Heeft iemand al ervaring met het uitzetten van die irritante piep als je de riem niet aan hebt of later vastmaakt ?
Volvo wil de waarschuwingspiep vanwege veiligheidsredenen sinds 01-01-06 niet uitzetten, ook niet tegen betaling.
NB: ik rijd altijd met riem, maar ik wil ZELF bepalen wanneer ik de riem vastmaak.
piepje veiligheidsriemen
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Niet zeuren dan, die piep is de konsekwentie van jouw "onafhankelijkheid".volvoart schreef:Heeft iemand al ervaring met het uitzetten van die irritante piep als je de riem niet aan hebt of later vastmaakt ?
Volvo wil de waarschuwingspiep vanwege veiligheidsredenen sinds 01-01-06 niet uitzetten, ook niet tegen betaling.
NB: ik rijd altijd met riem, maar ik wil ZELF bepalen wanneer ik de riem vastmaak.
- marsm104
- 5th Gear member
- Berichten: 1168
- Lid geworden op: 30.05.2006 - 18:35
- Locatie: Harderwijk
- Contacteer:
Snoertje achter de gordel doorverbinden? Welke Volvo heb je het over?
Strontirritant als je de radio aan wilt zetten, om even bezig te gaan met je auto. Daarom klik ik hem dan achter me dicht.
Als ze het nou zo doen, dat je met het rijden, het klikkertje activeert. Net als sommige auto's dan op slot springen.
Strontirritant als je de radio aan wilt zetten, om even bezig te gaan met je auto. Daarom klik ik hem dan achter me dicht.
Als ze het nou zo doen, dat je met het rijden, het klikkertje activeert. Net als sommige auto's dan op slot springen.
Groeten, Rick Marsman

Volvo S40 diesel 102pk Volvo 850 T5 1994

Volvo S40 diesel 102pk Volvo 850 T5 1994

- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
lijkt me een strak plan, meld dan wel even wat er daarna precies allemaal uitgevallen ismarsm104 schreef:Snoertje achter de gordel doorverbinden?
- marsm104
- 5th Gear member
- Berichten: 1168
- Lid geworden op: 30.05.2006 - 18:35
- Locatie: Harderwijk
- Contacteer:
Tja, bij een nieuwe V70 kan er allemaal electronica achter zitten. Maar bij een 440 valt dat wel mee!
Groeten, Rick Marsman

Volvo S40 diesel 102pk Volvo 850 T5 1994

Volvo S40 diesel 102pk Volvo 850 T5 1994

- nimm2
- 1st Gear member
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 28.12.2006 - 00:46
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
ik vind de piepjes ook nogal drammerig, maar goed, volvo staat nou eenmaal bekend om de veiligheid!
Misschien inruilen voor een landwind?
Misschien inruilen voor een landwind?

