Beste lezers,
Op mijn S40 1800 heb ik het inlaatspruitstuk aan de binnenzijde schoon gemaakt met intake cleaner, en het laagje olie dat onderin het spruitstuk stond met een vacuum pomp eruit gehaald, er stond ca 1/4 liter olie in.
Gasklephuis ook schoon gemaakt etc, en alles weer gemonteerd. Motor loopt prima.
Echter als ik de olievuldop eraf draai bij stationair draaiende motor, blaast daar flink wat lucht uit.
Nu dacht ik dat er door het PCV systeem een licht vacuüm zou moeten zijn.
Voordat ik alles weer uit elkaar haal, zou ik graag willen weten hoe dat bij jullie S40 / V50 is, blaast er bij jullie ook lucht uit de opening van de vuldop als je die er bij stationair lopende motor af draait ?
Het is een 1.8 Duratec (B4184S11).
Bij de 2.4 versie weet ik uit ervaring dat er vacuum aanwezig is.
Bedankt voor jullie check.
lucht blaast uit opening olievuldop
- Maurits@Parts4Swedes
- Forumsponsor
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 05.01.2008 - 12:20
- Locatie: Afferden Gld
- Contacteer:
Geen enkele motor hoort (overmatig) te 'blazen' bij geopende olievuldop. Waarschijnlijk is de olieafscheider verstopt, en/of de klep defect. [mail=info@parts4swedes.nl]Mail [/mail]gerust voor meer info.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Niet te lang mee doorrijden, de kans is groot dat er wat keerringen uit worden geblazen door de op tredende carterdruk.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- YourivdAar
- 2nd Gear member
- Berichten: 136
- Lid geworden op: 05.06.2013 - 16:45
- Locatie: Utrecht
Ik heb ook de 1800 duratec, code weet ik niet. Geen olieverbruik en/of overmatig brandstof verbruik. Blaast wel iets wanneer de dop eraf is.
Het is normaal. Tenminste voor zover ik weet. Mijn garage gaf aan dat het normaal is omdat deze motor geen actieve carter afzuiging heeft.
In dit topic is een andere 1.8 rijder met hetzelfde probleem. Ook hij kreeg het antwoord dat het in orde is.
viewtopic.php?t=78681&page=7
Verwar jezelf niet met het probleem van de 2.4 blokken waarbij er problemen zijn met de carterventilatie. Hier gaat het blok blazen als gevolg van dit probleem.
Het is normaal. Tenminste voor zover ik weet. Mijn garage gaf aan dat het normaal is omdat deze motor geen actieve carter afzuiging heeft.
In dit topic is een andere 1.8 rijder met hetzelfde probleem. Ook hij kreeg het antwoord dat het in orde is.
viewtopic.php?t=78681&page=7
Verwar jezelf niet met het probleem van de 2.4 blokken waarbij er problemen zijn met de carterventilatie. Hier gaat het blok blazen als gevolg van dit probleem.
Laatst gewijzigd door YourivdAar op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet,
Youri
It was all in the family!
Ikzelf: Volvo V40 2001 2.0T Automaat S40 1.8 2006 Kinetic BMW 116I F20 2014
Paps : Volvo V50 2006 2.0D Momentum V50 1.6D 2011 Momentum S60 1.6D 2013 Summum Audi A3 1.4 TFSI Business 2016
Youri
It was all in the family!
Ikzelf: Volvo V40 2001 2.0T Automaat S40 1.8 2006 Kinetic BMW 116I F20 2014
Paps : Volvo V50 2006 2.0D Momentum V50 1.6D 2011 Momentum S60 1.6D 2013 Summum Audi A3 1.4 TFSI Business 2016