Staat deels in m'n signature. Volledige rij historie:
Leren rijden in mijn ouders hun 940 Sedan (geen idee welk bouwjaar) motor was een 2 liter benzine (B200F?) met een 100 liter lpg tank in de koffer. Heerlijke auto.
Daarna konden mijn ouders voor een mooie prijs een S40 1.8 van de eerste serie overnemen, ook hier geen idee van het bouwjaar. Ze hebben toen de 940 ingeruild en meteen een ringtank voor lpg in de auto laten leggen. Echter veel problemen gehad met het lpg systeem. Nooit echt heel graag met die auto gereden...
Rond 2005 kreeg mijn pa een andere functie waar hij werkte en ruilde hij z'n bestelwagen in voor een station op kosten van de baas. Eerst een Opel Vectra 2 liter CDTI, dat ding heeft vrij vaak bij de dealer gestaan voor allerlei rare elektronische problemen.
In 2007 mocht hij een nieuwe auto kiezen en het werd een V50 2.0D.
Kort daarna stopte ik met hogeschool en begon ik voltijds te werken en had dus een auto nodig voor mezelf. Gelukkig deed ik al sinds mijn 16e weekendwerk in de horeca waar ik intussen genoeg gespaard had om een 2e handse V50 2.0D uit 2004 te kopen. Mooie auto, reed heerlijk, nog de versie zonder roetfilter.
In 2012 was ik de auto nog bijlange niet beu, maar toen ik op onderhoud ging kreeg ik bij mijn dealer de kans een XC60 2.4D MY10 proef te rijden. Wat een auto. De dealer stelde een mooie prijs voor vanwege de reeds vrij hoge kilometerstand en ik kreeg nog een mooie prijs voor mijn V50 die intussen ook al 210k km had. Direct na aanschaf heb ik de auto laten chippen (was de biturbo 2.4D, dus dezelfde motor als de 205pk D5) reed heerlijk!
Sinds vorig jaar echter ander werk, vlakbij huis, dus zolang het niet te hard regent neem ik de fiets. Intussen woon ik ook anderhalf jaar samen samen met mijn vriendin die net ook een nieuwe job begon en een firmawagen krijgt. Dus eigenlijk heb ik geen auto meer nodig, toch zeker geen zware dieselmotor, want ik doe te weinig kilometers in de week om die lekker warm te rijden. In het weekend nemen we haar auto, want die rijdt gratis. Ik dus op zoek naar een leuke andere auto voor erbij en voor de hobby. Ben altijd fan gebleven van de 900 reeks. Het moest een benzine worden, en liefst een praktische auto. De keuze is gevallen op een 960 station 2,5 automaat uit 1995. Wat een wagen. Nostalgie naar de 940 van weleer, maar wel lekker luxueus.
welke Volvo's heb jij al gehad?
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
- Berichten: 1900
- Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
- Locatie: Maldegem
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
- volvocop
- 1st Gear member
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 14.07.2011 - 20:55
- Locatie: baarn
245 estate rood/bruin (benz.)
245 estate wit (benz.)
245 petrol groen (lpg)
850 blauw (lpg)
V70 t5 zwart (benz.)
245 estate wit (benz.)
245 petrol groen (lpg)
850 blauw (lpg)
V70 t5 zwart (benz.)
Laatst gewijzigd door volvocop op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
V70n T5 Comfort-exlusive my2000
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Hoe het begon:
Vroeger, ik mag dat wel zeggen, reed mijn vader jaren overtuigd Fiat totdat de eerste Volvo kwam. Een okergele 142 met lange pook, de 74-91-RN.
Die heeft nogal wat jaren mogen dienen en werd opgevolgd door een chocolade bruine 244 GL, de DZ-11-LT voorzien van een Necam LPG installatie.
Na een paar jaar opgevolgd door een bordeaux rode 740 GL, de LN-70-BP en ook voorzien van LPG.
Weer enkele jaren later door een 940 GL met een 2 liter motor, ook op LPG. Dat werd voor vaders de laatste Volvo, hij stapte over naar Mercedes diesels omdat de laatste Volvo geen LPG lustte en na 80.000 km en een forse backfire in de brand was gevlogen en totaal schoon was gebrand.
Volvo was voor mij altijd een droom. Zoiets als: "als ik ooit een Volvo kan bezitten, dan is het goed".
