Na bijna 5 jaar een heerlijke V90 '97 gereden te hebben, moest er voor de apk en toch wel erg veel aan de baksteen gebeuren. Na kort zoeken werd een mooie V70 MY2008 T6 AWD gevonden door de dealer.
KM stand 202k. Volledig onderhoud inc afschriften.
Summum versie, niet alle opties helaas. Mooi houten inleg in dashboard, geventileerd leer voor en achter, de family-line achterbank is er achteraf ingezet. De vorige eigenaar heeft de Polestar-tune al gedaan.
De auto ziet er wat mij betreft als nieuw uit, geen krasje, deukje of iets, van binnen en buiten. Niet te zien dat ie al weer 11 jaar oud is.
Wat blijft zo'n zescilinder toch heerlijk, power in overvloed, soepel glijdend als het moet.
Ik heb gelijk de achterlichten update van VolvoSweden gedaan, super simpel. Klepmodule vond ik niet direct nodig, kan altijd nog. Daarnaast heb ik een tegen beter weten in via Ali een HUD aangeschaft. Was er ongewoon snel (bijna binnen een week), werkt heel fijn. Ik vind de tellerplaat erg slecht af te lezen en merkte dat ik toch langer dan ik zou willen mijn ogen van de weg had. Nu kijk ik tijdens een rit nauwelijks nog op het dashboard, altijd snelheid in het zicht.
To do: afneembare trekhaak.
Andere tips/must have add ons?
Dan de vraag:
Een, voor mij, nieuwe auto brengt natuurlijk ook gewenning aan piepjes, kraakjes en andere geluiden met zich mee. Ik blijf echter met een geluid zitten wat ik niet helemaal goed kan verklaren.
In het toerengebied van +- 1900 tot 2500 hoor ik een zacht piepend/schurend geluid (beetje als een schijfrem die heel zacht aanloopt). Ik hoor het alleen bij gas geven. Wanneer de automaat op schakelt en in het zelfde toerengebied blijft het hoorbaar (niet onderbroken). In N hoor ik het niet.
Is dit iets in de aandrijving? De turbo die op toeren komt? Is dit normaal?
Ik heb al redelijk wat rond gezocht maar kon het niet echt vinden.
Daarnaast geeft de Parrot MKI9200 een continue bromtoon bij streamen of bellen. Iemand een idee hoe dit (zelf) te verhelpen?
Gr
P.S: picca:

edit: km-stand, foto