hallo,
Ik heb een nieuwe XC60 waarin ik graag de automodem wil gebruiken. daarvoor heb ik een sim kaart, dit is geen nieuwe simkaart, ik gebruikte ze al meer dan een jaar regelmatig in een mifi. Wanneer ik de simkaart voor het eerst instak en de automodem activeerde werkte alles onmiddellijk, ik had internettoegang en kon bv Spotify gebruiken. Echter de volgende dag bleek dat niet meer het geval te zijn. Vreemd genoeg geeft de statusbalk wel het symbool weer met de simkaart + signaalsterke (die ook veranderlijk is) wat aanduidt dat de automodem actief is. het symbool van de 'globe' die aangeeft dat er internetverbinding is ontbreekt echter en dat strookt ook met de werkelijkheid, geen enkele applicaite heeft nog internet.
Aanvankelijk dacht ik uiteraard aan de simkaart, maar in de mifi werkt deze gewoon nog wel. Na wat trial en error bleek er een manier te zijn om het (tijdelijk) terug werkende de krijgen, namelijk de APN veranderen. Deze stond op automatissch maar wanneer ze manueel aangepast wordt, en dat hoeft maar een kleine verandering te zijn komt de internetverbinding heel snel terug. eigenlijk wijzig ik de APN naam niet maar verander ik wat kleine letters in hoofdletter of omgekeerd: bv mijn APN is "internet.proximus.be", ik verander dat terug naar "internet.proximus.BE" en het werkt terug. Helaas werkt het alleen maar voor die ene rit en de volgende keer dat ik de wagen gebruik moet ik terug de APN aanpassen om weer een internetverbinding te krijgen.
op basis van wat googlen heb ik ook wat andere dingen geprobeerd, zoals de roaming aan/af zetten, pin er af halen er terug opzetten (stond er aanvankelijk niet op), ... maar al die dingen hebben geen effect, enkel de APN aanpassing werkt maar ik vind het bijzonder vervelend om dat elke keer opnieuw te moeten doen. heeft iemand een permanentere oplossing hiervoor?
bart
automodem stopt met werken na herstart
- jalex_h
- 6th Gear member
Ik heb dit probleem gehad. Welliswaar in het buitenland (dus bij roaming) en met Vodafone-sims (zowel in de auto als in mijn mobiel). Uiteindelijk heb ik alle APN's eraf gekieperd, behalve eentje van Vodafone (ook daar stonden er meerdere van op). Nogmaals, dit probleem speelde bij mij alleen bij roaming maar wie weet, helpt de oplossing ook bij jou.
Ooit:
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019
Huidig: XC60 Essential Fusion Red
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019
Huidig: XC60 Essential Fusion Red
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
- jvov60
- 4th Gear member
Ik heb een tweede simkaart van KPN in de auto. Als mijn telefoon aangeeft een prima ontvangst te hebben, heeft de auto dat vaak niet.
Gevolg is dat ik de Internetverbinding nauwelijks kan gebruiken. Een stabiele verbinding is er nooit. Apps doen het niet of met veel haperingen.
Daardoor gebruik ik de Apps zoals Spotify en zo gewoon maar niet meer.
Natuurlijk is dit niet wat ik had verwacht en mag verwachten, maar een oplossing van dealer en Volvo is er vooralsnog niet.
Gevolg is dat ik de Internetverbinding nauwelijks kan gebruiken. Een stabiele verbinding is er nooit. Apps doen het niet of met veel haperingen.
Daardoor gebruik ik de Apps zoals Spotify en zo gewoon maar niet meer.
Natuurlijk is dit niet wat ik had verwacht en mag verwachten, maar een oplossing van dealer en Volvo is er vooralsnog niet.
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
- pitteken2
- 2nd Gear member
Ik moet zeggen dat ik geen problemen heb met de Sim kaart in mijn auto. Ik doe er kaartupdates mee etc. Is me nog niet opgevallen dat die niet werkt. Nog geen zaken moeten aanpassen of verzetten om een verbinding te krijgen.
XC 60 t8 R design electric silver metallic my2018
Intellisafe pro pack - Versatility pack - Sensors navigation pack + Volvo on Call - Luchtvering four c - 21’ R design velgen - Zwarte kappen buitenspiegels -Wegklapbare trekhaak
Verwacht juni 2022: xc40 my23 p8 twin ultimate - full option - kleur sage groen
480 turbo 1988
Intellisafe pro pack - Versatility pack - Sensors navigation pack + Volvo on Call - Luchtvering four c - 21’ R design velgen - Zwarte kappen buitenspiegels -Wegklapbare trekhaak
Verwacht juni 2022: xc40 my23 p8 twin ultimate - full option - kleur sage groen
480 turbo 1988
-
- Starter
in de wagen kan ik maar 1 APN configureren en dit staat niet (meer) op automatisch, anders kan ik de APN niet wijzigen (wat nodig is om het te doen werken). dus ik ben niet zeker wat je bedoelt met de meerdere APN's, op de simkaart zelf?jalex_h schreef: Ik heb dit probleem gehad. Welliswaar in het buitenland (dus bij roaming) en met Vodafone-sims (zowel in de auto als in mijn mobiel). Uiteindelijk heb ik alle APN's eraf gekieperd, behalve eentje van Vodafone (ook daar stonden er meerdere van op).
Ik heb ook wel wat verschil in bereik tussen de telefoon en de modem maar als ik mij niet vergis is de modem 3G en de telefoon 4G, dus het is normaal dat er wat verschil kan op zitten in signaalsterkte. Wanneer er verbinding is (dus na het aanpassen van de APN) dan werkt het voor zover ik ervaren heb wel naar behoren. het is gewoon erg vervelend bij elke rit de APN terug wat te moeten wijzingen en dat het niet gewoon blijft werken.jvov60 schreef: Als mijn telefoon aangeeft een prima ontvangst te hebben, heeft de auto dat vaak niet. Gevolg is dat ik de Internetverbinding nauwelijks kan gebruiken. Een stabiele verbinding is er nooit. Apps doen het niet of met veel haperingen. Daardoor gebruik ik de Apps zoals Spotify en zo gewoon maar niet meer.
-
- 2nd Gear member
Ik had het ook een kans gegeven met een sim in de wagen maar het is heel onstabiel en vaak minuten geen verbinding waardoor er geen online muziek mogelijk is.
Dus doe ik het via men gsm "mobiele hotspot" dit werkt steeds !
Dus doe ik het via men gsm "mobiele hotspot" dit werkt steeds !
Current:
Volvo XC60 MY2018 D4 inscription 7 pakketten + allerlei opties
Vroeger:
VW Passat Variant 2.0 TDi BiT SCR 4Motion Highline 240pk full option
Mercedes E220 CDI Full option
Mercedes Vito 115 CDI Full option
Mercedes C220 CDI Full option
Peugeot 206 HDI XS
Volvo XC60 MY2018 D4 inscription 7 pakketten + allerlei opties
Vroeger:
VW Passat Variant 2.0 TDi BiT SCR 4Motion Highline 240pk full option
Mercedes E220 CDI Full option
Mercedes Vito 115 CDI Full option
Mercedes C220 CDI Full option
Peugeot 206 HDI XS
- mga1600
- 6th Gear member
En ik heb weer een ander probleem met on-board internet.......van alle apps werken nu alleen nog maar Spotify en TuneIn , de overige zijn ‘dood’, dwz als ik het betreffende icoon aantik wordt het middelste van de 3 pagina`s van het hoofdschern voor gezet maar verder gebeurd er niets. TuneIn laat zich ook niet altijd via zijn eigenicoon starten, dat moet dan via het bestuurderscherm rechtsonder, dan staat hij in het lijstje media.
Downloaden gaat prima, spotify werkt goed, zelfs op de hoogste kwaliteit, dus aan de verbinding lijkt het niet te liggen ...maar waar wel aan...? Iemand een idee?
Downloaden gaat prima, spotify werkt goed, zelfs op de hoogste kwaliteit, dus aan de verbinding lijkt het niet te liggen ...maar waar wel aan...? Iemand een idee?
XC60 T6 Ultimate Dark my24