Halo allen, ik heb sinds 2maand het probleem dat mijn volvo v50 1.6d minder vermogen heeft.
Mijn buurman (garagehouder) heeft hem uitgelezen en 1 storing, de uitlaat temperatuur sensor gaf storing.
Die vervangen en de storing was weg, maar geen verandering!
Het voelt alsof hij geen turbo meer heeft, hij loopt verder helemaal goed geen geschok ofzo.
Verder valt op dat bij vanaf stilstaand optrekken het verbruik naar ongeveer 30 liter per 100km schiet, ook bij inhalen gaat het verbruik meer omhoog dan normaal.
Hij is gewoon heel lui,met optrekken kan ik het gaspedaal half indrukken en dan vol plat maar je merkt niet dat de motor harder gaat werken.
Op vakantie trouwens wel een aantal keren anti skid melding gehad, maar nu al een maand niet meer! heeft iemand enig idee waar ik het zou kunnen zoeken?
Misschien luchtmassameter? defecte turbo? en hoe kan je dat eventueel controleren? alle tips zijn welkom! bedankt alvast!
V50 1.6d minder vermogen
-
- 4th Gear member
Roetfilter? 

Volvo V70 R=Design D4
- jopie123
- 2nd Gear member
Zitten alle vacuumslangetjes van de turbo nog vast?
-
- 1st Gear member
Zal het even checken! Geeft een roetfilter ook een storing als hij verstopt zit?
-
- 1st Gear member
Heb verder geen meldingen,alleen in de zomervakantie (augustus) 2/3 keer anti skid melding tijdens lange rit (1000km) die verdween ook weer na van contact zetten en daarna niet weer gehad!
Als hij in noodloop gaat en je leest hem uit is er dan altijd wel een storing te vinden? roetfilter moet over 25000 km vervangen! wij rijden buiten de zomer om niet veel lange ritten.
Dus dat kan het zijn! maar zoals ik zij als hij in noodloop gaat en je leest hem uit zal er dan altijd een foutcode zijn of bij sommige storingen niet?
Als hij in noodloop gaat en je leest hem uit is er dan altijd wel een storing te vinden? roetfilter moet over 25000 km vervangen! wij rijden buiten de zomer om niet veel lange ritten.
Dus dat kan het zijn! maar zoals ik zij als hij in noodloop gaat en je leest hem uit zal er dan altijd een foutcode zijn of bij sommige storingen niet?
-
- 1st Gear member
Onderweg naar Parijs de auto even met de app uitgelezenvoor zover dat kon.
Gaf de volgende foutcode's: p0299 en p0402, turbodruk en iets met de egr systeem, iemand enig idee wat dit kan zijn en waar ik het beste kan beginnen met zoeken naar het probleem?
Had al het gevoel dat de auto zonder turbo reed, rijdt verder goed maar het voelt alsof ik 20/30 pk mis ofzo.
De anti skid melding kwam ook 1 keer, nadat de motor even uit was geweest is hij ook niet terug gekomen!
Gaf de volgende foutcode's: p0299 en p0402, turbodruk en iets met de egr systeem, iemand enig idee wat dit kan zijn en waar ik het beste kan beginnen met zoeken naar het probleem?
Had al het gevoel dat de auto zonder turbo reed, rijdt verder goed maar het voelt alsof ik 20/30 pk mis ofzo.
De anti skid melding kwam ook 1 keer, nadat de motor even uit was geweest is hij ook niet terug gekomen!
Laatst gewijzigd door adrikemper op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 1st Gear member
Oke zal hem binnenkort vervangen en even posten of het geholpen heeft!
-
- 2nd Gear member
Heeft iemand wel eens geprobeerd om met de leegtrekfunctie van een luchtbedpomp een filter vacuum te trekken? Kan dat?