Ik ben nog vrij nieuw op dit forum. Ik heb geprobeerd de zoekfunctie te gebruiken maar ik krijg dan honderden topics te zien met allemaal verschillende onderwerpen. Ik kan me voorstellen dat er meer topics zijn over de standkachel. Als ik iets verkeerd doe hier op het forum corrigeer me dan gerust.
Mijn standkachel: Hij komt wel op gang en blijft ook aan als ik hem tijdens het rijden aanzet en dan tot stilstand kom. Ook met de sleutels eruit blijft hij dan verwarmen. Althans als dat niet warmte is die nog in de motor aanwezig is. Echt flink warme lucht. Ook komen er dan warme uitlaatgassen uit de afvoer vooraan de bijrijderskant waar de kachel zit. Maar als ik hem vanuit stilstand aanzet dan hoor ik wel de pomp tikken en ook de ventilator vd kachel komt op toeren maar geen warmte dus ik denk dat er geen (goede) verbranding plaatsvindt. Ook stopt ie na een paar minuten. Ik heb een laptop, werkende dice interface en ik kan met vida in de auto en foutcodes resetten. Dat moest dus nadat de kachel zichzelf drie keer had uitgeschakeld. Maar meer weet ik er nog niet van. Het zou super zijn als die kachel het weer doet met de winter in het vooruitzicht. Ik heb het vermoeden dat hij uit elkaar moet en schoongemaakt maar ik zou graag jullie mening horen. Of misschien zijn er wel standkachelspecialisten in de buurt van Utrecht die goed kunnen diagnostiseren en het probleem voor/met me willen oplossen?
Overigens, als er mensen zijn die vida/dice willen gebruiken; ik zit in Wijk bij Duustede. PM me maar!
Standkachel v70 D5 probleem
- yellowbird40
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 10.10.2018 - 12:36
- Contacteer:
Laatst gewijzigd door yellowbird40 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
2002 v70 D5
Eens kijken of de Nederlandse overheid ons nog toelaat om deze mooie auto’s nog “op” te rijden.
Eens kijken of de Nederlandse overheid ons nog toelaat om deze mooie auto’s nog “op” te rijden.
- 1-wiel
- 4th Gear member
- Berichten: 641
- Lid geworden op: 15.04.2012 - 21:19
Als hij niet opstart,ontbrand, zou ik het zoeken in de gloeibougie of brandstoftoevoer of de vernevelaar.
Kom niet uit de buurt van Utrecht.
Succes......
Kom niet uit de buurt van Utrecht.
Succes......
V70-d5-2007-6 bak- alle Standkachel start en stop opties......Xc90 remmen rondom… Billstein B6 schokbrekers met Eibach veren …VDD-X3 dongle....S60 koplampsproeiers…Oem Subwoofer....BT Phm module volvocesky. .......ABL-Xenon-koplamp retrofit werkend als af-fabriek...Blis retrofit en nog veel meer...
- Schorpioen
- 5th Gear member
- Berichten: 1283
- Lid geworden op: 04.07.2011 - 20:10
- Locatie: Westland
Mogelijk heb je hier wat aan?
Webasto dealer zoeker
Webasto dealer zoeker
";Hakuna matata: Geen zorgen, zorg dat je geniet";.
Het leven is al kort genoeg.
Volkswagen T-Cross (MY2019) (08-2020 - Heden)
V40 (MY2017) T2 Nordic+ Full led Electric Silver Inscription metallic. (09-2018 - 08-2020)

V50 (MY2012) DRIVe Start/stop Limited Edition Electric Silver Inscription metallic. (10-2011 - 09-2018)

Het leven is al kort genoeg.
Volkswagen T-Cross (MY2019) (08-2020 - Heden)
V40 (MY2017) T2 Nordic+ Full led Electric Silver Inscription metallic. (09-2018 - 08-2020)

V50 (MY2012) DRIVe Start/stop Limited Edition Electric Silver Inscription metallic. (10-2011 - 09-2018)