Je trouwt, krijgt kinderen en na de derde was de conclusie dat de Astra station toch echt te klein was en dus zoeken naar iets groter. Een Vectra station was groot maar is en blijft een Opel. En toen zag ik bij Broekhuis in Emmen een grijze V70 staan. Een 2.4D uit 2003, de 81-NG-TL. Had 130.000 gelopen en gekocht. De mooiste woorden tijdens de proefrit kwam van mijn vader. Hij zei op enig moment, terwijl hij ook een stuk reed: "Dit is gewoon thuiskomen".
Na ruim 100.000 km werd de 2.4D ingeruild voor een zwarte V70NN met een 185 pk D5 met hoerenbekleding....rood leer dus. Heerlijke auto, reed behoorlijk anders dan de 2.4D en werd uiteindelijk, door een versprongen distributie met als gevolg een kapotte cilinderkop, een hele hele dure kostganger.
Afgelopen voorjaar, de D5 had goed 270.000 gelopen, weer een geintje met een vervuilde EGR in de kop van Denemarken, 30.000 km na een gruwelijk dure reparatie. Gevolg was dat vrouwlief meedeelde op zoek te gaan naar een andere auto.....en dat heeft ze dus gedaan want het vertrouwen in de zwarte was weg.
De huidige V70 betreft een MY12 D3 L.E., aangekocht met 116.000 km en we staan inmiddels op 135.000.
Ik was sceptisch over de D3 maar ik kan u zeggen dat deze in niets, maar dan ook in niets, onder doet voor de D5 die hiervoor bereden werd.
Mijn eerste rijdt nog steeds, is te spotten in de stad Groningen.
Mijn tweede rijdt nog steeds, is te spotten in Laren.
En gelet op het feit dat mijn kroost nu in de periode zit dat ze echt geld gaan kosten en het gegeven dat Volvo geen vijfcilinders meer bouwt, is het dus de bedoeling om deze toch echt een jaar of 10 te berijden.
Vroeger, ik mag dat wel zeggen, reed mijn vader jaren overtuigd Fiat totdat de eerste Volvo kwam. Een okergele 142 met lange pook, de 74-91-RN.
Die heeft nogal wat jaren mogen dienen en werd opgevolgd door een chocolade bruine 244 GL, de DZ-11-LT voorzien van een Necam LPG installatie.
Na een paar jaar opgevolgd door een bordeaux rode 740 GL, de LN-70-BP en ook voorzien van LPG.
Weer enkele jaren later door een 940 GL met een 2 liter motor, ook op LPG. Dat werd voor vaders de laatste Volvo, hij stapte over naar Mercedes diesels omdat de laatste Volvo geen LPG lustte en na 80.000 km en een forse backfire in de brand was gevlogen en totaal schoon was gebrand.
Volvo was voor mij altijd een droom. Zoiets als: "als ik ooit een Volvo kan bezitten, dan is het goed".
Je trouwt, krijgt kinderen en na de derde was de conclusie dat de Astra station toch echt te klein was en dus zoeken naar iets groter. Een Vectra station was groot maar is en blijft een Opel. En toen zag ik bij Broekhuis in Emmen een grijze V70 staan. Een 2.4D uit 2003, de 81-NG-TL. Had 130.000 gelopen en gekocht. De mooiste woorden tijdens de proefrit kwam van mijn vader. Hij zei op enig moment, terwijl hij ook een stuk reed: "Dit is gewoon thuiskomen".
Na ruim 100.000 km werd de 2.4D ingeruild voor een zwarte V70NN met een 185 pk D5 met hoerenbekleding....rood leer dus. Heerlijke auto, reed behoorlijk anders dan de 2.4D en werd uiteindelijk, door een versprongen distributie met als gevolg een kapotte cilinderkop, een hele hele dure kostganger.
Afgelopen voorjaar, de D5 had goed 270.000 gelopen, weer een geintje met een vervuilde EGR in de kop van Denemarken, 30.000 km na een gruwelijk dure reparatie. Gevolg was dat vrouwlief meedeelde op zoek te gaan naar een andere auto.....en dat heeft ze dus gedaan want het vertrouwen in de zwarte was weg.
De huidige V70 betreft een MY12 D3 L.E., aangekocht met 116.000 km en we staan inmiddels op 135.000.
Ik was sceptisch over de D3 maar ik kan u zeggen dat deze in niets, maar dan ook in niets, onder doet voor de D5 die hiervoor bereden werd.
Mijn eerste rijdt nog steeds, is te spotten in de stad Groningen.
