Goedendag,
De ramen/spiegels en af en toe de deurvergrendendeling hapert op onze s40 uit 2006. De stekkers in de deur heb ik al losgehad en gereinigd, nu hapert het helaas nog. Ik zou graag de grote rechthoekige stekker waaraan de rubberen kabelhoes vastzit losmaken en reinigen. Weet iemand hoe je deze loskrijgt? Het lijkt een schuifstekker? (Naar boven) Maar hoe ik em dan ontgrendeld krijg? hoor ik graag voordat er weer iets afbreekt.
Dus als iemand het weet, dan hoor ik het graag.
Stekker deurstijl loskrijgen?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 201
- Lid geworden op: 22.07.2008 - 09:18
-voorheen-
Kadett C coupe 1.2 '78
Volvo
340 1.4 '84
440 1.7 '89
460 1.8 '94
S40 1.8 automaat '99
S40 2.4 geartronic '06
-momenteel-
Knal passion rooie V40 t2 '16 'de towmaat' 225 PK 400 NM
Knetterende monza blauwe Opel kadett C coupe met Volvo b230a motor, Volvo m47 5 versnellingsbak, 4 x motorfiets carburateur, Volvo 240 Achteras, Volvo 240 schijfremmen ‘78
Kadett C coupe 1.2 '78
Volvo
340 1.4 '84
440 1.7 '89
460 1.8 '94
S40 1.8 automaat '99
S40 2.4 geartronic '06
-momenteel-
Knal passion rooie V40 t2 '16 'de towmaat' 225 PK 400 NM
Knetterende monza blauwe Opel kadett C coupe met Volvo b230a motor, Volvo m47 5 versnellingsbak, 4 x motorfiets carburateur, Volvo 240 Achteras, Volvo 240 schijfremmen ‘78
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 201
- Lid geworden op: 22.07.2008 - 09:18
Stekker is los, bovenste deel kun je paar cm omhoog wrikken, door deze beweging komt de stekker ook meteen los. Er is al eerder aan gerommeld, zat een soort vasaline op. Met WD 40 specialist contactspray en electrische tandenborstel alles schoongemaakt en met compressor schoongeblazen. Hoop dat het zo gefixt is. De contacten in de deur zagen er als nieuw uit. Dus als je ook deze uitdaging hebt, beste om met de stekker in de deurstijl te beginnen. Ook maar meteen de stekker aan de rechterkant gedaan, ook deze zat vol met vasaline achtig vet.
Gr Freek
Gr Freek
-voorheen-
Kadett C coupe 1.2 '78
Volvo
340 1.4 '84
440 1.7 '89
460 1.8 '94
S40 1.8 automaat '99
S40 2.4 geartronic '06
-momenteel-
Knal passion rooie V40 t2 '16 'de towmaat' 225 PK 400 NM
Knetterende monza blauwe Opel kadett C coupe met Volvo b230a motor, Volvo m47 5 versnellingsbak, 4 x motorfiets carburateur, Volvo 240 Achteras, Volvo 240 schijfremmen ‘78
Kadett C coupe 1.2 '78
Volvo
340 1.4 '84
440 1.7 '89
460 1.8 '94
S40 1.8 automaat '99
S40 2.4 geartronic '06
-momenteel-
Knal passion rooie V40 t2 '16 'de towmaat' 225 PK 400 NM
Knetterende monza blauwe Opel kadett C coupe met Volvo b230a motor, Volvo m47 5 versnellingsbak, 4 x motorfiets carburateur, Volvo 240 Achteras, Volvo 240 schijfremmen ‘78
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 28.08.2017 - 20:57
Als ik het me goed herinner moet je eerst met een dunne platte schroevendraaier een vergrendelingspennetje opzij duwen.
edit: astu!
edit: astu!
Laatst gewijzigd door TijnOnlijn op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 201
- Lid geworden op: 22.07.2008 - 09:18
Ja klopt dank je, dat is ie. Kreeg meer elektrische storingen, hebben we eerder gehad herinner ik me. Accu niet meer optimaal, vervangen en op dit moment werkt alles weer.
