
Nieuwe V60/S60 samenstellen, (onbegonnen werk?)
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 7795
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Rijplezier is betrekkelijk denk ik, vraag 10 nieuwe V60 D4 rijders of zij een grote bevredigende mate van rijplezier ervaren, en het antwoord zal van alle 10 JA zijn. Dat staat naast het feit dat er vast auto’s zullen zijn die (sommigen) wat meer rijplezier zullen bieden. Maar dan nog is dat betrekkelijk denk ik. Het hangt in grote mate af van de situatie (tijdstip, land, regio, type weg, etc etc) waar men in rijdt. Maar ik zie het als flauwekul dat je na die Audi niet aan ‘iets minder’ niet zou kunnen wennen. Groot groter grootst, snel sneller snelst, etc, overal is wel een overtreffende trap voor te vinden, maar dat wil nog niet zeggen dat een stapje minder niet ook die bevrediging kan geven.
Maargoed, jij ziet dat blijkbaar anders.
Een paar leuke proefritten zouden je wellicht de ogen kunnen openen. Succes met de keuze.
Maargoed, jij ziet dat blijkbaar anders.
Een paar leuke proefritten zouden je wellicht de ogen kunnen openen. Succes met de keuze.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !

Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21176
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Dat ligt aan je referentie kader, wanneer je die 320 diesel pk's en nog belangrijker het koppel bent gewend en je hebt het er voor over, dan ga je wellicht niet blij worden van een D4.teebee schreef: Rijplezier is betrekkelijk denk ik, vraag 10 nieuwe V60 D4 rijders of zij een grote bevredigende mate van rijplezier ervaren, en het antwoord zal van alle 10 JA zijn. Dat staat naast het feit dat er vast auto’s zullen zijn die (sommigen) wat meer rijplezier zullen bieden. Maar dan nog is dat betrekkelijk denk ik. Het hangt in grote mate af van de situatie (tijdstip, land, regio, type weg, etc etc) waar men in rijdt. Maar ik zie het als flauwekul dat je na die Audi niet aan ‘iets minder’ niet zou kunnen wennen. Groot groter grootst, snel sneller snelst, etc, overal is wel een overtreffende trap voor te vinden, maar dat wil nog niet zeggen dat een stapje minder niet ook die bevrediging kan geven.
Maargoed, jij ziet dat blijkbaar anders.
Een paar leuke proefritten zouden je wellicht de ogen kunnen openen. Succes met de keuze.
Dat een D4 voor het dagelijkse gebruik genoeg is ben ik met je eens, maar ik ken ook mensen die steevast een 6 cilinder boven een 4 cilinder kiezen, gewoon omdat het kan en prettig rijdt.
Laatst gewijzigd door diesel01 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 7795
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Tja wat je gewend bent kan je verwennen 
Maar naast die pk’s... eenmaal een Volvo van binnen gewend en de Audi is vergeten

Maar naast die pk’s... eenmaal een Volvo van binnen gewend en de Audi is vergeten

“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !

Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 232
- Lid geworden op: 05.10.2018 - 12:25
Oh jawel hoor. Bij ons noemt het hier BIV of belasting op in verkeersstelling. Is één maal te betalen door de persoon die de wagen als eerst ter registratie aanbied. Daar bovenover komt nog de jaarlijkse wegentaks.V50 R schreef: Ah belgie! Ja dan ligt de situatie anders. Jullie hebben geen strafbelasting genaamd bpm.![]()

-
- 2nd Gear member
- Berichten: 232
- Lid geworden op: 05.10.2018 - 12:25
Ik begrijp je wel hoor maar het moet nu ook weer niet plots extreem anders zijn. Nu goed, we zijn bereid om die 3-liter op te geven, volgens mij toch nog steeds een grotere zekerheid om maandelijks zonder al te veel zorgen de kilometers mee af te malen dan een 2.0L voertuig.teebee schreef: Rijplezier is betrekkelijk denk ik, vraag 10 nieuwe V60 D4 rijders of zij een grote bevredigende mate van rijplezier ervaren, en het antwoord zal van alle 10 JA zijn. Dat staat naast het feit dat er vast auto’s zullen zijn die (sommigen) wat meer rijplezier zullen bieden. Maar dan nog is dat betrekkelijk denk ik. Het hangt in grote mate af van de situatie (tijdstip, land, regio, type weg, etc etc) waar men in rijdt. Maar ik zie het als flauwekul dat je na die Audi niet aan ‘iets minder’ niet zou kunnen wennen. Groot groter grootst, snel sneller snelst, etc, overal is wel een overtreffende trap voor te vinden, maar dat wil nog niet zeggen dat een stapje minder niet ook die bevrediging kan geven.
Maargoed, jij ziet dat blijkbaar anders.
Een paar leuke proefritten zouden je wellicht de ogen kunnen openen. Succes met de keuze.
Het heeft ook niets met "groot groter grootst, snel sneller snelst, etc" te maken want we hebben nog een "speelgoedje staan" die kleiner is, heeft minder cilinder inhoud en minder kleppen...

