Ik rij momenteel al weer twee jaar in een 2008 V50 Momentum, welke ik met 133.000 km van een particulier gekocht heb. Bleek een goede koop, behalve wat kleine zaken, waar de niet Volvo garage, die de wagen onderhield, blijkbaar net iets minder verstand van had.(o.a. verkeerd brandstof filter, airco veel te vol afgevuld, en goedkope all-season banden)
Maar na wat investeringen rij ik nu al ruim 40.000 km met mijn V50.
Tot twee weken terug. De diesel sloeg af bij het wegrijden uit een parkeervak ( beginners foutje na zoveel jaren rij ervaring

Auto bij mijn vertrouwde (Volvo specialist) garage gebracht omdat ik vermoedde dat een stekker onder een stoel misschien los zat.( de dag ervoor passagiers achterin gehad) Helaas, was de mededeling dat het dat niet was. Uitlezing gaf aan, foutcode CFFN, 0005 en die was niet te resetten. Ik zou naar de officiële Volvo moeten voor en nieuwe SRS eenheid, 900,- armer worden of hij moest worden uitgebouwd, opgestuurd naar een bedrijfje die hem mogelijk zou kunnen repareren. Kosten met uit- en inbouwen en reparatie ca 400,- en ruim een week wachten.
Maar dankzij dit Forum en Obbe ( Volvo-tune ) is deze hinderlijke storing vandaag voor een veel lager bedrag en binnen 20 minuten via de OBD stekker verholpen. Er is mij precies uitgelegd wat er mis zat in de SRS eenheid en hoeveel tijd Obbe heeft gestoken in het kunnen verhelpen van o.a. deze storing via de OBD stekker.
Het verbaasde me dat door een simpele spanningsval, eigenlijk verkeerd uitschakelen van de PC van de SRS door het afslaan van de motor, de klant voor zo n dure reparatie komt te staan. En door rijden met de melding betekent wel dat de SRS bij een crash de airbags etc. niet meer aanstuurt. En de auto verkopen met deze melding in het display wordt wel een hele grote uitdaging.

Dus ik ben weer een tevreden Volvo rijder. En waarom Volvo, als je voor je werk deze auto°s open knipt met hydraulische scharen weet je dat het een zeer veilige, en degelijke auto is.