Mijn tweede rijdt nog steeds, is te spotten in Laren.
En gelet op het feit dat mijn kroost nu in de periode zit dat ze echt geld gaan kosten en het gegeven dat Volvo geen vijfcilinders meer bouwt, is het dus de bedoeling om deze toch echt een jaar of 10 te berijden.
Laatst gewijzigd door V70/2.4D/2003 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24656
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Noodzakelijk hier een update aan te geven;Walter schreef: Beetje door elkaar heen en tegelijkertijd zegmaar
360 GLS B19 1983 (2002 feestauto, meeste lol per euro. Wat ging die hard...)
850 2.0 sedan 1995 (2002-2009 fijne metgezel voor ruim 120.000 km)
343DL 1978 (2004-2008 gekocht met 82.000km, was 2e eigenaar. Wordt nu gerestaureerd)
Nu: V70 MY2002 2.4 140pk automaat vanaf juni 2009
Dit is wat ik zelf op mijn naam heb gehad. Verder heb ik door mijn werk bij een dealer sinds 1992 in bijna alles waar Volvo op staat wel eens gereden.
Begin december 2016 heeft de V70 een nieuwe eigenaar gekregen, van 138.000km naar 253.000km gereden. De opvolger is een 2007 S80 Summum met nog een rijtje toeters en bellen en de heerlijk smeuïge 3.2 onder de kap, met AWD. Gekocht met 83.000km, nu gisteren de 100.000km gepasseerd.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 151
- Lid geworden op: 10.01.2008 - 21:47
- Locatie: Hoek van Holland
Ik ben ooit gestart met een bejaarde 121 Amazon als eerste auto, lang daarna volgde een S40 die later werd vervangen door een V70.
De huidige is de S80T6, een van de fijnste van de ongeveer 50 auto's die ik heb gehad (... ben nogal een petrol freak en heb zeer divers uitgeprobeerd ...).
De huidige is de S80T6, een van de fijnste van de ongeveer 50 auto's die ik heb gehad (... ben nogal een petrol freak en heb zeer divers uitgeprobeerd ...).
Groet,
Fred
FORMER: 121, S40, V70, S80 en C70
Fred
FORMER: 121, S40, V70, S80 en C70
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 412
- Lid geworden op: 23.08.2015 - 14:31
In 2009 besloten om de auto van de zaak niet meer privé te gebruiken. Mar ja, dan moet er wel iets leuks komen. Lang gezocht en uiteindelijk een V70N T5 van 2003 geïmporteerd uit Duitsland. Hele volle auto, summum, leer, elektrische stoelen, schuifdak enz enz. Veel plezier van gehad. Rijdt ‘ie nog ergens bij een forumlid ,76KJX7? Toen alle kinderen uit huis waren en er geen studentenkamers meer verhuisd hoefden te worden een C70 2.4i summum gekocht, my 2008. Fantastisch rijden, met wel wat minder vermogen dan de T5, maar dat heb je bij een cabrio ook eigenlijk niet nodig. Inmiddels is dit weer een echte 2e auto geworden, omdat we nu zakelijk en privé Audi e-tron rijden met 7% bijtelling. Aan de C70 veel kosten gehad trouwens. Deze maand ingeruild voor weer een C70 nieuwste model MY2010, ook weer met bijna alle opties, met maar 78.000 km, NL-auto, 2e eigenaar. Kijken of we hier weer net zoveel plezier mee kunnen hebben!
C70 II 2.4i Intro edition geartronic, MY2010, electric silver, calcite leer, Midir (zomer), Mirzam (winter), high performance, blis, meedraaiend xenon, RTI enz enz.
C 70 2.4i summum geartronic, MY2008, emberblack, bruin leer, Serapis (winter), Mirzam (zomer)
Eerder V70 T5 GT, alle opties, 2003, topauto!
C 70 2.4i summum geartronic, MY2008, emberblack, bruin leer, Serapis (winter), Mirzam (zomer)
Eerder V70 T5 GT, alle opties, 2003, topauto!