Klopt inderdaad jou stelling. We zijn gewoon opzoek naar een waardige vervanger, geen probleem met 4-cilinders maar het is ten slotte mijn dagelijks "huis" en dan wil je toch iets hebben waar je je gemakkelijk in voelt zowel naar comfort, dinamiek als bedrijfszekerheid toe.diesel01 schreef:Dat ligt aan je referentie kader, wanneer je die 320 diesel pk's en nog belangrijker het koppel bent gewend en je hebt het er voor over, dan ga je wellicht niet blij worden van een D4.teebee schreef: Rijplezier is betrekkelijk denk ik, vraag 10 nieuwe V60 D4 rijders of zij een grote bevredigende mate van rijplezier ervaren, en het antwoord zal van alle 10 JA zijn. Dat staat naast het feit dat er vast auto’s zullen zijn die (sommigen) wat meer rijplezier zullen bieden. Maar dan nog is dat betrekkelijk denk ik. Het hangt in grote mate af van de situatie (tijdstip, land, regio, type weg, etc etc) waar men in rijdt. Maar ik zie het als flauwekul dat je na die Audi niet aan ‘iets minder’ niet zou kunnen wennen. Groot groter grootst, snel sneller snelst, etc, overal is wel een overtreffende trap voor te vinden, maar dat wil nog niet zeggen dat een stapje minder niet ook die bevrediging kan geven.
Maargoed, jij ziet dat blijkbaar anders.
Een paar leuke proefritten zouden je wellicht de ogen kunnen openen. Succes met de keuze.
Dat een D4 voor het dagelijkse gebruik genoeg is ben ik met je eens, maar ik ken ook mensen die steevast een 6 cilinder boven een 4 cilinder kiezen, gewoon omdat het kan en prettig rijdt.
Persoonlijk zou ik nu voor een D5 kiezen maar is niet mogelijk in een V60 en zouden onze keuze van model dan moeten veranderen. T6 dan maar? Kan ook maar we kennen niemand die enige ervaring heeft met deze versie & zeker niet voor grote km-aantallen. In dat opzicht lijkt me een T6e of T8 beter aanleunen tegen wat we nu nog even hebben.
teebee schreef: Tja wat je gewend bent kan je verwennen
Maar naast die pk’s... eenmaal een Volvo van binnen gewend en de Audi is vergeten![]()


De inrichting van je huis pas je toch ook om de zoveel jaar een keer aan hé.

- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 7795
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Ik zeg DOEN
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !

Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2570
- Lid geworden op: 03.07.2006 - 23:34
Hah dat is echt niks vergeleken met NL, geloof me.Kinoúmai schreef:Oh jawel hoor. Bij ons noemt het hier BIV of belasting op in verkeersstelling. Is één maal te betalen door de persoon die de wagen als eerst ter registratie aanbied. Daar bovenover komt nog de jaarlijkse wegentaks.V50 R schreef: Ah belgie! Ja dan ligt de situatie anders. Jullie hebben geen strafbelasting genaamd bpm.![]()
![]()

Daarentegen is ons wegdek wel in goede staat, dat is dan weer de positieve kant van het verhaal

-
- 2nd Gear member
- Berichten: 232
- Lid geworden op: 05.10.2018 - 12:25
V50 R schreef:Hah dat is echt niks vergeleken met NL, geloof me.Kinoúmai schreef:Oh jawel hoor. Bij ons noemt het hier BIV of belasting op in verkeersstelling. Is één maal te betalen door de persoon die de wagen als eerst ter registratie aanbied. Daar bovenover komt nog de jaarlijkse wegentaks.V50 R schreef: Ah belgie! Ja dan ligt de situatie anders. Jullie hebben geen strafbelasting genaamd bpm.![]()
![]()
Daarentegen is ons wegdek wel in goede staat, dat is dan weer de positieve kant van het verhaal![]()
Neen inderdaad, dat weten we hoor. We komen nogal redelijk veel in Nederland en met Nederlanders in contact.


