De retourleiding van de diesel lekt een beetje op het punt waar de aansluiting met de verstuivers zit. Volvo levert alleen de complete rail á 53 euro.. Daarom wil ik de rubber ringetjes graag op afmeting ergens kopen, en het liefst zonder vooraf het zaakje los te halen want de klemmetjes worden daar niet beter van. Weet iemand zo de afmetingen van die ringetjes? Iets in de orde van 8x1,5mm of zoiets?
Het gaat om een v50 2.0d uit 2006
Afmetingen afdichtingsrubber retourleiding 2.0d
- jopie123
- 2nd Gear member
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 03.01.2017 - 15:40
Hoi Tijn, ik heb geen antwoord maar volg het met belangstelling want volgens mij heb ik hetzelfde. Zou je een foto van jouw situatie kunnen plaatsen?
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3156
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Ik vind he best veel geld als je alleen rubbertje van dertien cent nodig hebt.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 28.08.2017 - 20:57
Vond ik ook prijzig. Ik heb ze ondertussen bij de dieselspecialist gekocht, maar ik twijfel of het de goede zijn. Diameter van het injectorgat is 7,5mm en het ringetje is iets van 5. Het zou natuurlijk kunnen zijn dat er binnenin nog een vernauwing zit. Ik denk dat ik er vanavond toch maar even een ga losmaken om te zien wat er nu precies in zit en dan zal ik het resultaat posten.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 28.08.2017 - 20:57
Ik heb het los gehaald. Dit is de retourleiding. Het gaat om het groene ringetje

Hier kijk je recht in het gat van de retourleiding. Zoals je ziet zit er inderdaad een vernauwing in.

Om de leiding los te krijgen kun je het beste het clipje naar beneden drukken. En dus *niet* naar links lostrekken want het is best vervelend om weer terug er in te krijgen.

dit is het ringetje

buitendiameter 5,5mm en de materiaaldikte is 1,5. Het zou kunnen zijn dat als je ze op afmeting koopt de opgegeven diameter het midden van de dikte is en dan heb je dus 5mm nodig. Het beste is echter om hem gewoon bij de dieselspecialist te halen want blijkbaar zijn ze grofweg voor alle siemens verstuivers hetzelfde. Het partnr van de verstuiver is iig 9657144580

Hier kijk je recht in het gat van de retourleiding. Zoals je ziet zit er inderdaad een vernauwing in.

Om de leiding los te krijgen kun je het beste het clipje naar beneden drukken. En dus *niet* naar links lostrekken want het is best vervelend om weer terug er in te krijgen.

dit is het ringetje

buitendiameter 5,5mm en de materiaaldikte is 1,5. Het zou kunnen zijn dat als je ze op afmeting koopt de opgegeven diameter het midden van de dikte is en dan heb je dus 5mm nodig. Het beste is echter om hem gewoon bij de dieselspecialist te halen want blijkbaar zijn ze grofweg voor alle siemens verstuivers hetzelfde. Het partnr van de verstuiver is iig 9657144580
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Denk dat een rubbertje wel meer kost dan 13 cent. De maat van een o-ring wordt altijd opgegeven voor de doosnede van het gat en de dikte van het rubber.
Had zelf meteen een nieuwe leiding gekocht.
Had zelf meteen een nieuwe leiding gekocht.
Laatst gewijzigd door edraket op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- jopie123
- 2nd Gear member
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 03.01.2017 - 15:40
Interessant, bedankt voor de foto’s! Want waar bestaat deze ‘rail’ dan uit die je ook als geheel kunt kopen?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 28.08.2017 - 20:57
Ze zijn inderdaad duurder dan 13 cent. 55 cent om precies te zijn, dus 4x 55 cent vind ik best een goede deal afgezet tegen de prijs van de hele rail. Daar leek ook niets mis mee te zijn.
Maar het is een aardige soap geworden. Eerst lekte m'n auto vanochtend diesel. Ik zag het toen ik voorgesorteerd stilstond om de snelweg op te rijden en ik een vage diesellucht rook. Als het stoplicht op groen gestaan had, had ik het pas 50km verder ontdekt. De oorzaak: ik had de retourleiding van de verstuiver die ik gisteren losgemaakt had blijkbaar niet goed in het clipje geduwd. Dus omgekeerd en met de auto van m'n vrouw naar m'n werk gegaan.
Op weg naar huis heb ik een nieuwe rail gekocht voor het geval ik een t-stukje had gescheurd. Dat bleek achteraf niet het geval te zijn, maar dit is hem dus. Ik vind 53 euro knap prijzig voor slang van 5 euro per meter met een paar koppelstukjes. Het niet goed vastklikken van het t-stuk bleek een montagefout van mij te zijn. Het had niets met wel of niet nieuwe materialen te maken; gewoon niet genoeg doorgedrukt. Ik had de auto wel een paar minuten stationair laten lopen en toen lekte er niets. Blijkbaar is het onderweg losgegaan. Controleer dus goed of ze wel echt goed vastgeklikt zitten.

