Ik had beloofd een eerste indruk te plaatsen dus bij deze.
Ik heb ze er nu een paar weken onder en de eerste indruk is zeer positief. Nog geen sneeuw (beetje natte) gehad maar wel met kou en regen gereden. Ik heb nog geen moment gehad dat de banden het niet meer aan konden en hun grip verloren. Het stuurt erg precies en er is weinig rolgeluid, zeker niet meer dan mijn zomerset. Het is nog even wachten op sneeuw en opgevroren wegen en dan kijken hoe dan de prestaties zijn.
Tot nu toe absoluut nog geen spijt gehad van mijn keuze.
All season banden
- Snipes@fryslan
- 2nd Gear member
- Berichten: 174
- Lid geworden op: 30.12.2016 - 17:46
Volvo S40, 2.4i Summum, MY08
Volkswagen Golf 1.6 FSI, MY08
Volkswagen Golf 1.6 FSI, MY08
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 417
- Lid geworden op: 20.03.2014 - 10:13
- Locatie: Nieuwe Pekela
https://www.nu.nl/auto/5586110/vierseiz ... anden.html
Remweg op een nat wegdek bij 100 kilometer per uur
Zomerbanden: 41,4 meter
Bridgestone Weather Control A005 91 H: 45,2 meter
Goodyear Vector 4Seasons Gen-2 91 H: 46,2 meter
Hankook Kinergy 4S 91 H: 47,8 meter
Michelin CrossClimate +91 H: 48,1 meter
Continental AllSeasonContract: 48,6 meter
Winterbanden: 53,4 meter
Inderdaad de verschillen worden steeds kleiner, 4 meter meer remweg voor een all season banden na 100km/h is nog niet optimaal maar niet wereldschokkend.
Ook laat het hier duidelijk zien dat een winterband in de zomer wel bedroevend remmen is met een verschil van 12 meter.
Remweg op een nat wegdek bij 100 kilometer per uur
Zomerbanden: 41,4 meter
Bridgestone Weather Control A005 91 H: 45,2 meter
Goodyear Vector 4Seasons Gen-2 91 H: 46,2 meter
Hankook Kinergy 4S 91 H: 47,8 meter
Michelin CrossClimate +91 H: 48,1 meter
Continental AllSeasonContract: 48,6 meter
Winterbanden: 53,4 meter
Inderdaad de verschillen worden steeds kleiner, 4 meter meer remweg voor een all season banden na 100km/h is nog niet optimaal maar niet wereldschokkend.
Ook laat het hier duidelijk zien dat een winterband in de zomer wel bedroevend remmen is met een verschil van 12 meter.
- diesel01
- 8th Gear member
- Berichten: 19926
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Indien jij 4 meter niet extreem veel vind is dat toevallig wel voor of voorbij het zebrapad stilstaan waar jij op loopt terwijl je oversteekt.kww schreef: https://www.nu.nl/auto/5586110/vierseiz ... anden.html
Remweg op een nat wegdek bij 100 kilometer per uur
Zomerbanden: 41,4 meter
Bridgestone Weather Control A005 91 H: 45,2 meter
Goodyear Vector 4Seasons Gen-2 91 H: 46,2 meter
Hankook Kinergy 4S 91 H: 47,8 meter
Michelin CrossClimate +91 H: 48,1 meter
Continental AllSeasonContract: 48,6 meter
Winterbanden: 53,4 meter
Inderdaad de verschillen worden steeds kleiner, 4 meter meer remweg voor een all season banden na 100km/h is nog niet optimaal maar niet wereldschokkend.
Ook laat het hier duidelijk zien dat een winterband in de zomer wel bedroevend remmen is met een verschil van 12 meter.
Die laatste 4 meter heeft enorm veel snelheid en energie zodat je er ongetwijfeld niet vanaf komt met een aspirientje
Dat is bijvoorbeeld de reden dat ik in de zomer op A-merk zomerbanden rijdt en de winter op A-merk winterbanden.