- 1-wiel
- 4th Gear member
- Berichten: 641
- Lid geworden op: 15.04.2012 - 21:19
Is GEEN Webasto Standkachel.
Is een Eberspächer/Ardic 912.
Ook gebruikt in diverse audi’s..
Is een Eberspächer/Ardic 912.
Ook gebruikt in diverse audi’s..
V70-d5-2007-6 bak- alle Standkachel start en stop opties......Xc90 remmen rondom… Billstein B6 schokbrekers met Eibach veren …VDD-X3 dongle....S60 koplampsproeiers…Oem Subwoofer....BT Phm module volvocesky. .......ABL-Xenon-koplamp retrofit werkend als af-fabriek...Blis retrofit en nog veel meer...
- 1-wiel
- 4th Gear member
- Berichten: 641
- Lid geworden op: 15.04.2012 - 21:19
Welke foutcodes staan er in het geheugen als hij na drie startpogingen vergrendeld is?
V70-d5-2007-6 bak- alle Standkachel start en stop opties......Xc90 remmen rondom… Billstein B6 schokbrekers met Eibach veren …VDD-X3 dongle....S60 koplampsproeiers…Oem Subwoofer....BT Phm module volvocesky. .......ABL-Xenon-koplamp retrofit werkend als af-fabriek...Blis retrofit en nog veel meer...
- Schorpioen
- 5th Gear member
- Berichten: 1283
- Lid geworden op: 04.07.2011 - 20:10
- Locatie: Westland
Ook die hebben een dealer zoeker.1-wiel schreef: Is GEEN Webasto Standkachel.
Is een Eberspächer/Ardic 912.
Ook gebruikt in diverse audi’s..

PS, bij geen bleef je [Capslk] denk hangen.

";Hakuna matata: Geen zorgen, zorg dat je geniet";.
Het leven is al kort genoeg.
Volkswagen T-Cross (MY2019) (08-2020 - Heden)
V40 (MY2017) T2 Nordic+ Full led Electric Silver Inscription metallic. (09-2018 - 08-2020)

V50 (MY2012) DRIVe Start/stop Limited Edition Electric Silver Inscription metallic. (10-2011 - 09-2018)

Het leven is al kort genoeg.
Volkswagen T-Cross (MY2019) (08-2020 - Heden)
V40 (MY2017) T2 Nordic+ Full led Electric Silver Inscription metallic. (09-2018 - 08-2020)

V50 (MY2012) DRIVe Start/stop Limited Edition Electric Silver Inscription metallic. (10-2011 - 09-2018)

