Ik heb de auto weliswaar nog niet, maar al wel wat vragen..
Kan het niet ergens "officieel" vinden, maar heeft de T6 een distributieketting of riem?
Kom wel de hulpaggregraat riem o.i.d. tegen, maar dat is denk ik wat anders en weet ook niet of het schade kan als die knapt.
Carterventilatie: ik weet dat dit bij de 5 cilinders een probleem kan zijn. Is dit ook bij de T6 mogelijk?
Tijdens de proefrit klonk er een fluitgeluid uit de auto en bij uittrekken peilstok een hard sissend geluid van ontsnappende lucht en de fluit tijdelijk weg. Dealer kijkt er nu naar en de carterventilatie is inmiddels compleet gereining. Morgen gaan ze rijden en kijken of de fluit weg is.
Wat denken jullie? Was het de verstopte ventilatie en is compleet reinigen even afdoende als vervangen?
Verder zit er geen koelvloeistofmeter op, nou vond ik dat eerst raar, maar aan de andere kant heeft ie in de huidige auto 7,5 jaar lang rechtop in het midden gestaan, zowel 's winters als bij 40 graden in Zuid Frankrijk, terwijl de CFE 111 graden aanwees...
Is er wel een koelvloeistof beveiliging of melding?
En v.w.b. de motorolie, ik zag in een topic dat je die ook digitaal met blokjes kan uitlezen, kan dat bij MY2008 ook?
Verder heb ik vandaag de CFE plus besteld bij Volvotech. Ik hoop dat daar in de toekomst ook soortgelijke functies op bij komen..
Bedankt alvast voor de antwoorden maar weer.
gr. Edwin.
Een paar V70 T6 vragen
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1940
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
Laatst gewijzigd door Edwin op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
- Chris 56
- 2nd Gear member
- Berichten: 245
- Lid geworden op: 17.02.2011 - 19:54
- Locatie: Hillegom
Hoop vragen heb ik geen antwoord op.
Maar ik heb wel een ELM327 in de ODBII steker zitten.
En samen met BT en mijn debieltje kan ik van alles uitlezen onderweg.
Ook de motortemp.
Programma is de APP: Torque... gratis in de store te vinden.
Daar had ik het ook voor bedacht ivm een flinke caravan die er wel eens achter hangt.
Lees er trouwens ook GPS speed en nog wat grappen op af.
Die ELM327 kocht ik bij : https://nl.aliexpress.com/item/Super-Mi ... 4c4d76PS9Q
Kost bijna niks... leuk gadget...
En.. mijn dochter... ook al zo'n gadget grappenmaakster.... had het wachtwoord van de ELM327 direct door en las met haar tablet achter in de auto ook van alles uit met Torque.
Kreeg ik toch zelfs commentaar uit die achterhoede....
Grappig
In mijn vorige 5 cylinder is helaas wel een nieuwe carter ontluchting gekomen... was effe jammer..
Die was niet meer te redden, helaas..
Ik weet niet of schoonmaken een optie is trouwens.
Succes met die fijne T6
Maar ik heb wel een ELM327 in de ODBII steker zitten.
En samen met BT en mijn debieltje kan ik van alles uitlezen onderweg.
Ook de motortemp.
Programma is de APP: Torque... gratis in de store te vinden.
Daar had ik het ook voor bedacht ivm een flinke caravan die er wel eens achter hangt.
Lees er trouwens ook GPS speed en nog wat grappen op af.
Die ELM327 kocht ik bij : https://nl.aliexpress.com/item/Super-Mi ... 4c4d76PS9Q
Kost bijna niks... leuk gadget...
En.. mijn dochter... ook al zo'n gadget grappenmaakster.... had het wachtwoord van de ELM327 direct door en las met haar tablet achter in de auto ook van alles uit met Torque.
Kreeg ik toch zelfs commentaar uit die achterhoede....


Grappig
In mijn vorige 5 cylinder is helaas wel een nieuwe carter ontluchting gekomen... was effe jammer..
Die was niet meer te redden, helaas..
Ik weet niet of schoonmaken een optie is trouwens.
Succes met die fijne T6
V70 2.5T Summum met Driver support line, 260Pk, 380Nm GT6 Caspian Blue Pearl MY 2010
S40 2.4 Momentum sport ed. 170 Pk, 240 Nm. MY 2005
Mitsubishi Galant GLS2.0 175Pk 1999
Mitsubishi Galant GTI 2.0 190Pk 1993
Mitsubishi Galant EXE 2.0 150Pk 1987
Mitsubishi Galant GL 2.0 110PKk1983
Mitsubishi Galant Sigma 2.0 90Pk 1979
Datsun Bluebird 1800 BJ ??
Datsun Cherry 1200 GL BJ ??
Datsun Cherry A100 GL BJ ??
Simca 1000 Rally 1 BJ1970 (Wrecked)
S40 2.4 Momentum sport ed. 170 Pk, 240 Nm. MY 2005
Mitsubishi Galant GLS2.0 175Pk 1999
Mitsubishi Galant GTI 2.0 190Pk 1993
Mitsubishi Galant EXE 2.0 150Pk 1987
Mitsubishi Galant GL 2.0 110PKk1983
Mitsubishi Galant Sigma 2.0 90Pk 1979
Datsun Bluebird 1800 BJ ??
Datsun Cherry 1200 GL BJ ??
Datsun Cherry A100 GL BJ ??
Simca 1000 Rally 1 BJ1970 (Wrecked)
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24664
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Ketting. Die andere riem is de multiriem (vroeger V-riem) en drijft de hulpaggregraten aan. Gewoon volgens schema vervangen, is er niets aan de handEdwin schreef: Kan het niet ergens "officieel" vinden, maar heeft de T6 een distributieketting of riem?
Kom wel de hulpaggregraat riem o.i.d. tegen, maar dat is denk ik wat anders en weet ook niet of het schade kan als die knapt.
hij geeft een melding in de toerentellerEdwin schreef: Is er wel een koelvloeistof beveiliging of melding?
gewoon nog met de peilstokEdwin schreef: En v.w.b. de motorolie, ik zag in een topic dat je die ook digitaal met blokjes kan uitlezen, kan dat bij MY2008 ook?
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14890
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Peilstok kijk ik elke zaterdag ff. Voordeel is dat je andere niveaus ook ziet en je beetje controleert voor wat het waard is.
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....