Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum. Ik sta op het punt om een 440 aan te schaffen. Alleen, wat is de beste keus: de 1.7 motor of de 1.8 motor? Qua vermogen schelen ze niet zo veel, wel qua betrouwbaarheid?
Trouwens, ik kan van een kennis ook een 440 turbo kopen. Maar zijn die auto's meestal niet wat meer afgeragd? Wat ik wil is een beetje luxe, en vooral weinig kosten..
Bvd!
440 1.7 of 1.8
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Ga voor de 1.8 injectie, een 1.7 heeft te vaak problemen met de carburateur
- v40pokemon
- 3rd Gear member
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 07.08.2005 - 12:20
- Locatie: Eindhoven
mijn eerste was ook een 1.7 vooral 's zomers veel ellende door een te warme carburateur (benzine verdampt voordat het in de motor terrecht komt...)
S80 2.9 LPI Aut 1998 453K
850 T5-R 1995 341k
340 1.4 Winner hand-4 1985 143k
850 T5-R 1995 341k
340 1.4 Winner hand-4 1985 143k
-
- 4th Gear member
- Berichten: 564
- Lid geworden op: 12.01.2005 - 23:03
- Locatie: Maasbree
De 1.8i is inderdaad de beste keuze als je een goede eenvoudige auto wilt (en injectie, dus geen gezeik met starten in de winter en de bovenstaande carburateurproblemen)...
Voor Luxe ligt het een beetje aan het bouwjaar dat je zoekt. Bij de oudere modellen zijn de luxe uitvoeringen GL, GLE, (GLT / Turbo zijn ook erg luxe maar niet geleverd als 1.8i) bij de latere modellen (1995 en later) moet je dan zoeken naar een Luxury Line of eventueel een Sportsline.
Je moet trouwens niet te snel op het type plaatje afgaan, hier op het forum is ook iemand die een DL heeft (de basisuitvoering) die helemaal vol gehangen is met opties, en daarmee bijna net zo luxe is als een GLE....
Voor Luxe ligt het een beetje aan het bouwjaar dat je zoekt. Bij de oudere modellen zijn de luxe uitvoeringen GL, GLE, (GLT / Turbo zijn ook erg luxe maar niet geleverd als 1.8i) bij de latere modellen (1995 en later) moet je dan zoeken naar een Luxury Line of eventueel een Sportsline.
Je moet trouwens niet te snel op het type plaatje afgaan, hier op het forum is ook iemand die een DL heeft (de basisuitvoering) die helemaal vol gehangen is met opties, en daarmee bijna net zo luxe is als een GLE....
Volvo V50 DRIVe S/S Pro Edition R-Design 2012, Winterline, Black Sapphire Metallic, trekhaak, sunblinds.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 615
- Lid geworden op: 29.06.2006 - 18:44
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Als je inderdaad een DL van rond '96 koopt krijg je er stoelverwarming, airco en elektrische spiegels bij.. waren over ofzo 
Het is trouwens niet zo dat de 1.7 altijd een carburateur heeft.. Hij is er namelijk ook als normale multipoint injectie met 106 pk:
http://www.autoweek.nl/carbasedata.php? ... 5&cache=no
Eigenlijk dezelfde auto als de turbo, maar dan zonder turbo
Is er trouwens wel alleen als oud model. Maar een 2 liter is zuiniger.. zeker als je een nieuw model hebt (94-96) de andere zijn olieboten 

Het is trouwens niet zo dat de 1.7 altijd een carburateur heeft.. Hij is er namelijk ook als normale multipoint injectie met 106 pk:
http://www.autoweek.nl/carbasedata.php? ... 5&cache=no
Eigenlijk dezelfde auto als de turbo, maar dan zonder turbo


1995 Volvo 440 Turbo RICA TROLVO 440_GL