- Hksvs
- 2nd Gear member
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 24.07.2012 - 22:48
Samen met mijn vader al een redelijk lijstje opgebouwd:
- 240
- 340
- 440
- 460
- 940
- S60
- S70
- V50
- 2x V70
- 240
- 340
- 440
- 460
- 940
- S60
- S70
- V50
- 2x V70
EX30 Single Motor Extended Range Plus
V70 3.2 Summum Heico
V70 2.5T Geartronic Momentum
V50 1.8 Kinetic
460 2.0 GLT
440 1.7 GLE Highway
V70 3.2 Summum Heico
V70 2.5T Geartronic Momentum
V50 1.8 Kinetic
460 2.0 GLT
440 1.7 GLE Highway
- Volvorigami
- 1st Gear member
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 16.01.2018 - 19:11
Sinds eergisteren ben ik nieuw op Volvo-forum.nl en vanavond vond ik deze post. Dus hierbij mijn lijstje met volvo's, die ik vanaf 2000 in bezit heb gehad:
V60 1.6 T4 vibrant copper 2011 (mijn huidige Volvo, inclusief Polestar tuning sinds afgelopen vrijdag)
C30 1.8F matt gold 2007
V50 1.8i flint grey 2005
V70 edition II 2.4i LPG mistral green 2002
V40 1.8 Bifuel virtual blue 2002
V40 1.8 silver green 2002
V70 classic 2.5 20V nautic blue 1998
S40 1.8 white satin 1996
V60 1.6 T4 vibrant copper 2011 (mijn huidige Volvo, inclusief Polestar tuning sinds afgelopen vrijdag)
C30 1.8F matt gold 2007
V50 1.8i flint grey 2005
V70 edition II 2.4i LPG mistral green 2002
V40 1.8 Bifuel virtual blue 2002
V40 1.8 silver green 2002
V70 classic 2.5 20V nautic blue 1998
S40 1.8 white satin 1996
V60 1.6 T4 Power blue 2015 [6,3 l/100km]
V60 1.6 T4 vibrant copper 2011 Polestar tuning
C30 1.8F matt gold 2007
V50 1.8i flint grey 2005
V70 edition II 2.4i LPG mistral green 2002
V40 1.8 Bifuel virtual blue 2002
V40 1.8 silver green 2002
V70 classic 2.5 20V nautic blue 1998
S40 1.8 white satin 1996
V60 1.6 T4 vibrant copper 2011 Polestar tuning
C30 1.8F matt gold 2007
V50 1.8i flint grey 2005
V70 edition II 2.4i LPG mistral green 2002
V40 1.8 Bifuel virtual blue 2002
V40 1.8 silver green 2002
V70 classic 2.5 20V nautic blue 1998
S40 1.8 white satin 1996
- Swedishsteel4life
- 2nd Gear member
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 28.01.2007 - 21:38
- Locatie: Zutphen
Mijn lijstje tot nu toe..
360 GLT 2.0 bordeaux rood
740 GL-a wit
940 GL rood metallic
940 Turbo groen
940 GL blauw
145 brons metallic
850 2.0 sedan groen
v70 classic 2.5 tdi dop
v70 classic 2.4 170hp dop
940 2.3 lpt G3 gray pearl
s60 2.0t summum G3 444 Polarctic
v70n G3 grijs metallic
V70nn D5 twin turbo
360 GLT 2.0 bordeaux rood
740 GL-a wit
940 GL rood metallic
940 Turbo groen
940 GL blauw
145 brons metallic
850 2.0 sedan groen
v70 classic 2.5 tdi dop
v70 classic 2.4 170hp dop
940 2.3 lpt G3 gray pearl
s60 2.0t summum G3 444 Polarctic
v70n G3 grijs metallic
V70nn D5 twin turbo
V70 D5 momentum 2012
V90 D4 Inscription 2017
V90 D4 Inscription 2017
- sander142
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 05.02.2018 - 21:51
Zie m’n lijstje hieronder!
V60 Plugin Hybrid 2013
V70 T5 2005
142 1974
das war mal:
XC70 2.4 T exclusive 1998
XC90 D5 summum 2005
S80 D5 summum 2007
V70 D5 summum 2005
480 GT Turbo 1994
V70 2,5 T summum 2006
V70 2.4 170 pk 2004
V70 classic 170 pk 1997
V70 classic 170 pk 1998
850 2,5 20V 1995
850 2,5 10V 1993
240 2,3 1984 (?)
V70 T5 2005
142 1974
das war mal:
XC70 2.4 T exclusive 1998
XC90 D5 summum 2005
S80 D5 summum 2007
V70 D5 summum 2005
480 GT Turbo 1994
V70 2,5 T summum 2006
V70 2.4 170 pk 2004
V70 classic 170 pk 1997
V70 classic 170 pk 1998
850 2,5 20V 1995
850 2,5 10V 1993
240 2,3 1984 (?)
