domme asociaalkww schreef: Als je dan toch xenon erin plaatst zet in het grootlicht dan ook meteen xenon.
Dan kun je die hinderlijke flitsers met groot licht xenon terug verblinden.
Ledbalkje past ook nog wel onder in de bumper.
Halogeenlampen vervangen door LED ?
- OGA244
- 8th Gear member
-
- 3rd Gear member
Ik heb in een 850 ook xenon geprobeerd in de standaard reflectorlampen. Ondanks de goeie kwaliteit, een heel verstrooid en verblindend beeld, wat ik niet juist afgesteld kreeg. Diezelfde xenonset vervolgens in een aftermarket setje lenskoplampen voor de 850 gemonteerd en toen wel prima beeld wat niet hinderlijk was voor overige weggebruikers. In reflectorlampen hoort gewoon geen xenon.The Mechanic schreef:Dat weet ik donders goed, maar het je ooit gezien hoe traag dit werkt bij de eerste auto's met xenon? Bijvoorbeeld een oud S40 uit 2002? Ervaar je die auto's ook als hinderlijk en worden die ook "gegroet" met grootlicht?OGA244 schreef: Klaarblijkelijk heb je geen idee hoe die automatische compensatie werkt?
Ik ben van mening, en dat is deels gebaseerd op de ervaringen uit de praktijk, dat het verblindende en verstrooide licht niet de missende automatische hoogte regeling als oorzaak heeft maar de goedkope en onjuiste type lampen.
Volvoless, nu Golf VII
- The Mechanic
- 5th Gear member
In mijn 850 had ik ook xenon, super strak lichtbeeld en geen verstrooiing. Probleem met de 850 is dat de koplampreflectoren en/of glazen vaak in slechte staat zijn met een slecht lichtbeeld of verstrooiing als gevolg. De oude S/V40's hebben ook gewoon xenon met reflectoren, en zo zijn er wel meer merken.WYD schreef:Ik heb in een 850 ook xenon geprobeerd in de standaard reflectorlampen. Ondanks de goeie kwaliteit, een heel verstrooid en verblindend beeld, wat ik niet juist afgesteld kreeg. Diezelfde xenonset vervolgens in een aftermarket setje lenskoplampen voor de 850 gemonteerd en toen wel prima beeld wat niet hinderlijk was voor overige weggebruikers. In reflectorlampen hoort gewoon geen xenon.The Mechanic schreef:Dat weet ik donders goed, maar het je ooit gezien hoe traag dit werkt bij de eerste auto's met xenon? Bijvoorbeeld een oud S40 uit 2002? Ervaar je die auto's ook als hinderlijk en worden die ook "gegroet" met grootlicht?OGA244 schreef: Klaarblijkelijk heb je geen idee hoe die automatische compensatie werkt?
Ik ben van mening, en dat is deels gebaseerd op de ervaringen uit de praktijk, dat het verblindende en verstrooide licht niet de missende automatische hoogte regeling als oorzaak heeft maar de goedkope en onjuiste type lampen.
Laatst gewijzigd door The Mechanic op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- The Mechanic
- 5th Gear member
Mag toch, is niet meer verplicht voor de wet of apk. Als het lichtbeeld maar netjes in orde is en de handmatige hoogteregeling maar werkt (als deze aanwezig is).OGA244 schreef: dus ondanks dat je weet hoe die compensatie werkt monteer je xenon in een auto zonder?
En die compensatie is niets anders dan een leveling sensor die de lampen bijsteld bij belading zodat ze op de juiste hoogte blijven. Precies hetzelfde wat je anders zelf doet met het wieltje bij de lichtschakelaar.
- xelor
- 3rd Gear member
benieuwd of je ook nog zo overmoedig bent na een ongeval waarbij slachtoffers zijn te betreuren...kww schreef: Als je dan toch xenon erin plaatst zet in het grootlicht dan ook meteen xenon.
Dan kun je die hinderlijke flitsers met groot licht xenon terug verblinden.
Ledbalkje past ook nog wel onder in de bumper.
en hoe zou een verzekeringsmaatschappij reageren als blijkt dat je met niet apk gekeurde sjonnie verlichting bij een ongeval bent betrokken?
succes ermee!
I've got this theory that there is a Volvo 940 in any sane person's future
- OGA244
- 8th Gear member
je weet het dus wel maar je snapt het niet? jij stelt onder het rijden dus bij het inveren zelf constant met het wieltje de lichtbundels?The Mechanic schreef:Mag toch, is niet meer verplicht voor de wet of apk. Als het lichtbeeld maar netjes in orde is en de handmatige hoogteregeling maar werkt (als deze aanwezig is).OGA244 schreef: dus ondanks dat je weet hoe die compensatie werkt monteer je xenon in een auto zonder?
En die compensatie is niets anders dan een leveling sensor die de lampen bijsteld bij belading zodat ze op de juiste hoogte blijven. Precies hetzelfde wat je anders zelf doet met het wieltje bij de lichtschakelaar.
- The Mechanic
- 5th Gear member
Het je ooit eens getest hoe langzaam deze regeling werkt bij de oudere modellen? Dit is meer gemaakt voor de belading of de hoeveelheid personen in de auto, dit veranderd niet tijdens het rijden. Een hobbel in de weg corrigeren gaat niet in die korte tijd.OGA244 schreef:je weet het dus wel maar je snapt het niet? jij stelt onder het rijden dus bij het inveren zelf constant met het wieltje de lichtbundels?The Mechanic schreef:Mag toch, is niet meer verplicht voor de wet of apk. Als het lichtbeeld maar netjes in orde is en de handmatige hoogteregeling maar werkt (als deze aanwezig is).OGA244 schreef: dus ondanks dat je weet hoe die compensatie werkt monteer je xenon in een auto zonder?
De huidige technieken zijn uiteraard veel beter en sneller, maarja dit is niet allemaal backwards compatible.
- Schorpioen
- 5th Gear member
Ongeval door verblindende verlichting?xelor schreef:
benieuwd of je ook nog zo overmoedig bent na een ongeval waarbij slachtoffers zijn te betreuren...
en hoe zou een verzekeringsmaatschappij reageren als blijkt dat je met niet apk gekeurde sjonnie verlichting bij een ongeval bent betrokken?
succes ermee!
Kijkt de verzekering bij ongevallen ook naar de verblindende verlichting die motorrijders voeren?
Doen de motorrijders bijna standaard omdat ze anders over het hoofd gezien zouden worden.
Die krijgen van mij dus ook grootlicht.
Daarnaast rijden er heel veel auto's met originele verlichting die niet goed staat afgesteld en daardoor verblind.
Weleens een bestelbus met hoog gemonteerde koplampen met halogeenverlichting achter je gehad?
FIAT Ducato en de vergelijkbare Peugeot en Citroën bestelauto's.
";Hakuna matata: Geen zorgen, zorg dat je geniet";.
Het leven is al kort genoeg.
Volkswagen T-Cross (MY2019) (08-2020 - Heden)
V40 (MY2017) T2 Nordic+ Full led Electric Silver Inscription metallic. (09-2018 - 08-2020)

