Waar kan ik de ADM laten uitzetten?

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
bert888
1st Gear member
Berichten: 42
Lid geworden op: 03.09.2016 - 21:28

Ik heb een V50 1.6d met een leeg roetfilter en een Volvotune tuning, maar ik wil hem niet meer de melding laten geven voor het ADM-tankje.
Volvotune kan deze niet softwarematig uitzetten maar ik weet dat er tuners zijn die het wel kunnen.

Bij Digicar moet ik de hoofdprijs betalen voor de software.

Wie weet welke tuners het nog meer kunnen, zodat ik de melding niet meer op het dashboard krijg?
Laatst gewijzigd door bert888 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
volvoRaoul
2nd Gear member
Berichten: 68
Lid geworden op: 25.11.2013 - 13:15

Hoi bert, ben je hier nog achter gekomen?
bert888
1st Gear member
Berichten: 42
Lid geworden op: 03.09.2016 - 21:28

volvoRaoul schreef: Hoi bert, ben je hier nog achter gekomen?
Sorry voor de late reactie.
Ik heb nog geen betaalbar oplossing gevonden :-/
Gebruikersavatar
NicoV40
4th Gear member
Berichten: 677
Lid geworden op: 11.04.2015 - 18:44

DTC tuning. €50 geloof ik.
Ex V40 classic rijder, nu P1 rijder

Volvo V50, MY2005, 2.0D met chippie Afbeelding
Volvo V60, MY2017, 2.0D D2 gechipt naar 177pk Afbeelding
Volvo 164, BY1972, B30A (dubbele carburatie) Afbeelding
Gebruikersavatar
YannickC
2nd Gear member
Berichten: 175
Lid geworden op: 02.02.2011 - 20:52
Locatie: BE

NicoV40 schreef: DTC tuning. €50 geloof ik.
In combinatie met tuning ja...
Bij de mijne was ADM melding allesinds "genegeerd" na een bezoekje bij DTC.
Maar dat was een 2.0d...
volvoRaoul
2nd Gear member
Berichten: 68
Lid geworden op: 25.11.2013 - 13:15

Vandaag met ze gebeld, het begint bij 225 euro, volgens mij idd inclusief tuning en uitschakelen van roetfilter. Maar er werd ook verteld dat ze het liefst alleen aan auto's werken die nog in orginele staat zijn omdat ze te vaak "de rotzooi" van andere bedrijven kunnen opruimen en daar veel extra tijd aan kwijt zijn.
Ook werd er gezegd dat het addetief (adm) alleen inspuit in de uitlaat bij regeneratie, terwijl bij volvotune/volvoservice toch duidelijk gesproken word over een kleine toevoeging aan iedere tankbeurt voor oa regeneratie, maar ook een betere verbranding algemeen en injectorreiniging. Misschien dat hierin een verschil zit tussen de adm van volvo en andere vergelijkbare adblue systemen?

Ik ga maandag iig naar volvoservice voor bijvullen adm en evt reparatie ervan.
Gebruikersavatar
wobbut
2nd Gear member
Berichten: 67
Lid geworden op: 18.11.2018 - 13:16
Locatie: 's-Hertogenbosch

Vraagje tussendoor: heb een D2 uit 2012 en lees in het boekje nergens iets over zo'n tankje. Zit dat niet meer op latere modellen?
'08 Volvo V70 2.5T Geartronic (Obbetuning)
'10 Alfa Romeo MiTo 1.4 TCT

Actueel verbruik V70 | Afbeelding

-----
'12 Volvo V50 D2 Limited Edition (Obbetuning)
Gebruikersavatar
Almerev70
4th Gear member
Berichten: 803
Lid geworden op: 26.07.2017 - 13:02
Locatie: Almere

Dat zit juist op de nieuwere modellen.
Gok vanaf 2014
Volvo V60 T8 Twin Engine AWD Inscription 12-2019, Ice White.
Motortype B4204T34 - Bak TG-81SD. 8-2023 --> 77000km

Volvo V70 III D3/D4 2012 Limited Edition, Twilight Bronze Metallic
motortype D5204T3, --> 07/2017 127.000km
05/2018 146.000km --> 07/2023 248.000km
volvoRaoul
2nd Gear member
Berichten: 68
Lid geworden op: 25.11.2013 - 13:15

Mijn auto is van 2010 en heeft het tankje boven de achteras zitten, de aansturende module ervan zit als 't goed is onder de achterzitting ergens.
Spotlight
2nd Gear member
Berichten: 53
Lid geworden op: 27.09.2018 - 12:17

De 1.6D heeft zo'n tankje. De D2 niet meer. Hoewel allebei een 1.6 motor zijn er toch echt meer dan genoeg verschillen te benoemen.
Een D2 heeft oa ook een andere roetfilter dan de 1.6D. De DPF van de D2 heeft geen vervangingsinterval meer.