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14799
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
tja de eerste een
type bj aanschafjaar
240 1988 1994
245 1992 1997
940 1994 1999
V70tdi 1998 2002
V70 D5 2001 2004
V70 D5 2007 2007
V70 XC 2008-2012 D5
V70 D5 2006 2012 heden ( 120.000-410,000km )
type bj aanschafjaar
240 1988 1994
245 1992 1997
940 1994 1999
V70tdi 1998 2002
V70 D5 2001 2004
V70 D5 2007 2007
V70 XC 2008-2012 D5
V70 D5 2006 2012 heden ( 120.000-410,000km )
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 12.01.2007 - 00:23
Onderwerp: Re: welke Volvo's heb jij al gehad? - Gepost: 02.07.2017 - 00:50 - 240
145 uit 1973
Amazon station uit 1965
245 uit 1974( een hele vroege )
244 uit 1980
245 diesel uit 1982 ( 2x)
244 diesel uit 1979
745 diesel uit 1988
245 uit 1983
242 GT uit 1978
244 uit 1990
245 uit 1989
960 uit 1995
960 uit 1997
745 uit 1989
C 70 uit 2003
Zit ik nog even terug te kijken en kom ik er achter dat ik de mooiste vergeten ben in dit rijtje.
Er staat nog een 1800S te wachten op een totale restauratie

Hier in betere tijden.

145 uit 1973
Amazon station uit 1965
245 uit 1974( een hele vroege )
244 uit 1980
245 diesel uit 1982 ( 2x)
244 diesel uit 1979
745 diesel uit 1988
245 uit 1983
242 GT uit 1978
244 uit 1990
245 uit 1989
960 uit 1995
960 uit 1997
745 uit 1989
C 70 uit 2003
Zit ik nog even terug te kijken en kom ik er achter dat ik de mooiste vergeten ben in dit rijtje.
Er staat nog een 1800S te wachten op een totale restauratie

Hier in betere tijden.

- xelor
- 3rd Gear member
- Berichten: 292
- Lid geworden op: 22.05.2018 - 21:22
120 Amazon - rusty black
V40 - ugly blue
V70 - metalic grey
850 T5 estate - metalic grey
V60 T5R GT8 - passion red
V40 - ugly blue
V70 - metalic grey
850 T5 estate - metalic grey
V60 T5R GT8 - passion red
Laatst gewijzigd door xelor op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
I've got this theory that there is a Volvo 940 in any sane person's future
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 05.10.2010 - 16:42
- Locatie: A’doorn
855 T5 automaat DOP uit ‘96
V50 2.0d Momentum uit ‘09
V40 D3 Momentum uit ‘13
V50 2.0d Momentum uit ‘09
V40 D3 Momentum uit ‘13
- Ford Ka 1.3 1996
- Volvo 855 T5 aut. 1996
- Mazda MX5 1.6. 1991
- Fiat Punto 1.4 16V Dynamic 2005
- Fiat Punto Evo 1.3 M-JET Dynamic 2011
- Volvo V50 2.0d Momentum 2009
- Volvo V40 D3 Momentum + Winterline MY13 |Volvotune’d
- Volvo 855 T5 aut. 1996
- Mazda MX5 1.6. 1991
- Fiat Punto 1.4 16V Dynamic 2005
- Fiat Punto Evo 1.3 M-JET Dynamic 2011
- Volvo V50 2.0d Momentum 2009
- Volvo V40 D3 Momentum + Winterline MY13 |Volvotune’d
-
- 1st Gear member
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 06.10.2015 - 13:48
Luie oplossing... deze allemaal met daarbij
- een '86 nagenoeg volledig gestripte 780
motor eruit gehaald, ophanging compleet gedemonteerd en de grootste plaatdelen (bodem, schutbord en het dak) bij de oudijzerbak ingeleverd met alleen de handremhandel (laatste boutje wilde niet los) en de voorruit (geen zin) er nog in. - De huidige '03 S80 2.5T Elite (moet ik nog toevoegen)
Laatst gewijzigd door T_I op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Volvorigami
- 1st Gear member
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 16.01.2018 - 19:11
Inmiddels is mijn lijst uitgebreid met een volgende Volvo, een V60 T4 power blue uit 2015. De vorige V60 T4 in vibrant copper beviel prima, ook met 40k kilometer per jaar geen onverwachte kosten, alleen standaard onderhoud en vervanging van slijtage onderdelen (banden, remmen). Na 228.000 km was het tijd voor een opvolger.