-voorheen-
Kadett C coupe 1.2 '78
Volvo
340 1.4 '84
440 1.7 '89
460 1.8 '94
S40 1.8 automaat '99
S40 2.4 geartronic '06
-momenteel-
Knal passion rooie V40 t2 '16 'de towmaat' 225 PK 400 NM
Knetterende monza blauwe Opel kadett C coupe met Volvo b230a motor, Volvo m47 5 versnellingsbak, 4 x motorfiets carburateur, Volvo 240 Achteras, Volvo 240 schijfremmen ‘78
Kadett C coupe 1.2 '78
Volvo
340 1.4 '84
440 1.7 '89
460 1.8 '94
S40 1.8 automaat '99
S40 2.4 geartronic '06
-momenteel-
Knal passion rooie V40 t2 '16 'de towmaat' 225 PK 400 NM
Knetterende monza blauwe Opel kadett C coupe met Volvo b230a motor, Volvo m47 5 versnellingsbak, 4 x motorfiets carburateur, Volvo 240 Achteras, Volvo 240 schijfremmen ‘78
- MartijnAbel
- 4th Gear member
- Berichten: 917
- Lid geworden op: 23.02.2015 - 18:30
- Locatie: Surhuisterveen
Goed in de gaten houden, het is een veelvoorkomend probleem bij jou auto, en de V50, dat de A stijl bedrading gaat corroderen en uiteindelijk moet je dan de connector in de a stijl vervangen met de bekabeling in je bestuurdersdeur.
Dure ingreep in ieder geval. Je kunt nagaan of er al vet in je connector zit in de A stijl, dan weet je dat die mod al uitgevoerd is
Dure ingreep in ieder geval. Je kunt nagaan of er al vet in je connector zit in de A stijl, dan weet je dat die mod al uitgevoerd is
Volvo V70 2.0T 2011 - Volvo V60 2013 D5 Polestar - Volvo V50 T5 2004 DTC/RICA
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 201
- Lid geworden op: 22.07.2008 - 09:18
Yes, er zat idd wat geelachtig vet in de connector, heb het met contactspay gereinigd, had ik er zeker weer nieuw vet in moeten doen? En wat voor vet dan?
-voorheen-
Kadett C coupe 1.2 '78
Volvo
340 1.4 '84
440 1.7 '89
460 1.8 '94
S40 1.8 automaat '99
S40 2.4 geartronic '06
-momenteel-
Knal passion rooie V40 t2 '16 'de towmaat' 225 PK 400 NM
Knetterende monza blauwe Opel kadett C coupe met Volvo b230a motor, Volvo m47 5 versnellingsbak, 4 x motorfiets carburateur, Volvo 240 Achteras, Volvo 240 schijfremmen ‘78
Kadett C coupe 1.2 '78
Volvo
340 1.4 '84
440 1.7 '89
460 1.8 '94
S40 1.8 automaat '99
S40 2.4 geartronic '06
-momenteel-
Knal passion rooie V40 t2 '16 'de towmaat' 225 PK 400 NM
Knetterende monza blauwe Opel kadett C coupe met Volvo b230a motor, Volvo m47 5 versnellingsbak, 4 x motorfiets carburateur, Volvo 240 Achteras, Volvo 240 schijfremmen ‘78
- MartijnAbel
- 4th Gear member
- Berichten: 917
- Lid geworden op: 23.02.2015 - 18:30
- Locatie: Surhuisterveen
Dat vet had je er niet uit moeten halen, dat is juist ok meer problemen te voorkomen.xxbv92 schreef: Yes, er zat idd wat geelachtig vet in de connector, heb het met contactspay gereinigd, had ik er zeker weer nieuw vet in moeten doen? En wat voor vet dan?
Volgens mij is het low voltage of low temp grease wat bij de dealer te halen is.
Volvo V70 2.0T 2011 - Volvo V60 2013 D5 Polestar - Volvo V50 T5 2004 DTC/RICA