Ik rijd sinds een maand in V70R uit 2003 en tussendoor rijd ik nog in mn ouwe 2.4T. Het valt me op dat het veercomfort in de R op de stand comfort lang niet zo comfortabel is als de standaard vering in mn 2.4T. Die laatste heeft overigens verse schokbrekers vóór en achter zijn ze nog prima. Het four-C in de R lijkt overigens wél te werken want er is merkbaar -zij het beperkt- verschil tussen de 3 standen. Tot slot kan ik nog aan het feitenlijstje toevoegen dat er op de R vóór Monroe’s zitten, dus ooit zijn de originele shocks al eens vervangen. En ik ga er van uit dat het verlaagde chassis enige beperking op het comfort heeft.
Mijn vraag is of ik de stand ‘comfort’ in het four-C ‘ongeveer’ mag vergelijken met een ‘normale’ vering. Ik vind ‘m in de R nogal hard. In het verlengde daarvan, hoe weet ik hoe goed het four-C nog werkt? Iemand die er een ritje in komt maken?
Veercomfort standje ‘comfort’ bij FourC systeem
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 16.06.2018 - 22:58
Al eens goed uitgelezen, geeft je boordcomputer wat aan?, zo ja van welke richting kom je? Hij is inderdaad stukken stuger dan de "gewone V70" en verschil moet je zeker merken, systeem bestaat natuurlijk uit vier shocks, sensoren, aansluitingen.....alles goed nalopen, uitlezen, en ook goed laten uitlijnen (wordt vaak vergeten).succes
- Silver_R
- 6th Gear member
- Berichten: 3804
- Lid geworden op: 06.08.2010 - 19:23
Als je de R in stand “comfort” zet, is het net een badkuip op wielen. Zet je hem in “advanced”, dan vinden veel mensen dat je kiezen uit je bek rammelen.
Dit verschil moet duidelijk merkbaar zijn. Ik gebruikte de stand “sport” het meeste. “Comfort” gebruikte ik nooit. Veel te soepel. “Advanced” stond aan als ik ff ging gummen.
Dit verschil moet duidelijk merkbaar zijn. Ik gebruikte de stand “sport” het meeste. “Comfort” gebruikte ik nooit. Veel te soepel. “Advanced” stond aan als ik ff ging gummen.
- arnoud
- 8th Gear member
- Berichten: 11700
- Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
- Locatie: Omg. Eindhoven
Het kan dan een badkuip zijn in jouw beleving, maar ik weet vrij zeker dat het dan nog steeds een stuk stugger is dan een standaard V70 vering.

S60 MY2020 T4 GT8 R-Design, Polestar, Bursting Blue, Bower & Wilkins, Panoramadak / Audio-, Winter-, Intellisafe Pro-, Luxury-, & Scandinavian Line, 20" 5-Triple Spaaks velgen
Ex: S60 2009 2.5T GT, Ice White / S60 2001 T5 GT, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4 GT8, Power Blue / V60 2011 D3 GT, Flamenco Red / V50 2009 2.0D PS, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 30.12.2008 - 11:00
Een badkuip is het zeker niet. Maar dat was mijn vorige ook niet. Ik weet niet of hij is uitgelezen. Hij heeft wel een beurt gehad bij mijn Volvo specialist. Ik zal hem eens vragen. Zeker bij verkeersdrempels is het goed merkbaar. Ik rijd nu afwisselend in beide auto’s. Valt echt op.
Al een boel Zweden gereden. Nu V70R 2003 & C70 cabrio 2005.
- arnoud
- 8th Gear member
- Berichten: 11700
- Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
- Locatie: Omg. Eindhoven
Je rijdt in twee auto's die redelijk elkaars tegenpolen zijn qua wegligging. Als je er een standaard S60 en een S60 met een sport onderstel tussen zou zetten zou je een mooi verloop in comfort zien. Maar omgekeerd ook een steeds beter wordende 'handling'...
Daarnaast staat je R op 18" velgen en de 2.4 op 17". Ook dat zul je al merken in comfort.
Daarnaast staat je R op 18" velgen en de 2.4 op 17". Ook dat zul je al merken in comfort.

S60 MY2020 T4 GT8 R-Design, Polestar, Bursting Blue, Bower & Wilkins, Panoramadak / Audio-, Winter-, Intellisafe Pro-, Luxury-, & Scandinavian Line, 20" 5-Triple Spaaks velgen
Ex: S60 2009 2.5T GT, Ice White / S60 2001 T5 GT, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4 GT8, Power Blue / V60 2011 D3 GT, Flamenco Red / V50 2009 2.0D PS, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 30.12.2008 - 11:00
17 of 18 valt wel mee. Ik heb onder mn vorige ook altijd op 18” Pegasus velgen gereden. Voor de verkoop heb ik m weer op de 17” gezet. Verschil viel me altijd reuze mee.
Al een boel Zweden gereden. Nu V70R 2003 & C70 cabrio 2005.