- 1-wiel
- 4th Gear member
- Berichten: 641
- Lid geworden op: 15.04.2012 - 21:19
De Eberspächer standkachels die volvo bij de N modellen gebruikt, daar hebben weinig dealers/monteurs kaas van gegeten....
Ik heb het mijn hobby gemaakt, daar ik al heel veel jaren het comfort geniet van een Standkachel, en ik vond dat als er een standkachel in je auto zit, het deze ook moet doen.
Meeste bedrijven willen meteen een nieuwe monteren omdat ze de kennis niet hebben om de eigen Standkachel aan de praat te krijgen.....
Ik heb het mijn hobby gemaakt, daar ik al heel veel jaren het comfort geniet van een Standkachel, en ik vond dat als er een standkachel in je auto zit, het deze ook moet doen.
Meeste bedrijven willen meteen een nieuwe monteren omdat ze de kennis niet hebben om de eigen Standkachel aan de praat te krijgen.....
V70-d5-2007-6 bak- alle Standkachel start en stop opties......Xc90 remmen rondom… Billstein B6 schokbrekers met Eibach veren …VDD-X3 dongle....S60 koplampsproeiers…Oem Subwoofer....BT Phm module volvocesky. .......ABL-Xenon-koplamp retrofit werkend als af-fabriek...Blis retrofit en nog veel meer...
- Schorpioen
- 5th Gear member
- Berichten: 1283
- Lid geworden op: 04.07.2011 - 20:10
- Locatie: Westland
Je wilt nu zeggen dat de monteurs bij Eberspächer dealers geen verstand van standkachels, hun eigen product waar ze officieel dealer van zijn, hebben?1-wiel schreef: De Eberspächer standkachels die volvo bij de N modellen gebruikt, daar hebben weinig dealers/monteurs kaas van gegeten....
Ik heb het mijn hobby gemaakt, daar ik al heel veel jaren het comfort geniet van een Standkachel, en ik vond dat als er een standkachel in je auto zit, het deze ook moet doen.
Meeste bedrijven willen meteen een nieuwe monteren omdat ze de kennis niet hebben om de eigen Standkachel aan de praat te krijgen.....
Zullen ze je denk niet in dank afnemen.
Monteurs bij personenauto dealers die weinig met standkachels te maken hebben zullen er inderdaad niet zoveel vanaf weten.
Wij hebben ze echter al jaren, ver voordat de eerste ook maar in een personenauto kwam, volop in de bedrijfswagens zitten en repareren ze allemaal zelf. Webasto, Eberspächer, waterverwarmers, luchtverwarmers.....
En hij moet wel heel erg kapot zijn voordat we er een ruil exemplaar opzetten.
Andere dealers brengen ze naar Webasto en Eberspächer dealers of officiële reparateurs.
";Hakuna matata: Geen zorgen, zorg dat je geniet";.
Het leven is al kort genoeg.
Volkswagen T-Cross (MY2019) (08-2020 - Heden)
V40 (MY2017) T2 Nordic+ Full led Electric Silver Inscription metallic. (09-2018 - 08-2020)

V50 (MY2012) DRIVe Start/stop Limited Edition Electric Silver Inscription metallic. (10-2011 - 09-2018)

Het leven is al kort genoeg.
Volkswagen T-Cross (MY2019) (08-2020 - Heden)
V40 (MY2017) T2 Nordic+ Full led Electric Silver Inscription metallic. (09-2018 - 08-2020)

V50 (MY2012) DRIVe Start/stop Limited Edition Electric Silver Inscription metallic. (10-2011 - 09-2018)

- 1-wiel
- 4th Gear member
- Berichten: 641
- Lid geworden op: 15.04.2012 - 21:19
Zeg niet dat de Eberspächer dealers er geen verstand van hebben, maar wel de monteurs bij de volvo dealer.
Uit economisch oogpunt vervangen ze het defecte exemplaar liever dan dat ze er uren in steken om het defecte exemplaar werkend te krijgen.....
Dat bedoelde ik...!
Uit economisch oogpunt vervangen ze het defecte exemplaar liever dan dat ze er uren in steken om het defecte exemplaar werkend te krijgen.....
Dat bedoelde ik...!
V70-d5-2007-6 bak- alle Standkachel start en stop opties......Xc90 remmen rondom… Billstein B6 schokbrekers met Eibach veren …VDD-X3 dongle....S60 koplampsproeiers…Oem Subwoofer....BT Phm module volvocesky. .......ABL-Xenon-koplamp retrofit werkend als af-fabriek...Blis retrofit en nog veel meer...
- Schorpioen
- 5th Gear member
- Berichten: 1283
- Lid geworden op: 04.07.2011 - 20:10
- Locatie: Westland
Verwijs ik naar een Volvo dealer? Klik de link eens aan voordat je een reactie geef.1-wiel schreef: Zeg niet dat de Eberspächer dealers er geen verstand van hebben, maar wel de monteurs bij de volvo dealer.
Uit economisch oogpunt vervangen ze het defecte exemplaar liever dan dat ze er uren in steken om het defecte exemplaar werkend te krijgen.....
Dat bedoelde ik...!
";Hakuna matata: Geen zorgen, zorg dat je geniet";.
Het leven is al kort genoeg.
Volkswagen T-Cross (MY2019) (08-2020 - Heden)
V40 (MY2017) T2 Nordic+ Full led Electric Silver Inscription metallic. (09-2018 - 08-2020)

V50 (MY2012) DRIVe Start/stop Limited Edition Electric Silver Inscription metallic. (10-2011 - 09-2018)

