Krakende bestuurdersstoel

De opvolger van P1800 en 480
Plaats reactie
volvo c30 2.4
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 16.10.2018 - 19:52

Ls ik zie dat er veel klachten over krakende stoelen in c30, v50 en s40. Het gebruik van wd40 en waxoil wordt aangeraden. Maarrr op welke punten moet ik dit aanbrengen? Dank
Gebruikersavatar
Maurits@Parts4Swedes
Forumsponsor
Berichten: 388
Lid geworden op: 05.01.2008 - 12:20
Locatie: Afferden Gld
Contacteer:

Controleer eerst of er niets los zit of gebroken is, want in principe hoeven deze stoelen niet te kraken. Soms komt het voor dat twee kunststof onderdelen elkaar raken, je kunt dan eventueel Anti-squeal smeermiddel van Volvo gebruiken. Je hebt hier maar weinig van nodig, dus het busje gaat lang mee.
Genuine Volvo - There is no Substitute.
www.Parts4Swedes.nl
TijnOnlijn
2nd Gear member
Berichten: 103
Lid geworden op: 28.08.2017 - 20:57

Het gekraak komt vaak uit de sips bar die aan de achterkant onder de stoel loopt. Daar zitten links en rechts metalen busjes die over de hoofdstang schuiven. Op dit forum zie je wel eens vaker dat mensen niet van dat kraken afkomen, en ik vermoed (!) dat dat komt omdat het technisch erg lastig is de stoel in normale positie te smeren. De olie moet dan immers een centimeren of 4 de buis in kruipen en dat is nogal wat. Ik denk dat je meer succes gaat hebben als je de stoel op z'n zijkant legt en dan smeert.

Let op: eerst de accupolen los voor je de stekker onder de stoel lostrekt. Anders krijg je airbag foutmeldingen.
Gebruikersavatar
MartijnAbel
4th Gear member
Berichten: 911
Lid geworden op: 23.02.2015 - 18:30
Locatie: Surhuisterveen

Maurits@Parts4Swedes schreef: Controleer eerst of er niets los zit of gebroken is, want in principe hoeven deze stoelen niet te kraken. Soms komt het voor dat twee kunststof onderdelen elkaar raken, je kunt dan eventueel Anti-squeal smeermiddel van Volvo gebruiken. Je hebt hier maar weinig van nodig, dus het busje gaat lang mee.
Eens, maar het is algemeen bekend dat deze stoelen na verloop van tijd gaan kraken. het smeren helpt hiervoor en dien je regelmatig(1x per jaar) te herhalen om kraken te voorkomen.
Ik heb deze link bijgevoegd, hierin kun je het PDF bestand downloaden waar te sprayen en hoe.

https://docdro.id/nWxPFVb
Volvo V60 2013 D5 Polestar - Volvo V50 T5 2004 DTC/RICA
Plaats reactie

Terug naar “C30”