Hallo ik ben benieuwd naar wat de D3 rijders ervaren over hun regeneratie, Letten jullie hier op of niet.
Met rijden merk je namelijk maar weinig van de regeneratie. Alleen aan het verbruik.
Maar om nou iedere keer om te gaan rijden tot het verbruik weer normaal is heb ik geen zin in.
Hebben jullie ook hier negative ervaringen mee, door de regeneratie niet af te maken?
Ik rij 35 km heen en 35 terug met veel 80km weg dus mijn toeren zitten maar op 1500
Verder ervaar ik geen problemen hij trekt als een speer en schokt niet of zo. Uitlaat is droog en schoon rond het Chrome en rookt ook niet.
D3 vijfcilinder van 2011 regeneratie
- Marcnij
- 5th Gear member
- Berichten: 2169
- Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Ik let er niet op. Rij een vergelijkbaar dagelijks traject, afgewissseld met wat langere snelweg ritten.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer
. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Wij letten er ook niet op, de C70 rijdt slechts 17km enkele reis gedurende de week en soms wat langere afstanden tijdens de weekends, auto is nu 6 jaar en nog geen enkel probleem gehad, super motor en bak !
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- Marcnij
- 5th Gear member
- Berichten: 2169
- Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Dan moet je om te beginnen wel weten dat het plaatsvindt.Apox schreef: Beste is dat je hem laat afwerken. Dan blijft hij die niet elke keer opnieuw proberen.
Anders dan actueel verbruik is er geen enkele indicatie.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer
. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Zou een mooi idee zijn voor een CFE zelfs op de recentere modellen zou dit handig zijn.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- vankol
- 4th Gear member
- Berichten: 689
- Lid geworden op: 09.04.2016 - 15:26
Klopt met rijden merk ik er niets van en constant op de verbruik monitor turen is ook vermoeiend.
Snap niet dat ze geen melding kunnen maken met alle techniek die tegenwoordig mogelijk is.
Snap niet dat ze geen melding kunnen maken met alle techniek die tegenwoordig mogelijk is.
VOLVO S60 D3 2011 GT V40 T2 Nordic+ 2016
- Kurt1975
- 4th Gear member
- Berichten: 906
- Lid geworden op: 10.07.2013 - 17:00
- Locatie: Hasselt
Als je de auto kent, kun je het ook gewaar worden tijdens het rijden, met een handbak toch.
Gas respons is net iets trager, maar dit is zeer gering tov de V50 2.0D.
Ook bij onze D3 en D4 worden lang niet alle regeneratiebeurten afgewerkt.
Het gebeurd dat dit te ruiken is als de auto binnen gezet wordt. Geur van verhit staal.
Verder geen problemen mee gehad.
Zou idd leuk zijn om een icoontje / melding te hebben op het al dan niet digitale klokkenspel.
Ik begrijp wel waarom dit niet gedaan wordt. Er zijn namelijk bestuur-ders (-sters) die in paniek naar hun dealer bellen als ze iets spontaan zien oplichten op het dashboard.
Gas respons is net iets trager, maar dit is zeer gering tov de V50 2.0D.
Ook bij onze D3 en D4 worden lang niet alle regeneratiebeurten afgewerkt.
Het gebeurd dat dit te ruiken is als de auto binnen gezet wordt. Geur van verhit staal.
Verder geen problemen mee gehad.
Zou idd leuk zijn om een icoontje / melding te hebben op het al dan niet digitale klokkenspel.
Ik begrijp wel waarom dit niet gedaan wordt. Er zijn namelijk bestuur-ders (-sters) die in paniek naar hun dealer bellen als ze iets spontaan zien oplichten op het dashboard.
Now:
2022 BMW 320e Touring M Sport Alpinweiss
Fiat 500S Sport
Before:
MY'19 XC40 T4 Inscription, Pine Grey/Amber leder, Pano roof, Harman Kardon, 20" R-design weels, Business Luxury Line, …
MY'14 V40 D3 Summum, Vibrant Copper, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=61689
MY'14 V60 D4 Summum, Ember Black, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57558
MY'08 V50 2.0D Cameleon Blue
MY'07 S40 2.0D Blackcurrent Pearl
MY'99 S40 1.9d
2022 BMW 320e Touring M Sport Alpinweiss
Fiat 500S Sport
Before:
MY'19 XC40 T4 Inscription, Pine Grey/Amber leder, Pano roof, Harman Kardon, 20" R-design weels, Business Luxury Line, …
MY'14 V40 D3 Summum, Vibrant Copper, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=61689
MY'14 V60 D4 Summum, Ember Black, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57558
MY'08 V50 2.0D Cameleon Blue
MY'07 S40 2.0D Blackcurrent Pearl
MY'99 S40 1.9d
- Doc R
- 2nd Gear member
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 23.04.2017 - 23:05
Grappig, heb me ook verbaast dat dit niet beter in beeld komt dan alleen een hoger verbruik gedurende kilometers...
Er ontbreekt nog wel meer informatie voor de bestuurder, oa een water en olietemperatuur meter. Turbodruk en remschijf temperatuur waren ook een leuke geweest..
Volvo had er, in plaats van het "panieklampje", voor kunnen kiezen om in Sensus een extra scherm "motor info" te maken met dit soort gegevens. Wordt namelijk allemaal gewoon gemeten.. Gemiste kans.
Ook wellicht handig was geweest als de bestuurder invloed zou hebben op het starten of uitstellen van de regeneratiebeurt. Deze weet namelijk of er nog een lang aaneengesloten stuk gereden wordt. Toekomst?
Er ontbreekt nog wel meer informatie voor de bestuurder, oa een water en olietemperatuur meter. Turbodruk en remschijf temperatuur waren ook een leuke geweest..
Volvo had er, in plaats van het "panieklampje", voor kunnen kiezen om in Sensus een extra scherm "motor info" te maken met dit soort gegevens. Wordt namelijk allemaal gewoon gemeten.. Gemiste kans.
Ook wellicht handig was geweest als de bestuurder invloed zou hebben op het starten of uitstellen van de regeneratiebeurt. Deze weet namelijk of er nog een lang aaneengesloten stuk gereden wordt. Toekomst?
Rekeningrijden??? Doe ik al jaren...
V70 D3 OceanRace MY2012, oa sportcassis+niveau, Brembo ho-houders, Sleipner black chrome
Hers; V60 D6 Summum MY2016, Inscription Ember Black, Offblack/Toscana, Titania
406 break GT HDI 110 329.000km probleemloos
205 tD 392.000km probleemloos
V70 D3 OceanRace MY2012, oa sportcassis+niveau, Brembo ho-houders, Sleipner black chrome
Hers; V60 D6 Summum MY2016, Inscription Ember Black, Offblack/Toscana, Titania
406 break GT HDI 110 329.000km probleemloos
205 tD 392.000km probleemloos
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
water en olietemperatuur meter. Turbodruk en remschijf temperatuur
Ik vrees dat 95% van de bestuurders dit volledig overbodig vinden...
Zolang er geen klachten zijn met regeneratie snap ik wel dat Volvo geen extra onkosten gaat maken hiervoor.
Ik vrees dat 95% van de bestuurders dit volledig overbodig vinden...
Zolang er geen klachten zijn met regeneratie snap ik wel dat Volvo geen extra onkosten gaat maken hiervoor.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
-
- 1st Gear member
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 28.05.2018 - 09:41
Ik rijd tegenwoordig 115 kilometer op een dag voor het werk. Elke 1000/1200 kilometer is er wel een moment van regenereren. Idd een verbuik van 13/14 km / liter te zien. Ik mis, net als vele van ons, wel de temperatuurmeter van het koelwater. Vooral tijdens het rijden met caravan zou dit erg welkom zijn.
- Almerev70
- 4th Gear member
- Berichten: 784
- Lid geworden op: 26.07.2017 - 13:02
- Locatie: Almere
Ik miste ook deze info (regeneratie en koelwater temp) en hebt dit aangeschaft:
http://www.ultra-gauge.com/ultragauge/
Is een top ding! Heel veel mogelijkheden. Ik heb bijv de CATALYST TEMP 1 en 2 ingesteld met een alarm, als het boven de 400 of 500 gr komt piept hij een keer, dus teken als regeneratie gaat starten.
Is een klein ding en ik ben er blij mee.
http://www.ultra-gauge.com/ultragauge/
Is een top ding! Heel veel mogelijkheden. Ik heb bijv de CATALYST TEMP 1 en 2 ingesteld met een alarm, als het boven de 400 of 500 gr komt piept hij een keer, dus teken als regeneratie gaat starten.
Is een klein ding en ik ben er blij mee.
Volvo V60 T8 Twin Engine AWD Inscription 12-2019, Ice White.
Motortype B4204T34 - Bak TG-81SD. 8-2023 --> 77000km
Volvo V70 III D3/D4 2012 Limited Edition, Twilight Bronze Metallic
motortype D5204T3, --> 07/2017 127.000km
05/2018 146.000km --> 07/2023 248.000km
Motortype B4204T34 - Bak TG-81SD. 8-2023 --> 77000km
Volvo V70 III D3/D4 2012 Limited Edition, Twilight Bronze Metallic
motortype D5204T3, --> 07/2017 127.000km
05/2018 146.000km --> 07/2023 248.000km