Wat betreft de inhoud van het tankje, er zijn ook mensen die er Injectiereiniger verdunt met een diesel ingooien. Zit het tankje weer mooi vol en ben je van de melding in de boordcomputer af. En indien er inderdaad alleen vloeistof wordt ingespoten voor de regeneratie van de DPF blijft het tankje vol, want je DPF is als het goed is door Volvotune zover aangepast dat deze ook niet meer regenereert.
WYD
3rd Gear member
Berichten: 344
Lid geworden op: 23.06.2007 - 20:58

Inderdaad, als de DPF doorboort is, dan is deze ook uitgeprogrammeerd andefs krijg je foutmeldingen. Als je tankje op niveau is, dan blijft hij ook op niveau.
Volvoless, nu Golf VII
volvoRaoul
2nd Gear member
Berichten: 68
Lid geworden op: 25.11.2013 - 13:15

Nogmaals, de werking van de adm staat los van het uitschakelen van de dpf. De adm moet ten alle tijden werkend en gevuld zijn. Aldus de mensen van volvotune en volvo service. En kan software technisch ook niet worden uitgeschakeld volgens hen.
VolvoV50Ryder
2nd Gear member
Berichten: 171
Lid geworden op: 14.11.2014 - 22:41

.... en is makkelijk zelf bij te vullen :-)
V50 1.6D DRIVe MY2010
M&M
2nd Gear member
Berichten: 241
Lid geworden op: 31.08.2008 - 12:00
Locatie: Haarlemmermeer

volvoRaoul schreef: Nogmaals, de werking van de adm staat los van het uitschakelen van de dpf. De adm moet ten alle tijden werkend en gevuld zijn. Aldus de mensen van volvotune en volvo service. En kan software technisch ook niet worden uitgeschakeld volgens hen.
Weet niet hoe het systeem eruit ziet, maar kan je de inspuiting niet terug brengen het reservoir in, mooie kringloop.
Volvo
Huidig:C30 sport, C70 T5

(Volvo) Historie model: 343, 340, 960, 940 Turbo, 740 GLE 84 (B23E)

overig wagenpark
Landrover Serie III 109 (Laro, bijna 40 jaar) en een Opel Ampera-e
Gebruikersavatar
YannickC
2nd Gear member
Berichten: 175
Lid geworden op: 02.02.2011 - 20:52
Locatie: BE

volvoRaoul schreef: Nogmaals, de werking van de adm staat los van het uitschakelen van de dpf. De adm moet ten alle tijden werkend en gevuld zijn. Aldus de mensen van volvotune en volvo service. En kan software technisch ook niet worden uitgeschakeld volgens hen.
In mijn geval dus wel. De ADM geeft wel nog steeds een error in vida. Maar de link naar de ECM is weg en daarom doet de auto er verder niets mee. En dus ook geen motorstoring meer.
volvoRaoul
2nd Gear member
Berichten: 68
Lid geworden op: 25.11.2013 - 13:15

Ben benieuwd hoe je dat hebt gedaan. En denk dat Obbe (volvotune) daar ook nieuwsgierig naar zal zijn.
Het verhaal wat ik van de mensen van volvo service kreeg is dat de meeste diesels zelfreinigende verstuivers hebben, maar degene met een adm niet, deze vloeistof toevoeging is dus niet alleen voor de regeneratie van het dpf maar ook voor het reinigen van de verstuivers. Schakel je de adm uit, dan zal je toch af en toe een flesje verstuiver reiniger aan de brandstof moeten toe voegen
volvoRaoul
2nd Gear member
Berichten: 68
Lid geworden op: 25.11.2013 - 13:15

Inmiddels bij volvo service geweest, daar de adm laten bijvullen. Volgens hen werkt het systeem nu gewoon, echter blijft de foutmelding "motorsysteem service spoed" in beeld. Volgens de garage heeft dit vermoedelijk met de vlotter in het tankje te maken, waardoor het systeem denkt dat hij leeg is, en anders misschien met de aansturende module. Kosten voor vervanging circa 600 dacht ik, voor een systeem wat wel gewoon functioneert.
Zijn er mensen die suggesties hebben dat ik toch van die melding afkom?
@ YannickC, hoe heb jij dat voor mekaar gekregen?
Gebruikersavatar
wim de jong
5th Gear member
Berichten: 2199
Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
Locatie: Leusden
Contacteer:

Als het idd aan dat vlottertje/schakelaar ligt, lijkt mij de connector opzoeken, draadjes aan elkaar knopen voldoende, toch?
dat hoeft geen € 600 te kosten.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20


C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
Gebruikersavatar
YannickC
2nd Gear member
Berichten: 175
Lid geworden op: 02.02.2011 - 20:52
Locatie: BE

volvoRaoul schreef: Inmiddels bij volvo service geweest, daar de adm laten bijvullen. Volgens hen werkt het systeem nu gewoon, echter blijft de foutmelding "motorsysteem service spoed" in beeld. Volgens de garage heeft dit vermoedelijk met de vlotter in het tankje te maken, waardoor het systeem denkt dat hij leeg is, en anders misschien met de aansturende module. Kosten voor vervanging circa 600 dacht ik, voor een systeem wat wel gewoon functioneert.
Zijn er mensen die suggesties hebben dat ik toch van die melding afkom?
@ YannickC, hoe heb jij dat voor mekaar gekregen?

Ik heb helemaal niets voor elkaar gekregen ;-)

Dat heeft Martin van DTC gedaan.
Maar toen ik hetzelfde probleem had als jouw dan was Martin ook niet helemaal zeker of de dpf-off behandelin ook de adm error ging negeren. Maar na aanpassing bleek dit dus gelukkig voor mij wel het geval...
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”