- RZA
- 5th Gear member
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 10.02.2018 - 08:08
Ik had hiervoor een 535i touring met ruim 300pk en rij nu met een T4 met 190pk. Hoewel ik stiekem best wel eens naar die smeuige 6 in lijn terug verlang was ik snel gewend aan het beperktere vermogen. Veel koppel en pk's rijdt idd heel relaxt maar de realiteit is ook dat in NL -zelfs al heb je een keer de ruimte- je dit vermogen zelden aanspreekt. Tegelijkertijd zou ik qua motorisering een niet al te grote stap terug doen als je het budget ervoor hebt. Een mooie T6 en dan gelijk Polestar tuning erop waardoor de bak nog sneller gaat schakelen lijkt me een heel fijne keuze. Ik ben daar zelf in elk geval naar aan't kijken voor de toekomst..
- V90 T5 90th Anniversary Edition || Denim Blue || MY 2018 || Polestar Engineered
- Alfa Romeo 916 GTV 2.0 TS || Alfa Rosso || 2001
- Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
- Alfa Romeo 916 GTV 2.0 TS || Alfa Rosso || 2001
- Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 232
- Lid geworden op: 05.10.2018 - 12:25
Gebeurt de tuning van Polestar via de dealer met behoud van garantie? Op de website zie ik niet direct die mogelijkheid op de nieuwe V60 precies.RZA schreef: Ik had hiervoor een 535i touring met ruim 300pk en rij nu met een T4 met 190pk. Hoewel ik stiekem best wel eens naar die smeuige 6 in lijn terug verlang was ik snel gewend aan het beperktere vermogen. Veel koppel en pk's rijdt idd heel relaxt maar de realiteit is ook dat in NL -zelfs al heb je een keer de ruimte- je dit vermogen zelden aanspreekt. Tegelijkertijd zou ik qua motorisering een niet al te grote stap terug doen als je het budget ervoor hebt. Een mooie T6 en dan gelijk Polestar tuning erop waardoor de bak nog sneller gaat schakelen lijkt me een heel fijne keuze. Ik ben daar zelf in elk geval naar aan't kijken voor de toekomst..
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 232
- Lid geworden op: 05.10.2018 - 12:25
Heb je nog enig idee van je verbruik over dat traject?NielsPHEV schreef: Je vroeg naar ervaringen met de T6. Ik ben met de T6 vanuit NL naar Kortrijk gereden (en terug) een heerlijke auto die sneller is dan ie aanvoelt
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 7795
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Nadeel van het geperforeerde leer vind ik het vuil wat zich sneller vastzet in de gaatjes. Lastige schoon te houden man egaal leer lijkt mij.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !

Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5300
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
1 op 12Kinoúmai schreef:Heb je nog enig idee van je verbruik over dat traject?NielsPHEV schreef: Je vroeg naar ervaringen met de T6. Ik ben met de T6 vanuit NL naar Kortrijk gereden (en terug) een heerlijke auto die sneller is dan ie aanvoelt
- jvov60
- 4th Gear member
- Berichten: 978
- Lid geworden op: 04.01.2013 - 20:38
Eens.teebee schreef: Nadeel van het geperforeerde leer vind ik het vuil wat zich sneller vastzet in de gaatjes. Lastige schoon te houden man egaal leer lijkt mij.
Alhoewel ik de massagefunctie wel leuk had gevonden, heb ik in mijn XC60 Inscription gekozen voor de lederen sportstoelen zonder perforatie.
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24660
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
de stoelventilatie is dan wel weer heerlijk zomers
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- jalex_h
- 6th Gear member
- Berichten: 2747
- Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
- Locatie: Midden nederland
Hierboven is het woord “Polestar” een paar keer gevallen. Dat zou op zich een goede compensatie kunnen zijn voor als 190 pk niet wil wennen, ware het niet dat TS in België woonachtig is. Als hij in dat land ook zijn Volvo besteld, Is Polestar geen optie. Nu niet, nooit niet. Ook niet bij een dealer buiten België. Nu zijn er op zich wel alternatieven voor Polestar maar dan zet je de fabrieksgarantie op het spel.
En nog even over het vermogen. ik rij nu in een V70 met 181 pk rond. Natuurlijk 310 pk is nog weer meer maar ik ben ik inmiddels redelijk aan gewend. Om budgetairre redenen zit een V90 met een D4 niet in. Dus een proefrit gemaakt met een D3 et 150 pk. Hoewel op papier vlot zat, had ik toch wat bedenkingen, met name of ik die pk’ niet zou missen. Jawel, als je flink door trapt, mis je ze zeker. Maar de vraag of ik er mee zou kunnen leven, werd volmondig met ja bevestigd. Zelfs als er nog een caravan achter zou hangen.
Of te wel, gewoon gaan rijden en niet je niet af vragen of je wat mist maar of het je bevalt
.
En nog even over het vermogen. ik rij nu in een V70 met 181 pk rond. Natuurlijk 310 pk is nog weer meer maar ik ben ik inmiddels redelijk aan gewend. Om budgetairre redenen zit een V90 met een D4 niet in. Dus een proefrit gemaakt met een D3 et 150 pk. Hoewel op papier vlot zat, had ik toch wat bedenkingen, met name of ik die pk’ niet zou missen. Jawel, als je flink door trapt, mis je ze zeker. Maar de vraag of ik er mee zou kunnen leven, werd volmondig met ja bevestigd. Zelfs als er nog een caravan achter zou hangen.
Of te wel, gewoon gaan rijden en niet je niet af vragen of je wat mist maar of het je bevalt

Ooit:
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019
Huidig: XC60 Essential Fusion Red
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019
Huidig: XC60 Essential Fusion Red
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.