De V60 power blue heeft bij aanschaf circa 82.000 km gereden, dus kan ik nog wel een tijdje vooruit. In de afgelopen 3 maanden is het meest opvallend:
1. De spraak via de Navi, de nieuwe V60 "praat" regelmatig onverstaanbaar als er plaatsnamen worden voorgelezen;
2. Het verbruik van de nieuwe V60 is beter dan het oude model, wat mij verbaast omdat het beide een T4 motor met 180pk is;
3. Bij gebruik van de snelheidbegrenzer, kon ik bij het oude V60 model de max snelheid tijdens gebruik met 1km verhogen door op de "hervat" knop te drukken, met de + knop met 5km. Bij de nieuwe werkt dit niet meer, alleen de +/- knop met 5km verandering werkt nog, de "hervat" knop heeft tijdens gebruik geen functie meer=jammer.
Verder zijn er tot nu toe weinig verschillen merkbaar.
De V60 power blue heeft bij aanschaf circa 82.000 km gereden, dus kan ik nog wel een tijdje vooruit. In de afgelopen 3 maanden is het meest opvallend:
1. De spraak via de Navi, de nieuwe V60 "praat" regelmatig onverstaanbaar als er plaatsnamen worden voorgelezen;
2. Het verbruik van de nieuwe V60 is beter dan het oude model, wat mij verbaast omdat het beide een T4 motor met 180pk is;
3. Bij gebruik van de snelheidbegrenzer, kon ik bij het oude V60 model de max snelheid tijdens gebruik met 1km verhogen door op de "hervat" knop te drukken, met de + knop met 5km. Bij de nieuwe werkt dit niet meer, alleen de +/- knop met 5km verandering werkt nog, de "hervat" knop heeft tijdens gebruik geen functie meer=jammer.
Verder zijn er tot nu toe weinig verschillen merkbaar.
V60 1.6 T4 Power blue 2015 [6,3 l/100km]
V60 1.6 T4 vibrant copper 2011 Polestar tuning
C30 1.8F matt gold 2007
V50 1.8i flint grey 2005
V70 edition II 2.4i LPG mistral green 2002
V40 1.8 Bifuel virtual blue 2002
V40 1.8 silver green 2002
V70 classic 2.5 20V nautic blue 1998
S40 1.8 white satin 1996
V60 1.6 T4 vibrant copper 2011 Polestar tuning
C30 1.8F matt gold 2007
V50 1.8i flint grey 2005
V70 edition II 2.4i LPG mistral green 2002
V40 1.8 Bifuel virtual blue 2002
V40 1.8 silver green 2002
V70 classic 2.5 20V nautic blue 1998
S40 1.8 white satin 1996
- Fredraket
- 4th Gear member
- Berichten: 721
- Lid geworden op: 08.03.2015 - 00:55
- Locatie: Wierden
Tsja, kom net kijken vrees ik. Ik rij nu in mijn tweede Volvo.
De eerste was mijn vorige auto, een 2015 V60 D4 GT8 Ocean race. Een heerlijke auto die er na 214k probleemloze kilometers is uit gegaan.
De eerste was mijn vorige auto, een 2015 V60 D4 GT8 Ocean race. Een heerlijke auto die er na 214k probleemloze kilometers is uit gegaan.
Groeten, Freddy
MY18 S90 D3 GT Momentum+; Intro line; 18"; Mussel blue en nog wat leuke opties
MY15 V60 D4 GT8 Ocean Race, Inscription Crystal White Pearl, Off Black leder met donkere hemelbekleding, Business Connect Pack, afneembare trekhaak
MY12 Peugeot 508SW 2.0 HDI 163pk BPL
Directie: MY98 Daihatsu Sirion 1.0DX MY08 Fiat Panda 1.2 Editione Cool
MY18 S90 D3 GT Momentum+; Intro line; 18"; Mussel blue en nog wat leuke opties
MY15 V60 D4 GT8 Ocean Race, Inscription Crystal White Pearl, Off Black leder met donkere hemelbekleding, Business Connect Pack, afneembare trekhaak
MY12 Peugeot 508SW 2.0 HDI 163pk BPL
Directie: MY98 Daihatsu Sirion 1.0DX MY08 Fiat Panda 1.2 Editione Cool