Hoi allen
ik heb een v70 Bj 2007 , D5 (183pk) , automaat 351K Kmstand
onlangs erg veel onderhouden laten doen (o.a. recent automaat laten spoelen in Elst)
Het rijden is een genot echter ik heb een irritant issue.
Namelijk hij schokt tijdens rijden (hikhups, stotteren ,)
Als ik sóchtends naar mijn werk ga en de motor is koud, dan lijkt de auto zich in te houden , en overgang van versnellingen gaat moeizaam.
na enige minuten is dat euvel weg en schakelen gaat weer goed
Maar eenmaal onderweg , voel je schokken tijdens rijden , het is heel wisselvallig tijdens een rit (toerental en snelheid blijft overigens hetzelfde) ,
Het schokken is soms erger dan de andere keren maar in principe zijn de schokken bij elke rit aanwezig.
Ik vind het bloed irritant, hopelijk heeft iemand een idee of een oplossing wat ik kan laten doen
Uitlezen geeft geen uitslag
gr,
Bryan
schokken tijdens rijden v70 2.5 D5
- Rippie V70
- 5th Gear member
Voelt het echt aan als schokken of is het meer hobbelen. Zowel mijn oude 2.4d als mijn huidige D3 5 cilinder hebben hier last van als ze koud zijn
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
Automaten kunnen wat nukkig of onrustig schakelen als de bakolie nog koud is. Maar dat moet echt beter worden na tig kilometers als de olie warm is.
Heeft er wel eens een ander in je auto gereden? Wat vond die persoon van het schokken?
Heeft er wel eens een ander in je auto gereden? Wat vond die persoon van het schokken?
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
-
- Starter
Hoi Mark,
Diegene merkt het ook , het kan inderdaad zo zijn dat de bak nog te koud is dat hij nog wat nukkig reageert, maar als hij eenmaal warm is, blijft hij schokken.
Maar goed , vrijdag a,s, laat ik hem bij Dennis in Elst checken, ze gaan eerst de bekabeling checken. Kijken of dat wat uithaalt (ik hoop het)
Diegene merkt het ook , het kan inderdaad zo zijn dat de bak nog te koud is dat hij nog wat nukkig reageert, maar als hij eenmaal warm is, blijft hij schokken.
Maar goed , vrijdag a,s, laat ik hem bij Dennis in Elst checken, ze gaan eerst de bekabeling checken. Kijken of dat wat uithaalt (ik hoop het)