Mijn '09 2.4D V70 heeft de laatste 14 dagen last van een soort gerammel links vooraan.
Het lijkt kwa geluid op defecte stabilisatiestangetjes, maar die zijn ok.
Swaybar, fusee, subframerubbers, spoorstangen etc... zijn gecontroleerd en zijn ok.
Ik lees soms dat dit van de schokdempers kan komen, dat hier speling in zit.
Heeft hier iemand ervaring mee? Valt dit te controleren als alles nog gemonteerd zit?
De toplagers zitten in een montageplaat, zo lijkt het wel. Heeft het zin om deze plaat evt mee te vervangen met de schokdemper? Of is het lager voldoende?
Welk merk schokbrekers zitter er origineel onder de NN? Is dit weer Sachs zoals bij de N?
Ik hoor het graag.
Rammel in ophanging. Schokdempers?
- lint
- Geartronic member
De schokdempers kunnen inderdaad de oorzaak zijn van de rammel. Bij vervanging van de dempers is het raadzaam alle rubbers etc mee te vervangen.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
-
- 2nd Gear member
Bij mij was het de schokdemper.
alle rubbers gelijk meegenomen en de andere demper ook.
alle rubbers gelijk meegenomen en de andere demper ook.
-
- 1st Gear member
staaf schreef: Mijn '09 2.4D V70 heeft de laatste 14 dagen last van een soort gerammel links vooraan.
Het lijkt kwa geluid op defecte stabilisatiestangetjes, maar die zijn ok.
Swaybar, fusee, subframerubbers, spoorstangen etc... zijn gecontroleerd en zijn ok.
Ik lees soms dat dit van de schokdempers kan komen, dat hier speling in zit.
Heeft hier iemand ervaring mee? Valt dit te controleren als alles nog gemonteerd zit?
De toplagers zitten in een montageplaat, zo lijkt het wel. Heeft het zin om deze plaat evt mee te vervangen met de schokdemper? Of is het lager voldoende?
Welk merk schokbrekers zitter er origineel onder de NN? Is dit weer Sachs zoals bij de N?
Ik hoor het graag.
Spuit de rubbers een voor eens in met sileconenspray;
Het heeft mij geholpen om er achter te komen dat een rammel van het linker draagarmrubber kwam, terwijl hij er nog goed uit zag.
Volgens mij zit er Sachs onder de NN