Maargoed, op onderdelen wordt een flinke marge gemaakt en dit viel nog enigszins binnen de grenzen van het redelijke. Dat was niet het geval voor deze paperclip on steroids die maar liefst 12 (!!) euro kost.

Dit is echt alle grenzen van schunnigheid voorbij. Dit is de clip die in de verstuiver zit en die moet je nog eens los kopen. 4 volgens het boekje, maar dat ging me echt te ver en deze ene heb ik voor de veiligheid gekocht om die bij het lek te vervangen. Uiteindelijk heb ik de nieuwe rail toch niet gebruikt omdat de t-stukjes nog goed waren en vooral omdat je hem niet kan verwisselen zonder het hele spruitstuk los te halen. Dat was ook weer niet m'n bedoeling, ik meen me te herinneren dat dat relatief lastig is. De oude zit er dus weer met nieuwe rubbertjes in. Volgens mij zit het nu prima.
Maar het is een aardige soap geworden. Eerst lekte m'n auto vanochtend diesel. Ik zag het toen ik voorgesorteerd stilstond om de snelweg op te rijden en ik een vage diesellucht rook. Als het stoplicht op groen gestaan had, had ik het pas 50km verder ontdekt. De oorzaak: ik had de retourleiding van de verstuiver die ik gisteren losgemaakt had blijkbaar niet goed in het clipje geduwd. Dus omgekeerd en met de auto van m'n vrouw naar m'n werk gegaan.
Op weg naar huis heb ik een nieuwe rail gekocht voor het geval ik een t-stukje had gescheurd. Dat bleek achteraf niet het geval te zijn, maar dit is hem dus. Ik vind 53 euro knap prijzig voor slang van 5 euro per meter met een paar koppelstukjes. Het niet goed vastklikken van het t-stuk bleek een montagefout van mij te zijn. Het had niets met wel of niet nieuwe materialen te maken; gewoon niet genoeg doorgedrukt. Ik had de auto wel een paar minuten stationair laten lopen en toen lekte er niets. Blijkbaar is het onderweg losgegaan. Controleer dus goed of ze wel echt goed vastgeklikt zitten.

Maargoed, op onderdelen wordt een flinke marge gemaakt en dit viel nog enigszins binnen de grenzen van het redelijke. Dat was niet het geval voor deze paperclip on steroids die maar liefst 12 (!!) euro kost.

Dit is echt alle grenzen van schunnigheid voorbij. Dit is de clip die in de verstuiver zit en die moet je nog eens los kopen. 4 volgens het boekje, maar dat ging me echt te ver en deze ene heb ik voor de veiligheid gekocht om die bij het lek te vervangen. Uiteindelijk heb ik de nieuwe rail toch niet gebruikt omdat de t-stukjes nog goed waren en vooral omdat je hem niet kan verwisselen zonder het hele spruitstuk los te halen. Dat was ook weer niet m'n bedoeling, ik meen me te herinneren dat dat relatief lastig is. De oude zit er dus weer met nieuwe rubbertjes in. Volgens mij zit het nu prima.
Laatst gewijzigd door TijnOnlijn op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 28.08.2017 - 20:57
De rubbertjes gingen per 10, dus ik heb er nog 6 en ook die rail ligt er nog. Mocht iemand interesse hebben hoor ik het graag 

- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Dat clipje is inderdaad wel erg veel geld, helemaal mee eens. Waarom sommige onderdelen zo duur moeten zijn snap ik dus ook niet. Als je een motorsteun daarnaast zet met een prijs van 5 tientjes snap ik dit ook niet.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 28.08.2017 - 20:57
Voor de liefhebbers: clipje kost 2,84 op ebay. In m'n auto zaten zilverkleurige, maar deze van ebay is ook exact dezelfde tint groen als die volvo me verkocht had.
https://www.ebay.nl/itm/Siemens-Common- ... :rk:1:pf:0
edit: merkloos zelfs voor 1,13: https://www.finjector.com/eng/lukkosokk ... 20653-204/
en de retourrail 15,36
https://www.ebay.nl/itm/Volvo-V50-2-0-D ... rk:14:pf:0
https://www.ebay.nl/itm/Siemens-Common- ... :rk:1:pf:0
edit: merkloos zelfs voor 1,13: https://www.finjector.com/eng/lukkosokk ... 20653-204/
en de retourrail 15,36
https://www.ebay.nl/itm/Volvo-V50-2-0-D ... rk:14:pf:0
Laatst gewijzigd door TijnOnlijn op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Jammer dat je daar nu pas achterkomt, maar wellicht voor de volgende keer.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 28.08.2017 - 20:57
Ach, volvo webcare "gaat het uitzoeken" 

- jopie123
- 2nd Gear member
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 03.01.2017 - 15:40
Haha ik ben benieuwd!