De allseasons laten dus steken vallen in de zomer en winter, een beetje half str.nt half regenwater dusss
V90 D5 AWD Inscription Polestar B&W, HUD, 360camera, standkachel trekhaak
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 417
- Lid geworden op: 20.03.2014 - 10:13
- Locatie: Nieuwe Pekela
voor de mensen die een all weather overwegen is het een prima alternatief.
Ik persoonlijk ga ook liever voor zomer en winterbanden.
Ook andere sportvelgen in de winter voor een andere look vind ik ook wel leuk.
Edit.
Waar je 100 mag rijden vind je doorgaans geen zebrapad.
Ik persoonlijk ga ook liever voor zomer en winterbanden.
Ook andere sportvelgen in de winter voor een andere look vind ik ook wel leuk.
Edit.
Waar je 100 mag rijden vind je doorgaans geen zebrapad.
Laatst gewijzigd door kww op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- diesel01
- 8th Gear member
- Berichten: 19926
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Jij neemt nooit het zebrapad op de Hereweg tegenover Van Mesdag?kww schreef: voor de mensen die een all weather overwegen is het een prima alternatief.
Ik persoonlijk ga ook liever voor zomer en winterbanden.
Ook andere sportvelgen in de winter voor een andere look vind ik ook wel leuk.
Edit.
Waar je 100 mag rijden vind je doorgaans geen zebrapad.
Daar zijn sommigen die heel dicht in de buurt komen bij die 100, let wel op een 50 weg.
Het mag niet maar men doet het wel...
V90 D5 AWD Inscription Polestar B&W, HUD, 360camera, standkachel trekhaak
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Marcnij
- 5th Gear member
- Berichten: 2169
- Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Ik zou wel eens willen weten wat de verschillen in prestaties bij verschillende temperaturen is. Op droog en nat wegdek.
Bijvoorbeeld bij 0, 10 en 20 graden. Bandenfabrikanten claimen vaak dat winterbanden beter presteren bij lage temperaturen, maar is dat ook zo?
Dat winterbanden op sneeuw beter presteren staat buiten kijf, maar ik ben wel eens benieuwd hoe dit uitpakt bij gemiddelde Nederlandse winter omstandigheden.
Zelf heb ik ook zomer- en winterbanden en wissel pas als er zich echt winterweer aandient.
Bijvoorbeeld bij 0, 10 en 20 graden. Bandenfabrikanten claimen vaak dat winterbanden beter presteren bij lage temperaturen, maar is dat ook zo?
Dat winterbanden op sneeuw beter presteren staat buiten kijf, maar ik ben wel eens benieuwd hoe dit uitpakt bij gemiddelde Nederlandse winter omstandigheden.
Zelf heb ik ook zomer- en winterbanden en wissel pas als er zich echt winterweer aandient.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer . Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer . Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
- toppertje
- 6th Gear member
- Berichten: 3786
- Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
- Locatie: drente
heb wel eens gehoord dat bij een mooie zonnige winterdag waarbij het zelfs vriest, dat een winterband het aflegt tegenover een zomerband kwa remweg.
en dan die stelling dat een winterband onder de 7gr aan te raden is, wat zoals in Nl veel voorkomt zoals snacht rond het vriespunt en overdag +10, dan smiddags maar weer omschakelen naar zomerband en savonds de winterband er weer onder?
kortom: het is en blijft altijd een compromis.
ik denk dat je met een all season in Nl heel goed uit de voeten kunt.
en dan die stelling dat een winterband onder de 7gr aan te raden is, wat zoals in Nl veel voorkomt zoals snacht rond het vriespunt en overdag +10, dan smiddags maar weer omschakelen naar zomerband en savonds de winterband er weer onder?
kortom: het is en blijft altijd een compromis.
ik denk dat je met een all season in Nl heel goed uit de voeten kunt.
geen glans zonder wrijving
- toppertje
- 6th Gear member
- Berichten: 3786
- Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
- Locatie: drente
heb wel eens gehoord dat bij een mooie zonnige winterdag waarbij het zelfs vriest, dat een winterband het aflegt tegenover een zomerband kwa remweg.