Het leven is al kort genoeg.
Volkswagen T-Cross (MY2019) (08-2020 - Heden)
V40 (MY2017) T2 Nordic+ Full led Electric Silver Inscription metallic. (09-2018 - 08-2020)

V50 (MY2012) DRIVe Start/stop Limited Edition Electric Silver Inscription metallic. (10-2011 - 09-2018)

- Cygnus
- 3rd Gear member
- Berichten: 272
- Lid geworden op: 03.03.2010 - 21:42
- Locatie: Groningen
Accu nog goed genoeg? Die standkachels vragen zeker bij starten nogal wat van de accu.
Omdat de kachel tijdens het rijden wel goed werkt zou ik accu, massa ed. nalopen.
Peter
Omdat de kachel tijdens het rijden wel goed werkt zou ik accu, massa ed. nalopen.
Peter
V70 D5 Ed2 2006 V70 D4 GT8 Polar+ 2016
DS3 1.2 So Chic 2014
986 S 3.2 2000 124 spider 2018
DS3 1.2 So Chic 2014
986 S 3.2 2000 124 spider 2018
- yellowbird40
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 10.10.2018 - 12:36
- Contacteer:
Dank voor al jullie reacties en ideëen hieriver. Het betreft inderdaad een ardic standkachel. De lokale garage denkt meteen aan vervangen. Ik hoop dat zelf fixen een optie is.
CEM5F4F start attemps too many unsuccessful
En bij related csc:
Temperature control, heater not hot enough in front section 8E
Temperature control, heater slow to heat in front section SU
Temperature control, heater not hot enough in rear section SY
Temperature control, hearer does not work TN
Parking heater does not work UJ
Temperature control, heater slow to heat in rear section.
Ik zal nog eens moeten checken of de kachel daadwerkelijk een tijd aan blijft bij stilstand als ik hem opgestart heb tijdens het rijden. Normaal gesproken, als ik hem start vanuit stilstand dan stopt ie er na een pasr minuten mee en wordt hij niet warm.
Edit: inderdaad start de kachel tijdens het rijden wel op. Hij blijft hij het ook een tijdje doen als ik parkeer en de sleutel eruit trek. De auto wordt dan snel warm van binnen. Ook is kachel zelf aan de onderzijde te heet om aan te raken. Maar na een tijdje stilstaan (10 minuten) zonder dat ik de kachel hoor vragen om brandstof gebeurt er hetzelfde als bij het starten vanuit stilstand. De ventilator van de kachel schakelt plots in en gaat meer toeren maken, ik hoor plots de pomp tikken rechtsachter, de ventilator gaat nog steller draaien, en dan schakelt het geheel zichzelf uit. Het grote verschil is echter dus dat hij vanuit stilstand niet heet wordt/goed op gang komt maar vanuit rijden wel. Hij kan zichzelf alleen niet goed op gang houden. Zou dit te maken kunnen hebbeb met luchttoevoer? Zit er ergens een ingaande pijp die verstopt zou kunnen zitten of zoiets?
Zou het een te lage accuspanning zijn accu zijn (die overigens 13,8v is in vida als ik de motor draaiende heb), zou dat dan ook terug te vinden moeten zijn in de foutcodes?
Ik zie:1-wiel schreef: Welke foutcodes staan er in het geheugen als hij na drie startpogingen vergrendeld is?
CEM5F4F start attemps too many unsuccessful
En bij related csc:
Temperature control, heater not hot enough in front section 8E
Temperature control, heater slow to heat in front section SU
Temperature control, heater not hot enough in rear section SY
Temperature control, hearer does not work TN
Parking heater does not work UJ
Temperature control, heater slow to heat in rear section.
Ik zal nog eens moeten checken of de kachel daadwerkelijk een tijd aan blijft bij stilstand als ik hem opgestart heb tijdens het rijden. Normaal gesproken, als ik hem start vanuit stilstand dan stopt ie er na een pasr minuten mee en wordt hij niet warm.
Edit: inderdaad start de kachel tijdens het rijden wel op. Hij blijft hij het ook een tijdje doen als ik parkeer en de sleutel eruit trek. De auto wordt dan snel warm van binnen. Ook is kachel zelf aan de onderzijde te heet om aan te raken. Maar na een tijdje stilstaan (10 minuten) zonder dat ik de kachel hoor vragen om brandstof gebeurt er hetzelfde als bij het starten vanuit stilstand. De ventilator van de kachel schakelt plots in en gaat meer toeren maken, ik hoor plots de pomp tikken rechtsachter, de ventilator gaat nog steller draaien, en dan schakelt het geheel zichzelf uit. Het grote verschil is echter dus dat hij vanuit stilstand niet heet wordt/goed op gang komt maar vanuit rijden wel. Hij kan zichzelf alleen niet goed op gang houden. Zou dit te maken kunnen hebbeb met luchttoevoer? Zit er ergens een ingaande pijp die verstopt zou kunnen zitten of zoiets?
