Na het ritje de motorkap geopend, en bleek dat er een slangetje los had gelaten (zie foto, oranje omcirkeld waar het los had gelaten). Slangetje loopt naar een sensor (welke?). Natuurlijk het slangetje weer aangesloten en een langere rit over de snelweg gemaakt. Het leek weer helemaal goed te gaan, tot na een kilometer of 60 toch weer vermogensverlies en lichte zwarte rook bij hoge toren. Vandaag nogmaals onder de motorkap gekeken (dealer had geen tijd helaas) maar niets zichtbaar aan een gescheurde slang ontdekt. Moet ik ook wel een beetje bekennen dat ik niet zoveel van techniek weet

Kort gezegd:
- auto gaat niet in noodloop
- bij lage toeren geen problemen, dus blijf rustigjes aan rijden (kan dat veel kwaad?)
- bij hoge toeren blazend geluid en merkbaar vermogensverlies, hetzij niet veel, auto gaat langzamer sneller langzamer sneller etc
Iemand enig idee wat het kan zijn? Ik zie wat zwarte olie rondom de slangen, maar volgens mij is dat redelijk normaal, dat zgn 'zweten'. Misschien dat die sensor is bevuild en iets niet goed meet? Of toch stiekem een lekke slang (meen dat die van intercooler naar turbo nogal eens scheuren).