en dan die stelling dat een winterband onder de 7gr aan te raden is, wat zoals in Nl veel voorkomt zoals snacht rond het vriespunt en overdag +10, dan smiddags maar weer omschakelen naar zomerband en savonds de winterband er weer onder?
kortom: het is en blijft altijd een compromis.
ik denk dat je met een all season in Nl heel goed uit de voeten kunt.
en dan die stelling dat een winterband onder de 7gr aan te raden is, wat zoals in Nl veel voorkomt zoals snacht rond het vriespunt en overdag +10, dan smiddags maar weer omschakelen naar zomerband en savonds de winterband er weer onder?
kortom: het is en blijft altijd een compromis.
ik denk dat je met een all season in Nl heel goed uit de voeten kunt.
geen glans zonder wrijving
- mees
- 6th Gear member
- Berichten: 3080
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
- Locatie: Zuid-Holland
- Contacteer:
Ik bedoel niemand persoonlijk:
4 meter korter / eerder ???
Wat denk je van je reactietijd ??
Ooit wel eens gemeten ?
1 seconde minder snel dan ik met m'n all season bij 50 km/u bij een zebra
is ja ja ja hoeveel meter !!!
Laat me toch niet lachen met die cijfers
en rij minder mechanisch-afgeleid met al je opties en vooral menselijk-rustiger;
zoals een 'authentieke' Volvo-rijder pur sang.....
4 meter korter / eerder ???
Wat denk je van je reactietijd ??
Ooit wel eens gemeten ?
1 seconde minder snel dan ik met m'n all season bij 50 km/u bij een zebra
is ja ja ja hoeveel meter !!!
Laat me toch niet lachen met die cijfers
en rij minder mechanisch-afgeleid met al je opties en vooral menselijk-rustiger;
zoals een 'authentieke' Volvo-rijder pur sang.....
draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
- Marcnij
- 5th Gear member
- Berichten: 2169
- Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Dus jouw reactie tijd verandert met het type band?mees schreef: Ik bedoel niemand persoonlijk:
4 meter korter / eerder ???
Wat denk je van je reactietijd ??
Ooit wel eens gemeten ?
1 seconde minder snel dan ik met m'n all season bij 50 km/u bij een zebra
is ja ja ja hoeveel meter !!!
Laat me toch niet lachen met die cijfers
en rij minder mechanisch-afgeleid met al je opties en vooral menselijk-rustiger;
zoals een 'authentieke' Volvo-rijder pur sang.....
Deze redenatie slaat nergens op.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer . Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer . Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
- Marcnij
- 5th Gear member
- Berichten: 2169
- Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Precies wat ik bedoel.toppertje schreef: heb wel eens gehoord dat bij een mooie zonnige winterdag waarbij het zelfs vriest, dat een winterband het aflegt tegenover een zomerband kwa remweg.
en dan die stelling dat een winterband onder de 7gr aan te raden is, wat zoals in Nl veel voorkomt zoals snacht rond het vriespunt en overdag +10, dan smiddags maar weer omschakelen naar zomerband en savonds de winterband er weer onder?
kortom: het is en blijft altijd een compromis.
ik denk dat je met een all season in Nl heel goed uit de voeten kunt.
Door bandentests onder verschillende temperaturen te doen, kan een ieder denk ik beter de afweging maken welke band het beste compromis levert.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer . Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer . Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 417
- Lid geworden op: 20.03.2014 - 10:13
- Locatie: Nieuwe Pekela
Ben ik niet met je eens, testen moeten juist objectief en cijfermatig zijn.
Wat als ik een halve seconde eerder met mijn winterbanden rem dan jij met je all weathers.
Dan zijn we het zebrapad allang voorbij.
Wat als ik een halve seconde eerder met mijn winterbanden rem dan jij met je all weathers.
Dan zijn we het zebrapad allang voorbij.