Zou het een te lage accuspanning zijn accu zijn (die overigens 13,8v is in vida als ik de motor draaiende heb), zou dat dan ook terug te vinden moeten zijn in de foutcodes?
Laatst gewijzigd door yellowbird40 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
2002 v70 D5
Eens kijken of de Nederlandse overheid ons nog toelaat om deze mooie auto’s nog “op” te rijden.
Eens kijken of de Nederlandse overheid ons nog toelaat om deze mooie auto’s nog “op” te rijden.
- Cygnus
- 3rd Gear member
- Berichten: 272
- Lid geworden op: 03.03.2010 - 21:42
- Locatie: Groningen
Ik heb alleen ervaring met dit soort kachels in boten maar het gedrag wat je beschrijft past bij een lage accuspanning/capaciteit. Als ik zonder bijladen (walstroom) de verwarming aan zet is na enkele uren de accu zo ver leeg getrokken dat de kachel er mee op houdt Hij gaat dan inderdaad hard blazen voor hij echt stopt. dat is een soort koelproces.
bij een te lage spanning komt de gloeispiraal niet meer op temp. waardoor er geen of onvoldoende verbranding is en de kachel niet opstart of stopt.
De spiraal kan natuurlijk ook defect zijn
probeer eens of de kachel werkt terwijl de accu aan de lader staat.
bij een te lage spanning komt de gloeispiraal niet meer op temp. waardoor er geen of onvoldoende verbranding is en de kachel niet opstart of stopt.
De spiraal kan natuurlijk ook defect zijn
probeer eens of de kachel werkt terwijl de accu aan de lader staat.
V70 D5 Ed2 2006 V70 D4 GT8 Polar+ 2016
DS3 1.2 So Chic 2014
986 S 3.2 2000 124 spider 2018
DS3 1.2 So Chic 2014
986 S 3.2 2000 124 spider 2018
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Eerste waar ik aan denk is inderdaad accuspanning. Meet deze eens als je de kachel aan zet zonder de motor te laten lopen. Mag niet beneden de 12 volt komen, liefst nog iets erboven.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- yellowbird40
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 10.10.2018 - 12:36
- Contacteer:
Edraket en anderen die de accu verdenken; ik heb met vida eraan eens opgestart zonder draaiende motor. De spanning die ik uitlees tijdens het opstartproces is op zijn laagst 10.9v, zie foto. Misschien dan toch maar eens een andere accu plaatsen en zien wat er dan gebeurt. Of is testen met een druppellader aan de accu ook mogelijk om te zien of het inderdaad daar aan ligt? Het lijkt inderdaad een logische verklaring. Maar..zou dit er dan in vida nergens vermeld worden dat de kachel steeds uitschakelt vanwege een te lage spanning? Ik ben helaas geen vida wizard dus ook tips daarover zijn zeker welkom!edraket schreef: Eerste waar ik aan denk is inderdaad accuspanning. Meet deze eens als je de kachel aan zet zonder de motor te laten lopen. Mag niet beneden de 12 volt komen, liefst nog iets erboven.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door yellowbird40 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
2002 v70 D5
Eens kijken of de Nederlandse overheid ons nog toelaat om deze mooie auto’s nog “op” te rijden.
Eens kijken of de Nederlandse overheid ons nog toelaat om deze mooie auto’s nog “op” te rijden.
- Schorpioen
- 5th Gear member
- Berichten: 1283
- Lid geworden op: 04.07.2011 - 20:10
- Locatie: Westland
Het uitschakelen van de standkachel door een lage accuspanning is geen storing, alleen een beveiliging dat er voldoende spanning overblijft om de motor ste starten.yellowbird40 schreef:Edraket en anderen die de accu verdenken; ik heb met vida eraan eens opgestart zonder draaiende motor. De spanning die ik uitlees tijdens het opstartproces is op zijn laagst 10.9v, zie foto. Misschien dan toch maar eens een andere accu plaatsen en zien wat er dan gebeurt. Of is testen met een druppellader aan de accu ook mogelijk om te zien of het inderdaad daar aan ligt? Het lijkt inderdaad een logische verklaring. Maar..zou dit er dan in vida nergens vermeld worden dat de kachel steeds uitschakelt vanwege een te lage spanning? Ik ben helaas geen vida wizard dus ook tips daarover zijn zeker welkom!edraket schreef: Eerste waar ik aan denk is inderdaad accuspanning. Meet deze eens als je de kachel aan zet zonder de motor te laten lopen. Mag niet beneden de 12 volt komen, liefst nog iets erboven.
Motor laten draaien met een aangesloten druppellader is niet zo'n goed plan.
Je kan er dan beter een extra accu aankoppelen.
";Hakuna matata: Geen zorgen, zorg dat je geniet";.
Het leven is al kort genoeg.
Volkswagen T-Cross (MY2019) (08-2020 - Heden)
V40 (MY2017) T2 Nordic+ Full led Electric Silver Inscription metallic. (09-2018 - 08-2020)

