Willy.VdW schreef:
Maar, als ik me niet vergis, via carplay geen volledig scherm en geen navi op het dashboard of HUD.
Of is dat nu wel het geval? zoniet, dan zijn dat voor mij ernstige beperkingen.
Hier ben ik het volledig mee eens.
Alle toeters en bellen maar geen geïntegreerde navi, dat begrijp ik niet.
Ik gebruik stiekem vaker Android auto dan mijn ingebouwde navigatie.
Het is gewoon makkelijker om bedrijven en adressen te vinden in Maps, en je spreekt ook gewoon lekker in.
Willy.VdW schreef:
Maar, als ik me niet vergis, via carplay geen volledig scherm en geen navi op het dashboard of HUD.
Of is dat nu wel het geval? zoniet, dan zijn dat voor mij ernstige beperkingen.
Hier ben ik het volledig mee eens.
Alle toeters en bellen maar geen geïntegreerde navi, dat begrijp ik niet.
Ik gebruik stiekem vaker Android auto dan mijn ingebouwde navigatie.
Het is gewoon makkelijker om bedrijven en adressen te vinden in Maps, en je spreekt ook gewoon lekker in.
Ik gebruik altijd Waze (zeker nu met CarPlay), werkt gewoon vlotter en geen stiekem gedoe
Ik denk dat de meeste hun opmerking niet gaat over het feit dat je de navi niet gebruikt, maar over het nadien terug verkopen van je auto. Meestal is dat een negatief punt en een deal breker als er geen navi inzit...
XC 60 t8 R design electric silver metallic my2018
Intellisafe pro pack - Versatility pack - Sensors navigation pack + Volvo on Call - Luchtvering four c - 21’ R design velgen - Zwarte kappen buitenspiegels -Wegklapbare trekhaak
Verwacht juni 2022: xc40 my23 p8 twin ultimate - full option - kleur sage groen
Die laatste opmerkingen is 100% waar. Een koper van gebruikt zal in vrijwel alle gevallen een NAVi willen welke OEM is. Dat gaat bij inruil zwaar wegen, zwaarder dan de meerprijs van de optie nu. Een dikke auto zonder NAVi betekent een uitdaging als gebruiktwagen
Volvo XC60 T8 MY18 Polestar + Heico (BJ2018)
BMW 218i M-Design Cabrio (BJ2017)
Volvo XC60 T8 MY18 (BJ2017) Volvo V60 D6 MY14 Audi A4 Renault Grand Espace Kia Sorento
Tsja, ieder zn ding. Waze via CarPlay is echt genieten, net zoals radio meuh aan via tune-in, ik heb echt niks anders meer nodig, geen gedoe met play Lists of abbo’s en geen reclame. Maarja ieder zo zn ding
Levertijd maart 2019? Verbazingwekkend. Wij hebben rond 20 september besteld, en krijgen als geschatte levertijd begin/half januari door.
2004 Saab 9-3 Aero Cabrio 197.000 2008 XC70 D5 GT Summum 165.000
2005 V70 D5 GT Summum Mobility Line - Imiv - RSE (na inbouw) 298.000 2007 BMW 318D Touring High Executive 61.000 2000 SAAB 9-3 Cabrio 2.0T LPT SE 163.000
1993 BMW 525TDS
1974 CITROEN DS21
1953 CITROEN Traction Avant 11BL
Dat wordt een heel mooi apparaat! En de T8 rijdt heerlijk, en luchtvering is geweldig!
We hebben best flink geaarzeld tussen een XC60T8 en een bijna nieuwe XC90T8 en onder andere omwille van de levertijd (de XC90 stond klaar) en om het feit dat die XC90 nog onder het oude regime valt (<50 gr) viel de balans naar de 90. We zijn er overigens erg blij mee en voelen ons er lekker in.
Het valt me inderdaad op dat steeds meer mensen (inclusief mijn eigen zoon) weliswaar een uitgebreid oem navigatiesysteem hebben maar toch meestal met hun telefoon navigeren. Soms is de motivatie daarbij dat het updaten van de kaarten bij ‘hun’ merk duur en omslachtig is, maar bij Volvo is het gratis en simpel. Wel zijn online kaarten natuurlijk actueler.
Zelf gebruik ik nooit het grote scherm om mee te navigeren, maar alleen die ruimte ‘tussen de klokken’, waarbij ik het zelf erg handig vind dat je de instructies ook nog eens via de HUD op je voorruit ziet. Het grote scherm is bij mij voor alle andere functies (vooral de 360 gr. camera en radio en muziek o.a. via CarPlay), kortom ik ben nog van de oude stempel die onboard gps prefereert, maar ieder zijn ding natuurlijk!
Sterkte met wachten......maar het is de moeite waard!
Heb nu m'n XC60T8 ongeveer een maand en de luchtvering is inderdaad geweldig zeker in combinatie met de 22 velgen.
Ik had hier ook eerst nog wat schrik voor maar is gewoon super. De navigatie is inderdaad een persoonlijke overweging.
Het wachten is de moeite waard ik spreek uit ondervinding zo een dikke 9 maand moeten aftellen