V50 (MY2012) DRIVe Start/stop Limited Edition Electric Silver Inscription metallic. (10-2011 - 09-2018)

Het leven is al kort genoeg.
Volkswagen T-Cross (MY2019) (08-2020 - Heden)
V40 (MY2017) T2 Nordic+ Full led Electric Silver Inscription metallic. (09-2018 - 08-2020)

V50 (MY2012) DRIVe Start/stop Limited Edition Electric Silver Inscription metallic. (10-2011 - 09-2018)

- Doc R
- 2nd Gear member
Halogeen hoeft niet altijd warmlicht te zijn.
https://www.carpoint.nl/product/carpoin ... v-55w-2st/
Heb ik in m’n groot lichtlampen.
Geeft een vermogen vergelijkbaar met 100watt.
Op zijkant doosje, Caution This bult is for “Off-Road” or “Show CAR” use only.
Niet toepassen in dimlicht locatie dus.
Op zijkant doosje, Caution This bult is for “Off-Road” or “Show CAR” use only.
Rekeningrijden??? Doe ik al jaren...
V70 D3 OceanRace MY2012, oa sportcassis+niveau, Brembo ho-houders, Sleipner black chrome
Hers; V60 D6 Summum MY2016, Inscription Ember Black, Offblack/Toscana, Titania
406 break GT HDI 110 329.000km probleemloos
205 tD 392.000km probleemloos
V70 D3 OceanRace MY2012, oa sportcassis+niveau, Brembo ho-houders, Sleipner black chrome
- Doc R
- 2nd Gear member
Halogeen hoeft niet altijd warmlicht te zijn.
Op zijkant doosje, Caution This bulb is for “Off-Road” or “Show CAR” use only.
Dan idd naar voor tegenliggers etc.
Op zijkant doosje, Caution This bulb is for “Off-Road” or “Show CAR” use only.
Dan idd naar voor tegenliggers etc.
Rekeningrijden??? Doe ik al jaren...
- xelor
- 3rd Gear member
gelijk hebbie lion king, oog om oog, tand om tand, en eh... hakuna matataSchorpioen schreef: Ongeval door verblindende verlichting?
Kijkt de verzekering bij ongevallen ook naar de verblindende verlichting die motorrijders voeren?
Doen de motorrijders bijna standaard omdat ze anders over het hoofd gezien zouden worden.
Daarnaast rijden er heel veel auto's met originele verlichting die niet goed staat afgesteld en daardoor verblind.
Weleens een bestelbus met hoog gemonteerde koplampen met halogeenverlichting achter je gehad?
FIAT Ducato en de vergelijkbare Peugeot en Citroën bestelauto's.

I've got this theory that there is a Volvo 940 in any sane person's future
- YourivdAar
- 2nd Gear member
Mag ik vragen waar je dit op baseert?Schorpioen schreef:
Ongeval door verblindende verlichting?
Misschien ooit na gedacht over het feit dat een motor niet gekeurd wordt en dus het lichtbeeld niet ieder jaar gecheckt wordt? En het dus pure onwetendheid kan zijn?
Even een seintje kan geen kwaad, maar om nou bewust iemand te verblinden, daar schiet je wat mee op joh.
Laatst gewijzigd door YourivdAar op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet,
Youri
It was all in the family!
Ikzelf: Volvo V40 2001 2.0T Automaat S40 1.8 2006 Kinetic BMW 116I F20 2014
Paps : Volvo V50 2006 2.0D Momentum V50 1.6D 2011 Momentum S60 1.6D 2013 Summum Audi A3 1.4 TFSI Business 2016
Youri
It was all in the family!
Ikzelf: Volvo V40 2001 2.0T Automaat S40 1.8 2006 Kinetic BMW 116I F20 2014
Paps : Volvo V50 2006 2.0D Momentum V50 1.6D 2011 Momentum S60 1.6D 2013 Summum Audi A3 1.4 TFSI Business 2016
-
- 3rd Gear member
Wat een moraalridders zijn sommigen toch.
Controleren ook elke keer voor vertrek de verlichting rondom.
Rijden netjes 30 binnen de bebouwde kom, en op de snelweg harder dan 130? Echt niet.
Nou ik heb er gewoon af fabriek xenon in zitten maar als iemand led of xenon erin wil en dat af laat stellen bij de garage zodat het apk waardig is vind ik het best.
En nee ik houd me bijna nooit aan de snelheidsregels.
Dat heeft meer te maken met de tijden en de wegen waar ik rijdt.
Er zijn meer wegen in nl waar je prima wat harder kan.
Iemand die het daar niet mee eens is kan mijn rug op.
Controleren ook elke keer voor vertrek de verlichting rondom.
Rijden netjes 30 binnen de bebouwde kom, en op de snelweg harder dan 130? Echt niet.
Nou ik heb er gewoon af fabriek xenon in zitten maar als iemand led of xenon erin wil en dat af laat stellen bij de garage zodat het apk waardig is vind ik het best.
En nee ik houd me bijna nooit aan de snelheidsregels.
Dat heeft meer te maken met de tijden en de wegen waar ik rijdt.
Er zijn meer wegen in nl waar je prima wat harder kan.
Iemand die het daar niet mee eens is kan mijn rug op.
- OGA244
- 8th Gear member
Je mist even wat, verblind worden door een stom egoïstisch rund dat meent dat wetten en regels er niet voor hem zijn (maar wel voor een ander) en dus ook bij benadering niet snapt waarom iemand dat grote licht nu gaf.
Jouw wereld is immers zo klein dat een ander er niet toe doet.
Jouw wereld is immers zo klein dat een ander er niet toe doet.
Laatst gewijzigd door OGA244 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.