Bij de XC60 D4 Ocean Race (van oktober 2015, net 141.500 km gelopen) van m'n vader is een groot probleem ontstaan. De distributieriem is er 2 weken terug afgelopen met als gevolg grote motorschade.
Na onderzoek van de garage zou dit zijn veroorzaakt doordat de brandstofpomp muurvast was komen te zitten. Nou zat ik me af te vragen hoe dit kan, want bij mijn weten zit een brandstofpomp altijd in of heel dichtbij de tank en heeft dit dus geen aansluiting met de distributieriem. Iemand hier enig idee waar die pomp zit? Of zouden ze eigenlijk de hogedrukpomp bedoelen?
Plaats brandstofpomp MY2016 XC60 D4
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Hogedruk brandstofpomp zit op de nokkenas. Als deze vastloopt kan ik me zeker voorstellen dat de riem eraf loopt. Heb dat echter nog niet eerder meegemaakt. Is het niet de distributieriem die eraf is gelopen door vastslaande multiriem spanner?
Wel belangrijk om te weten: is het een 4 of 5 cilinder?
Wel belangrijk om te weten: is het een 4 of 5 cilinder?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Poolrev
- 5th Gear member
- Berichten: 2215
- Lid geworden op: 12.02.2007 - 16:32
- Locatie: Midden NL
Het is inderdaad de hogedruk brandstofpomp die vast zat en dus de boel gesloopt heeft, waaronder ook de cilinderkop & verstuivers.
Dit gaat om een 2.0 D4, 4 cilinder, VEA dus. Zowel de dealer als Volvo NL geven aan dat het om een heel uniek geval gaat en bieden dan ook vrij forse coulance aan. Vraag is of het rendabel is om 'm nog 1-2 jaar door te rijden of toch in te ruilen op een ander/nieuwe... Maar daar gaan we vast uitkomen met onze dealer!
Dit gaat om een 2.0 D4, 4 cilinder, VEA dus. Zowel de dealer als Volvo NL geven aan dat het om een heel uniek geval gaat en bieden dan ook vrij forse coulance aan. Vraag is of het rendabel is om 'm nog 1-2 jaar door te rijden of toch in te ruilen op een ander/nieuwe... Maar daar gaan we vast uitkomen met onze dealer!