Recentelijk een serieues probleem gehad met mijn V70 2.4 D5 van 2008.
De automaat begon s avond bij het naar huis komen ineens erg te slippen.
Ik kon alleen rustig rijden, zodat hij niet te hoog in toeren zou “slippen”.
Op en neer in de schakel omenten ging met een slag/bonk.
Ik was bijna thuis, en heb denk ik 4 a 5 km rustig gereden.
Bij thuiskomst ging ook ineens het lampje aan van Versnellingsbak Beperkte Werking.
Nu is gebleken dat de slang welke geklikt zit bij de radiateur in de buurt (voor de koeling vd automaat)
Is losgesprongen en heeft flink olie verloren.
We hebben, volgens de juiste procedure, olie bijgevuld.
Dit is bijna 4 liter geweest, en automaat schakelt nu wel....maar je merkt dat het iets anders is.
Moet ik me zorgen maken?
De automaat is recentelijk gespoeld bij een volvo specialist....
Automaat verliest veel olie en heeft enkele km’s gereden...
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4319
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Zou denken dat men dan de slang niet goed vast gezet heeft. Controle van de bak lijkt me geen kwaad kunnen
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6310
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
terug gaan naar de specialist waar de bak is gespoeld lijkt me op dit moment de enige en juiste keuze! Niet zelf gaan kloten want dan verspeel je (terecht) elke aanspraak op service/medewerking van die specialist.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor