Rare storingen?? ==>> OPGELOST!

Plaats reactie
Edwin
5th Gear member

Heb ik vandaag net mijn "nieuwe" V70 opgehaald, zijn er een paar uur later ineens allerlei storingen... Ik baal als een stekker.
De auto gaat morgen terug naar de dealer en die gaat het uiteraard wel uitzoeken vanwege garantie en alles, maar jullie zullen begrijpen dat wij de eerste dag met onze nieuwe auto anders hadden voorgesteld.

De storing begon met een kapotte rechter xenonlamp met melding in display.
Daarna deed die het weer en kreeg ik de melding dat de achterklep openstond, terwijl die dichtzit.
De elektrische achterklep wil wel open met de knop op het dashboard of de AB, maar niet bij de klep zelf.
Ook sluit hij niet elektrisch meer.
Verder werken de remlichten en het derde remlicht niet meer en branden de stads achterlichten nu ook als remlicht. (hetzelfde wat ze ook moeten doen als de kofferklep open is). Ook blijft het achterlicht met de sidemarkers achter branden, rest van de verlichting is uit.
Het lijkt dus alsof de auto 'denkt' dat de klep openstaat, wat ook de melding op de display verklaard!

Verder wil de auto niet op slot met de AB, de sloten reageren totaal niet, maar na handmatig op slot doen gaan ze wel weer open via de AB.

Na handmatig op slot doen blijven alleen de sidemarkers achter branden de andere achterlichten of overige verlichting is wel uit!

Herkent iemand dit en is er toevallig een reset mogelijk, zodat ik niet naar de dealer hoef??
Ik heb de accupolen al meer dan 5 minuten los gehad, maar heeft niet geholpen.

Ik ben bij de dealer in Apeldoorn geweest en die kwam met onderstaande lijst met storingen. Aangezien ik de auto bij een andere dealer heb gekocht moet ik daar uiteindelijk heen voor de garantie.

Liever los ik het zelf op met een of andere reset als dat mogelijk is...

Wie weet er een oplossing??

gr. Edwin.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Edwin op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum

Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
Jelmer de Jong
6th Gear member

Kabelboom in/naar de achterklep maakt kortsluiting? Rijmt alleen niet helemaal met een haperende xenon. Zijn er in jouw regio veel knaagdieren op de been?
Ik zou beginnen met het controleren van alle zekering(contacten) op werking en/of corrosie. En controleren of alle massapunten op het chassis goed vast zitten.
Laatst gewijzigd door Jelmer de Jong op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
JosW
5th Gear member

Is toch niet normaal zoveel storingen bij een net afgeleverde auto? Ik zou zeggen, retour dealer, leenauto mee en wachten op een telefoontje dat alles weer in orde is.
ex 240 sedan, ex 240 station Polar, ex V70 classic, ex V70 D Fasttech, ex V70 2.4D Volvotune, nu 2.0 T4 Polar+, Automaat. 2016.
jalex_h
6th Gear member

Balen!
Een aantal zaken komt me wel bekent voor, met name alles rondom de achterklep. Ik kreeg ook allerlei vreemde meldingen als dat de achterklep niet dicht zou zijn, kreeg de achterklep niet meer open, etc. Uiteindelijk is het slot van de achterklep vervangen en deed alles het weer.
Overigens had ik eerder al allerlei vreemde klachten mbt de binnenverlichting (deed het niet of bleef deels branden) en de dashboardverlichting. Uiteindelijk is een flink deel van het netwerk vernieuwd en deze klachten niet meer terug kwamen.
Ooit:
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019

Huidig: XC60 Essential Fusion Red

Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Edwin
5th Gear member

jalex_h schreef: Balen!
Een aantal zaken komt me wel bekent voor, met name alles rondom de achterklep. Ik kreeg ook allerlei vreemde meldingen als dat de achterklep niet dicht zou zijn, kreeg de achterklep niet meer open, etc. Uiteindelijk is het slot van de achterklep vervangen en deed alles het weer.
Overigens had ik eerder al allerlei vreemde klachten mbt de binnenverlichting (deed het niet of bleef deels branden) en de dashboardverlichting. Uiteindelijk is een flink deel van het netwerk vernieuwd en deze klachten niet meer terug kwamen.
Kijk, dat is nuttige info. Neem ik mee naar de dealer morgen!
Overigens heb ik al uit het serviceverleden vernomen dat het kofferbak slot al eens vervangen is!

Zwak onderdeel, net als de gasklephuizen bij de eerste 2 jaren van de V70N T5?

Morgen gaat de auto helaas weer retour dealer, maar wordt ie wel weer mooi gerepareerd! Ben benieuwd wat de leenauto is.

Wordt vervolgd....

gr. Edwin.
C70 T5 Summum

Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
jalex_h
6th Gear member

De garage gaf destijds aan dat het slot wel vaker sneuvelde. Dat ze een deel van het netwerk moesten vervangen, was voor hen de eerste keer.
Ooit:

Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Edwin
5th Gear member

Vandaag heeft een monteur van de dealer er naar gekeken en na 4 uur zoeken bleek er een stekkertje bij een CEM achter het dashboardkastje slecht contact te maken!

Storing weg! >_<

Gr. Edwin.
C70 T5 Summum

Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
jalex_h
6th Gear member

Mooi dat het opgelost is. En nu genieten!
Ooit:

Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”