had ooit een V50 1.6D....
- Renkel
- 5th Gear member
- Berichten: 1324
- Lid geworden op: 03.04.2006 - 18:22
- Locatie: Dr88.
- Contacteer:
Inderdaad, het schijnt dat het veiligheidspakket uitgeschakeld is, zoals eerder vermeldt voor de S40/V40 modellen in een ander topic. O.a. SRS werkt ook niet meer.bart simpson schreef:lijkt me een strak plan, meld dan wel even wat er daarna precies allemaal uitgevallen ismarsm104 schreef:Snoertje achter de gordel doorverbinden?
Men was hier toch duidelijk over, koop dan geen Volvo als je die piepjes en relais klikjes niet kan uitstaan!
S40 2.0 ltr. '98, Luxury line
Nissan Sunny 1.4LX
Nissan Sunny 1.4LX
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
je schijnt de clou van het systeem wat te missen, het dragen van een gordel en het aangeven dat je een gordel MOET dragen is voor alle auto's ongeacht bouwjaar zinvol, als je hem draagt piept er namelijk helemaal niets.marsm104 schreef:Tja, bij een nieuwe V70 kan er allemaal electronica achter zitten. Maar bij een 440 valt dat wel mee!
- Pritchard
- 5th Gear member
- Berichten: 1287
- Lid geworden op: 31.03.2006 - 13:09
- Locatie: Gent
Ik vind het piepje ook soms irritant, maar zoals Bart simpson zegt, een gordel MOET je dragen en dat piepje wijst je er telkens weer op, dus..
V70 MY11, R-design, D3, Black Sapphire metallic
V50 2.0d MY07, kinetic, barents blue pearl en 17"; zaurak
V50 2.0d MY05, kinetic, Titanium grey en 16"; cygnus
V50 2.0d MY07, kinetic, barents blue pearl en 17"; zaurak
V50 2.0d MY05, kinetic, Titanium grey en 16"; cygnus
- miss_volvo
- 1st Gear member
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 10.08.2006 - 16:54
Huh??? Kan je niet bij de radio dan als je in de riemen zit? En hij gaat toch alleen maar piepen als je rijdt?marsm104 schreef:Snoertje achter de gordel doorverbinden? Welke Volvo heb je het over?
Strontirritant als je de radio aan wilt zetten, om even bezig te gaan met je auto. Daarom klik ik hem dan achter me dicht.
Als ze het nou zo doen, dat je met het rijden, het klikkertje activeert. Net als sommige auto's dan op slot springen.
Nou ja, ik heb toch altijd mijn gordel om dus zoek niet naar een omzeiling van het systeem, maar vroeg me gewoon ff af wat marsm104 bedoelde...
- V70ORD5
- 4th Gear member
- Berichten: 618
- Lid geworden op: 17.11.2006 - 08:57
- Locatie: Hutje op de hei
Als je alleen je radio aan wilt doen en niet dat rottige piepje wilt horen, moet je de versnelling in z'n achteruit zetten. Piept ie ook niet meer.marsm104 schreef: Strontirritant als je de radio aan wilt zetten, om even bezig te gaan met je auto. Daarom klik ik hem dan achter me dicht.
En als je tijdens het rijden niet gestoord wilt worden kan je ervoor kiezen om enkel achteruit te blijven rijden.
XC60 T8 2024
V40 D3 Nordic+ Luxury Pano 2018 V60 T3 Geartronic Polar+ Business edition 2018 Audi A3 1.4 TFSI 2013 Volvo V70 D5 185PK ED-II 2005
V40 D3 Nordic+ Luxury Pano 2018 V60 T3 Geartronic Polar+ Business edition 2018 Audi A3 1.4 TFSI 2013 Volvo V70 D5 185PK ED-II 2005
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 287
- Lid geworden op: 18.05.2006 - 00:19
- Locatie: Heerhugowaard
Het is niet mogelijk om het gepiep uit te laten zetten door de jongens van Volvo. Het is echter wel mogelijk om het gepiep op het minimale niveau te laten blijven, dus dat het niet luider wordt naarmate er harder gereden wordt.
Net wat de topic-starter zegt: Ik bepaal toch wanneer ik m'n gordel om doe? Ik weet dat het verplicht is, maar om daar door m'n auto door gedwongen te worden?
De focus die ik hiervoor reed begon ook te piepen, maar dat werd afgeschakeld door een druk op de knop van het gordelslot (om het maar een naam te geven).
Edit: dit heb ik gelezen op een Duits forum.
Net wat de topic-starter zegt: Ik bepaal toch wanneer ik m'n gordel om doe? Ik weet dat het verplicht is, maar om daar door m'n auto door gedwongen te worden?
De focus die ik hiervoor reed begon ook te piepen, maar dat werd afgeschakeld door een druk op de knop van het gordelslot (om het maar een naam te geven).
Edit: dit heb ik gelezen op een Duits forum.
Volvo V50 1,6D
Barentz Blue, Edition II, 17inch Sagitta, Keyless-Drive, Aluminium inleg, Sportstuur en sportpook met alu, S40 Grille, Spoiler, Sunblinds, Parrot 3400 GPS, afneembare trekhaak, etc...
Barentz Blue, Edition II, 17inch Sagitta, Keyless-Drive, Aluminium inleg, Sportstuur en sportpook met alu, S40 Grille, Spoiler, Sunblinds, Parrot 3400 GPS, afneembare trekhaak, etc...
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 216
- Lid geworden op: 22.12.2006 - 15:36
Je kan je maar ergens druk om maken.
Die gordel zit er niet voor niks, iedereen die er wel eens in heeft gehangen tijdens een noodstop of erger weet waarom. Zelfs bij snelheden tot 50 km/u.
Dus eigelijk is er niks aan de hand, hoeveel tijd zit er tussen starten en wegrijden? Kan nooit veel zijn dus zit je ook nooit lang zonder gordel. En de radio doet het gewoon, ook als de motor niet draait. De sleutel in stand 1 is genoeg voor de radio en het piepje/belletje blijft dan uit. Overigens blijft de radio ook aan zolang de sleutel in het contact blijft na het uitzetten van de motor.
En even over "ik bepaal zelf wel wanneer ik de gordel om doe". Je hoorde niemand klagen toen er een waarschuwings piepje kwam voor vergeten verlichting of zoals nu dat die vanzelf uitgaat na het afzetten van de motor, of het lampje en piepje voor een open deur. Of heb je dat ook uit laten zetten omdat je zelf wil bepalen of en wanneer je de verlichting uitdoet of de deur dicht.
