OBD ervaringen / tips?

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
holie2
2nd Gear member

Ik heb twee controle lampjes op mijn dashbord die niet meer uitgaan. (ABS en STC / TRAC )
Dat heb ik al eens eerder gehad en toen hebben ze bij mijn garage zo'n OBD ding aangesloten en alles gereset.
Er was namelijk niks mis.
Nou kan ik natuurlijk om de drie maanden naar de garage gaan en resetten maar ik kan/wil het ook zelf doen.

Mijn vraag: Met zo'n OBD stekker kan je de foutcodes uitlezen maar kan je met zo'n eenvoudige ( goedkope O-) ) ook zelf alles wissen.
(en welke zal ik dan kopen? )
Laatst gewijzigd door holie2 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V70 - bj.2000 - 140 pk - 2,4
Msuidgeest
Geartronic member
Contacteer:

Een lampje wat om de 3 maanden aangaat heeft toch een reden? Storingscodes blijven gewoon in het systeem staan dus hoeft het geen probleem te zijn om na te gaan waarom een lampje gaat branden.

Even zoeken en je hebt voor 50 euro een OBD-tester ...
Mark

Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
cees klumper
4th Gear member

Kijk even in de rubriek gereedschappen. Ik heb een icarsoft specifiek voor Volvo. Ik heb beide versies (origineel en nieuw model) en ze werken perfect, al een aantal storingen mee opgespoord incl defecte airbag, service lampen ge-reset etc.
In Frankrijk:
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
holie2
2nd Gear member

Msuidgeest schreef: Even zoeken en je hebt voor 50 euro een OBD-tester ...
Kijk, daar zit hem de kneep een OBD tester.. 8-) :D :D .........test die alleen ?
Of kan hij ook resetten.
V70 - bj.2000 - 140 pk - 2,4
marksawyer
Starter

https://www.obd-partner.nl/obd2-eobd-ca ... phix-om580

deze OBD scanner werkt goed met de v70, niet met de v40 uit 98.
voor de lampjes: er zijn een aantal oorzaken die je niet of wel kunt resetten. airbags meestal wel, maar soms niet.
Voor de ABS lampjes, als de storing zich eenmalig voordoet kan het wel gereset worden, echter, het probleem zelf is niet weg. voor de ABS en andere lampjes geldt: meestal een defecte computer, soms een defecte kabel.
als je met de OBD lezer de storing vindt in een van de wielen, wil dat nog niet zeggen dat de storing daar zit, door de defecte computer wordt er soms een verkeerde storingscode uitgegeven.
mijn advies: laat de computer doorsolderen, of doe het zelf. vroeg of laat moet je daar toch aan geloven, meestal gaan die defect door verouderde soldeerpunten.
als er dan nog steeds storingen zijn kun je er vanuit gaan dat de codes wel kloppen en dan heb je een duurzame oplossing te pakken.
solderen is niet moeilijk, en is op de vele fora veel over te vinden.

mocht je hulp nodig hebben, in Amersfoort kun je me vinden, ik kan de computer solderen of kabels vervangen als je het zelf niet ziet zitten.
PM me maar.
Laatst gewijzigd door marksawyer op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”