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 28014
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
+2, mijn vriendin rijd nu al ruim 2 jaar rond met haar Michelin Cross Climates.xelor schreef:+1toppertje schreef: ...
ik denk dat je met een all season in Nl heel goed uit de voeten kunt.
Onder haar Focus gaan ze nu ruim 50.000 km en kunnen deze winter nog goed door komen.
Mevrouw rijd er heel Nederland mee door, vorig jaar met een besneeuwde dag voor de grap haar auto eens mee gepakt en ik vond het erg goed rijden.
Deed voor mij weinig tot niets onder dan op winterbanden rijden wat ik tot mijn huidige auto gewend ben. (ik rijd nu op M+S banden met flink grof profiel, maar dat is hier niet ter sprake).
Overigens zag ik deze video vanmorgen voorbij komen, iets met een oude discussie waarbij de auto met 4wd en zomerbanden het dus zelfs met wegrijden al af legt:
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 28593
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
De Vredestein all season banden onder de Picanto van mijn dochter bevallen ook prima.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024 ( in bestelling)
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024 ( in bestelling)
- mees
- 6th Gear member
- Berichten: 3080
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
- Locatie: Zuid-Holland
- Contacteer:
Kennelijk schrijf ik slecht wat ik bedoel.
Of snappen de meeste lezers het toch wel......
Of snappen de meeste lezers het toch wel......
Laatst gewijzigd door mees op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
- Marcnij
- 5th Gear member
- Berichten: 2169
- Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Kwam vandaag deze column tegen in autoreview:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer . Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer . Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
- diesel01
- 8th Gear member
- Berichten: 19926
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
En wie is hij??
Ik zie in de bewoording van deze heer hetzelfde terug in de politiek, waarbij het ene kamp iets vindt van het andere kamp.
Geen nuance, generaliserend een ik weet alles mentaliteit die ik ook hoor wanneer ik gedwongen meekijk naar DWDD of Pauw.
Ik hoop wel dat hij lekker thuis blijft bij winters weer.
Met een paar weken weer op wintersport, heerlijk genieten van sneeuw, winterbanden en awd.
Ik zie in de bewoording van deze heer hetzelfde terug in de politiek, waarbij het ene kamp iets vindt van het andere kamp.
Geen nuance, generaliserend een ik weet alles mentaliteit die ik ook hoor wanneer ik gedwongen meekijk naar DWDD of Pauw.
Ik hoop wel dat hij lekker thuis blijft bij winters weer.
Met een paar weken weer op wintersport, heerlijk genieten van sneeuw, winterbanden en awd.
V90 D5 AWD Inscription Polestar B&W, HUD, 360camera, standkachel trekhaak
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 358
- Lid geworden op: 12.09.2018 - 09:12
Het vervelende van deze discussie is dat men het vermoedelijk nooit met elkaar eens is. De een schrijft dat die al 40 jaar zomerbanden gebruikt en nog nooit een ongeluk gehad heeft. Perfect zou ik zeggen, gauw de auto aan de kant en nooit meer rijden want dan hou je deze prestatie vast. Ik denk dat een ieder zelf moet uitmaken welke banden hij onder zijn auto gebruikt. Als je daar gelukkig mee bent moet je dit zo houden. Ik vind het afkatten van leaserijders met plaat stalen velgen geeft ook geen pas. Ik ken een paar lease rijders en die moeten gewoon extra betalen voor het gebruik vaan winterbanden.
Ik zelf gebruik 3 soorten banden en voel mij daar erg prettig bij, dus laten wij alstublieft deze eindeloze discussie stoppen.
Men wordt het toch nooit met elkaar eens.
Voor de rest wens ik een ieder heel veel veilige kilometers toe.
Vr.gr.
Cor
Ik zelf gebruik 3 soorten banden en voel mij daar erg prettig bij, dus laten wij alstublieft deze eindeloze discussie stoppen.
Men wordt het toch nooit met elkaar eens.
Voor de rest wens ik een ieder heel veel veilige kilometers toe.
Vr.gr.
Cor
Van uit Gårelehöjden lijken de wereld problem altijd ver weg.