet nieuw roetfilter, maar de kosten waren erg ondoorzichtig.
Op internet en via mijn garage het bedrijf Diesel Buchli in Harderwijk gevonden.
Zij reinigen via een uitgebreid procédé het filter waarna je een weer als nieuw filter hebt.
Dit alles voor het bedrag van net geen 500 euro, inclusief alles....
Medio augustus gaat de C30 er voor een dag heen.
Ben benieuwd.
Het gedacht aan het volledig verwijderen, maar dit gaat in de toekomst mogelijk voor APK problemen zorgen.
Het filter is door de garage al eens gereinigd, maar na 4 maand kwamen de problemen terug.
Af en toe bij hogere toeren een motormanagement melding, en onlangs zelfs kortdurend on de noodloop.
Gedacht aan een compleet nieuw roetfilter, maar de kosten waren erg ondoorzichtig.
Op internet en via mijn garage het bedrijf Diesel Buchli in Harderwijk gevonden.
Zij reinigen via een uitgebreid procédé het filter waarna je een weer als nieuw filter hebt.
Dit alles voor het bedrag van net geen 500 euro, inclusief alles....
Medio augustus gaat de C30 er voor een dag heen.
Ben benieuwd.
Laatst gewijzigd door hsv70 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
dat bedrijf ken ik, meestal aan de prijs.
dat reinigen voor € 500 lijkt mij in eerste instantie dus wat aan de hoge kant.
probeer volvotune eens in Elst, of anders:
voor € 365 heb je een nieuwe, welliswaar los in je handen, maar toch.
https://www.motor-doctor.nl/roetfilter/ ... 9813-1-6-d
dat reinigen voor € 500 lijkt mij in eerste instantie dus wat aan de hoge kant.
probeer volvotune eens in Elst, of anders:
voor € 365 heb je een nieuwe, welliswaar los in je handen, maar toch.
https://www.motor-doctor.nl/roetfilter/ ... 9813-1-6-d
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3156
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Reinigen is een lapmiddel, afhankelijk van je rijstijl heb je er een jaar of minder plezier van.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 557
- Lid geworden op: 22.07.2017 - 09:36
Het reinigen zoals een dealer het doet wel ja.
Maar dat is dan ook goedkoper. Heb ik 2 maal laten doen binnen 1 jaar.
Wat Buchli anders doet is, naar het schijnt, wezenlijk anders. Van andere fora vernomen dat er na reiniging toch weer minimaal 100.000 km mee gereden kan worden.
Maar we gaan het zien. Misschien heb ik gegokt en verloren.
Maar dat is dan ook goedkoper. Heb ik 2 maal laten doen binnen 1 jaar.
Wat Buchli anders doet is, naar het schijnt, wezenlijk anders. Van andere fora vernomen dat er na reiniging toch weer minimaal 100.000 km mee gereden kan worden.
Maar we gaan het zien. Misschien heb ik gegokt en verloren.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 28.08.2017 - 20:57
Is dit serieus? Dan spuit je het hele filter toch aan gort?Ben W schreef: Roetfilter met hogedrukreiniger schoonmaken. Bespaard je een hoop centen. En ja dat werkt wel!
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 344
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 20:58
De binnenkant van het DPF kan best wel wat hebben. Echter wil je echt al die zooi die er bewust uitgefilterd wordt, met de hogedrukspuit eruit spuiten? Lijkt mij niet echt gezond. Met vloeistoffen reinigen, vangt de stoffen op door deze te absorberen en op te vangen in een tank.
Volvoless, nu Golf VII
-
- 1st Gear member
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 03.09.2016 - 21:28
Gewoon leeg halen die handel.
Ook beter voor de turbo.
Bij auto’s van voor 2011 moet de buitenkant van het filter nog aanwezig zonder grote deuken.
Is er een stuk pijp geplaatst, dan gaat de wegenbelasting circa 20euro per mnd omhoog..
De keurmeester moet het melden bij de RDW.
Zit er een pijp bij een auto van na 2011 dan is het afkeur.
Ook beter voor de turbo.
Bij auto’s van voor 2011 moet de buitenkant van het filter nog aanwezig zonder grote deuken.
Is er een stuk pijp geplaatst, dan gaat de wegenbelasting circa 20euro per mnd omhoog..
De keurmeester moet het melden bij de RDW.
Zit er een pijp bij een auto van na 2011 dan is het afkeur.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Waar is die 20 euro op gebaseerd? Heb daar nog nooit van gehoord namelijk. Bij mijn weten is er ook niet zoiets als een korting op MRB door toepassing van een roetfilter die je kwijtraakt na het verwijderen van dat filter.bert888 schreef: Gewoon leeg halen die handel.
Ook beter voor de turbo.
Bij auto’s van voor 2011 moet de buitenkant van het filter nog aanwezig zonder grote deuken.
Is er een stuk pijp geplaatst, dan gaat de wegenbelasting circa 20euro per mnd omhoog..
De keurmeester moet het melden bij de RDW.
Zit er een pijp bij een auto van na 2011 dan is het afkeur.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 1st Gear member
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 03.09.2016 - 21:28
Je krijgt ook geen korting, maar een verhoging.edraket schreef:Waar is die 20 euro op gebaseerd? Heb daar nog nooit van gehoord namelijk. Bij mijn weten is er ook niet zoiets als een korting op MRB door toepassing van een roetfilter die je kwijtraakt na het verwijderen van dat filter.bert888 schreef: Gewoon leeg halen die handel.
Ook beter voor de turbo.
Bij auto’s van voor 2011 moet de buitenkant van het filter nog aanwezig zonder grote deuken.
Is er een stuk pijp geplaatst, dan gaat de wegenbelasting circa 20euro per mnd omhoog..
De keurmeester moet het melden bij de RDW.
Zit er een pijp bij een auto van na 2011 dan is het afkeur.
Al deze info is sinds 6mnd te vinden bij de rijksoverheid RDW en APK.
De verhoging gaat 1jan 2019 in.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
aha, inderdaad wat gevonden:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... 018---2020
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... 018---2020
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 1st Gear member
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 03.09.2016 - 21:28
Dus verwijderen bij auto’s tot 2011 mag wel, maar na de APK-keuring krijg je dan een verhoging van de wegenbelasting.edraket schreef: aha, inderdaad wat gevonden:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... 018---2020
Leeg halen mag nog wel tot 2011.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 417
- Lid geworden op: 20.03.2014 - 10:13
- Locatie: Nieuwe Pekela
Hmm, interessant eigenlijk.
Vanaf 2019 een korting van 2 procent voor de gewone autos en euro 4 diesels, euro 3 en ouder gaan dus 15 procent meer betalen tov nu neem ik aan.
Dus een S60 D5 van 1500 kilo kost nu 419 mrb, in 2019 410.60 maar als het een euro 3 D5 is komt ie op 480.85.
Een verschil van 70.25 of 23.42 per maand,281 euro per jaar.
Vanaf 2019 een korting van 2 procent voor de gewone autos en euro 4 diesels, euro 3 en ouder gaan dus 15 procent meer betalen tov nu neem ik aan.
Dus een S60 D5 van 1500 kilo kost nu 419 mrb, in 2019 410.60 maar als het een euro 3 D5 is komt ie op 480.85.
Een verschil van 70.25 of 23.42 per maand,281 euro per jaar.