Die gordel zit er niet voor niks, iedereen die er wel eens in heeft gehangen tijdens een noodstop of erger weet waarom. Zelfs bij snelheden tot 50 km/u.
Dus eigelijk is er niks aan de hand, hoeveel tijd zit er tussen starten en wegrijden? Kan nooit veel zijn dus zit je ook nooit lang zonder gordel. En de radio doet het gewoon, ook als de motor niet draait. De sleutel in stand 1 is genoeg voor de radio en het piepje/belletje blijft dan uit. Overigens blijft de radio ook aan zolang de sleutel in het contact blijft na het uitzetten van de motor.
En even over "ik bepaal zelf wel wanneer ik de gordel om doe". Je hoorde niemand klagen toen er een waarschuwings piepje kwam voor vergeten verlichting of zoals nu dat die vanzelf uitgaat na het afzetten van de motor, of het lampje en piepje voor een open deur. Of heb je dat ook uit laten zetten omdat je zelf wil bepalen of en wanneer je de verlichting uitdoet of de deur dicht.
V60 D4 Kinetic
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ik zou gewoon in de gordels gaan zitten...
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Goed zo!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 30.11.2006 - 21:17
Mensen zijn nooit tevreden... ::? Veiligheid is nu eenmaal belangrijk voor Volvo, denk dat dat toch ook 1 van de redenen is waarom je die auto kocht...
Ik ben net blij dat ik er aan wordt herinnerd. Vroeger droeg ik hem ook nooit en zou ik er mij ook aan geirriteerd hebben...
Tot je eens in de vangrails belandt, dan ben je blij dat je nog netjes in je stoel zit. :-k
Ik ben net blij dat ik er aan wordt herinnerd. Vroeger droeg ik hem ook nooit en zou ik er mij ook aan geirriteerd hebben...
Tot je eens in de vangrails belandt, dan ben je blij dat je nog netjes in je stoel zit. :-k
-
- 1st Gear member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 26.07.2006 - 11:38
Ik wil me er ook wel even druk om maken...
Er zijn omstandigheden (eigenlijk momenten) waarbij het dragen van een gordel niet nodig is. Bijvoorbeeld de eerste 50 meter vanaf mijn garage naar de weg, in een parkeergarage, op privé terrein, etc. Ik gebruik die momenten bijvoorbeeld om een parkeerkaart uit mijn kontzak te halen of om juist de gordel om te doen.
Op die momenten is een waarschuwing dus onzinnig en dus irritant. Als je harder rijdt is de waarschuwing een prima veiligheidsfunctie.
Een eerder genoemde oplossing (het piepje niet meer in volume laten toenemen als je harder rijdt) is een optie. Ik zou eerder kiezen om de eerste stap van het piepje uit te zetten. En dus vanaf een bepaalde snelheid te beginnen met de tweede stap (volume).
Binnenkort moet ik voor een beurt en zal ik vragen wat de mogelijkheden zijn.
Er zijn omstandigheden (eigenlijk momenten) waarbij het dragen van een gordel niet nodig is. Bijvoorbeeld de eerste 50 meter vanaf mijn garage naar de weg, in een parkeergarage, op privé terrein, etc. Ik gebruik die momenten bijvoorbeeld om een parkeerkaart uit mijn kontzak te halen of om juist de gordel om te doen.
Op die momenten is een waarschuwing dus onzinnig en dus irritant. Als je harder rijdt is de waarschuwing een prima veiligheidsfunctie.
Een eerder genoemde oplossing (het piepje niet meer in volume laten toenemen als je harder rijdt) is een optie. Ik zou eerder kiezen om de eerste stap van het piepje uit te zetten. En dus vanaf een bepaalde snelheid te beginnen met de tweede stap (volume).
Binnenkort moet ik voor een beurt en zal ik vragen wat de mogelijkheden zijn.
- VOuLezVOus
- 1st Gear member
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 10.01.2007 - 20:24
Vastklikken is de boodschap!
Voor de die-harders (what's in a name?) hierbij een "truk van de foor" om van het gepiep af te zijn...
Ik ken een bedrijf waar ze zo'n oude V70 (een 850 eigenlijk) hebben, waar zowat iedereen mee rijdt. Je weet wel, zo'n auto die dient om naar de post en bank gaan, een privé-verhuis organiseren,.... Omdat dit allemaal korte ritjes zijn en de niet-Volvo bestuurders alleen maar verward worden door dat gepiep heeft de garagist er niets anders op gevonden dan de autogordel van een geaccidenteerde Volvo af te knippen en de klikker (hoe noem je zoiets?) te gebruiken als stand-in.
Als je het piepen beu bent, klik je gewoon dat oude ding erin, en je bent van het gepiep af. Super gemakkelijk...
... tot je uit de bocht gaat.
By the way. Ik heb deze zomer met een Opel Zafira gereden en daar is het irritante gepiep beperkt tot een paar minuten.
Voor de die-harders (what's in a name?) hierbij een "truk van de foor" om van het gepiep af te zijn...
Ik ken een bedrijf waar ze zo'n oude V70 (een 850 eigenlijk) hebben, waar zowat iedereen mee rijdt. Je weet wel, zo'n auto die dient om naar de post en bank gaan, een privé-verhuis organiseren,.... Omdat dit allemaal korte ritjes zijn en de niet-Volvo bestuurders alleen maar verward worden door dat gepiep heeft de garagist er niets anders op gevonden dan de autogordel van een geaccidenteerde Volvo af te knippen en de klikker (hoe noem je zoiets?) te gebruiken als stand-in.
Als je het piepen beu bent, klik je gewoon dat oude ding erin, en je bent van het gepiep af. Super gemakkelijk...
... tot je uit de bocht gaat.
By the way. Ik heb deze zomer met een Opel Zafira gereden en daar is het irritante gepiep beperkt tot een paar minuten.
VOuLezVOus
2004 S60 D5
2007 V70 2.4D
2004 S60 D5
2007 V70 2.4D