V50 (MY2012) DRIVe Start/stop Limited Edition Electric Silver Inscription metallic. (10-2011 - 09-2018)

Het leven is al kort genoeg.
Volkswagen T-Cross (MY2019) (08-2020 - Heden)
V40 (MY2017) T2 Nordic+ Full led Electric Silver Inscription metallic. (09-2018 - 08-2020)

V50 (MY2012) DRIVe Start/stop Limited Edition Electric Silver Inscription metallic. (10-2011 - 09-2018)

- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Ik denk dat gelevogel bedoelt dat hij de druppellader eraan wil doen als de auto uit is en dan wil zien of de standkachel blijft draaien.
10,9V is veel te laag, ik weet 100% zeker dat het door de accu komt dat de sk uitschakelt. Monteer maar een nieuwe accu.
10,9V is veel te laag, ik weet 100% zeker dat het door de accu komt dat de sk uitschakelt. Monteer maar een nieuwe accu.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Nomad
- 5th Gear member
- Berichten: 1171
- Lid geworden op: 18.04.2013 - 16:39
- Locatie: Noord-Oost Brabant
Zelfde probleem gehad. Accu 7 jaar oud. Standkachel startte soms niet door te lage spanning. Accu vervangen, weg probleem. Daarnaast: de standkachel gebruikt behoorlijk wat stroom bij het starten en tijdens de loop worden ook andere delen van het elektrische circuit in de auto ingeschakeld. Als daar toevallig ook een grote verbruiker op zit kan dit net "de druppel" zijn waardoor ie niet meer start.
- V60 Polestar Engineered MY2020
- Polestar 2 MY2023 LRSM
- V60 T8 Inscription MY2019
- V60 D5 Summum MY2011
- V50 D5 Summum MY2008
Volhelp.nl
S60, V60 en XC60 fans op Facebook
- Polestar 2 MY2023 LRSM
- V60 T8 Inscription MY2019
- V60 D5 Summum MY2011
- V50 D5 Summum MY2008
Volhelp.nl
S60, V60 en XC60 fans op Facebook