Olietemp en andere PID's voor Torque en OBD fusion D4/5 + VEA

Plaats reactie
wereldreiziger
2nd Gear member

Na lang zoeken heb ik de info die ik wilde.
Olietemperatuur uitlezen van de motor onderweg.

Als sinds een tijd OBDFusion op de iphone voor het uitlezen van de koelvloeistoftemp (heeft mijn auto niet meer in het dashboard) en het regenereren van het roetfilter.
Heel veel meer interessants kon ik er eigenlijk niet mee.

Wilde altijd nog de olietemperatuur uit kunnen lezen en de temperatuur van de automaatolie.
Maar die zogenaamde Custom PID zijn niet standaard en niet makkelijk te vinden. Voor diverse merken kan je PID's kopen, maar ik ben ze nog niet tegen gekomen van Volvo.

Na lang zoeken en zelf wat klooien wat gevonden voor de 5 cilinders.

Dus voor die er wat aan heeft, wilde het niet voor mezelf houden. En misschien is het al bekend. Maar ik heb het hier nog niet kunnen vinden.
Doe er je voordeel mee.!

Bestand in de bijlage is getest op een V60 MY13 D4 (2.0 5-cil) en werkend!
Tevens na een rit gecheckt met Vida, dezelfde waardes!! JOEHOE :D

De drukmetingen op de intercooler en inlaatspruitstuk zijn waardes in overdruk, barO. Dus je turbodruk in bar. handige harries kunnen wel wat klooien met de berekeningen als ze het in kPA's willen of Bara.
Standaard metingen zoals "Boost" in mijn OBDFusion gaat niet hoger aangeven dan 1.55 bar want, de max meetwaarde bijhorende deze standaard SAE PID is 255KPA en nu meet ik op vollast zo'n 1.7 bar0, niet gechipt.

Voor de VEA motoren is ook eea te vinden (Heb ik dus niet kunnen checken en zijn PID's voor Torque, maar moet ook in andere aps te gebruiken zijn):
motor-talk.de

En nog een drive2ru forumpost (als je opent met google chrome kan je met rechtermuisknop de website vertalen) met daarin een link naar een excelsheet voor PID's XC70 AWD D5 uit 2008 van ene Isnork.

Howto plaatsen in Torque:
drive2ru

Gr.

Oh..
Custom PID's plaatsen geheel op eigen risico natuurlijk
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door wereldreiziger op 01.01.1970 - 01:00, 5 keer totaal gewijzigd.
V60 Ultra Dark T6 MY25
V60 VOR D4 GT MY13
C30 R-design 2.0 MY11
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”