Mijn nieuwe T6 en een vraagje

Plaats reactie
switt
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 30.09.2018 - 08:56

Na een een maand of twee op dit forum gedeelte mee gelezen te hebben toch maar even voorstellen:

Na bijna 5 jaar een heerlijke V90 '97 gereden te hebben, moest er voor de apk en toch wel erg veel aan de baksteen gebeuren. Na kort zoeken werd een mooie V70 MY2008 T6 AWD gevonden door de dealer.
KM stand 202k. Volledig onderhoud inc afschriften.

Summum versie, niet alle opties helaas. Mooi houten inleg in dashboard, geventileerd leer voor en achter, de family-line achterbank is er achteraf ingezet. De vorige eigenaar heeft de Polestar-tune al gedaan.
De auto ziet er wat mij betreft als nieuw uit, geen krasje, deukje of iets, van binnen en buiten. Niet te zien dat ie al weer 11 jaar oud is.
Wat blijft zo'n zescilinder toch heerlijk, power in overvloed, soepel glijdend als het moet.

Ik heb gelijk de achterlichten update van VolvoSweden gedaan, super simpel. Klepmodule vond ik niet direct nodig, kan altijd nog. Daarnaast heb ik een tegen beter weten in via Ali een HUD aangeschaft. Was er ongewoon snel (bijna binnen een week), werkt heel fijn. Ik vind de tellerplaat erg slecht af te lezen en merkte dat ik toch langer dan ik zou willen mijn ogen van de weg had. Nu kijk ik tijdens een rit nauwelijks nog op het dashboard, altijd snelheid in het zicht.
To do: afneembare trekhaak.

Andere tips/must have add ons?

Dan de vraag:
Een, voor mij, nieuwe auto brengt natuurlijk ook gewenning aan piepjes, kraakjes en andere geluiden met zich mee. Ik blijf echter met een geluid zitten wat ik niet helemaal goed kan verklaren.

In het toerengebied van +- 1900 tot 2500 hoor ik een zacht piepend/schurend geluid (beetje als een schijfrem die heel zacht aanloopt). Ik hoor het alleen bij gas geven. Wanneer de automaat op schakelt en in het zelfde toerengebied blijft het hoorbaar (niet onderbroken). In N hoor ik het niet.
Is dit iets in de aandrijving? De turbo die op toeren komt? Is dit normaal?
Ik heb al redelijk wat rond gezocht maar kon het niet echt vinden.

Daarnaast geeft de Parrot MKI9200 een continue bromtoon bij streamen of bellen. Iemand een idee hoe dit (zelf) te verhelpen?

Gr


P.S: picca:

Afbeelding
Afbeelding


edit: km-stand, foto
Laatst gewijzigd door switt op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
Ford Fiesta 1.4
Volvo V90 '97
Volvo V70 T6 Summum
Gebruikersavatar
JosW
5th Gear member
Berichten: 2341
Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
Locatie: Hengelo

Bij een dealer gekocht begrijp ik? Met of zonder garantie? Zo ja, even terug.
ex 240 sedan, ex 240 station Polar, ex V70 classic, ex V70 D Fasttech, ex V70 2.4D Volvotune, nu 2.0 T4 Polar+, Automaat. 2016.
switt
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 30.09.2018 - 08:56

Staat inderdaad nog op de planning om een keer terug te gaan, mogelijk dat hier iemand weet wat het is.
Ford Fiesta 1.4
Volvo V90 '97
Volvo V70 T6 Summum
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
8th Gear member
Berichten: 10694
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Nice car!
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”

Vanaf eind Aug.: C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een zgn. "Empty Nest Volvo" op het Landgoed

MGB GT British Racing Green Classic Rally Car 1969 > SOLD!!!!!
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
Gebruikersavatar
B3rnard
2nd Gear member
Berichten: 67
Lid geworden op: 06.08.2018 - 23:33

Mooie auto, ik wou dat ik er zo een reed.... Oh wacht.
Zonder gein VAN HARTE!
KM stand?
Geluid kan ik niks over zeggen, zit zelf nog vol in leerproces qua piepjes en kraakjes, zelfde auto zelfde MY. Bij mij wel de draagarm rubbers achter aan de beurt, en moest mijn vacuum pomp aanpakken. Onder die pomp was blok nat van lang niks aan gedaan te hebben. Nieuwe pakkingen en opgelost, en hoge druk blok schoon gespoten. Draagarm rubbers moeilijkere klus. En oh ja, check de natte bladeren boel aan beide zijkanten van de auto (kap open, en links en rechts is een sleuf/opening, net voor de motorkap scharnieren... kan heel veel natte zooi in zitten, en dat wil je niet. Auto opkrikken, wielen eraf, wielkuipen eruit, en de horizontale zwarte 'kussens' eruit trekken. Gewoon checken en indien nodig doen, is behoud vd auto). Check m'n paar berichtjes in dit sub-forum.
GENIET ERVAN.
Ford Fiesta 1.25 PF-GL-08 '96 (R.I.P.)
Ford Fiesta 1.3 GN-RR-08 ' 98 Verkocht
Saab 9-3 Cabrio 2.0T XB-TX-30 '98 Verkocht, terug naar vorige eigenaar
Ford Fiesta ST150 TB-LS-04 '06 Verkocht
Volvo V70 T6 18-THF-5 '08 Verkocht
Volvo 245 74-RR-BL '91
switt
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 30.09.2018 - 08:56

Dank.

Draagarmrubbers en wat pakkingwerk bij aflevering gedaan. Bladervang bak leeg, ben sinds ik de verhalen daarover lees ook redelijk OCD de bladeren bij de motorkap weg aan het halen.

KM stand erbij gezet
Ford Fiesta 1.4
Volvo V90 '97
Volvo V70 T6 Summum
Gebruikersavatar
Edwin
5th Gear member
Berichten: 1940
Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
Locatie: Gelderland

Dat lampje linksonder op de onderste foto zie ik ook heel (te) vaak... :devil:

gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum


Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
switt
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 30.09.2018 - 08:56

Edwin schreef: Dat lampje linksonder op de onderste foto zie ik ook heel (te) vaak... :devil:

gr. Edwin.
Haha, dat weet je voor aanschaf natuurlijk al. Accepteren
Ford Fiesta 1.4
Volvo V90 '97
Volvo V70 T6 Summum
Gebruikersavatar
Edwin
5th Gear member
Berichten: 1940
Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
Locatie: Gelderland

switt schreef:
Edwin schreef: Dat lampje linksonder op de onderste foto zie ik ook heel (te) vaak... :devil:

gr. Edwin.
Haha, dat weet je voor aanschaf natuurlijk al. Accepteren
Natuurlijk, was ook al wat gewend met de T5 hoor.
Overigens valt het verbruik mij mee. Met 80% stad en 20% buitenweg zitten we nu op 12,2l/100 km. En dan geef ik af en toe best wat gas :bandit: , en rijd daarnaast gewoon zo rustig mogelijk en veel op de CC op de lange stukken weg. De T6 is n.m.m. ook heel goed in comfortabel in alle stilte zweven over het asfalt zonder ook maar enige vorm van wind/bandenruis of lawaai. Zullen de gelaagde zijruiten ook wel aan meewerken denk ik.

Ach ja, het verbruik en de RON98 kosten zijn misschien wat hoger, de glimlach die het oplevert is onbetaalbaar!

gr. Edwin.
Laatst gewijzigd door Edwin op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum


Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”