Hoi!
Wij zijn vandaag wezen kijken naar een S70 voor mijn vriendin. Het exemplaar is uit 98 en heeft 158k gelopen. Ziet er van buiten prima uit en rijdt dito.
Helaas is de wagen van binnen wat uitgeleefd en om een en ander tip top te krijgen wat vragen:
1. er is nogal gerookt in de auto, je hoort wel eens dat de ECC dan kan gaan stinken. Heeft iemand hier ervaring mee?
2. de knoppen van de ruitbediening en dergelijke lijken verweerd en zijn vies plakkerig. Nicotine wellicht. Is er een truukje om een en ander weer netjes te krijgen?
3. onder de matten is het tapijt een beetje bruin. Ik ben bang dat door het vocht van het stilstaan iets is gaan roesten. De reservewiel ruimte is wel roestvrij. Maak ik mij terecht zorgen?
4. het leer in de portierdelen laat deels los. Kan dit op een of andere manier worden hersteld? Tips?
5. weet iemand een adres waar je een linkerdeur binnenpaneel kunt regelen? De gordel heeft er nogal eens tussengezeten waardoor het paneel nogal beschadigd is.
Ik hoor graag van jullie!
Vraagjes over S70 2.5 comfortline
-
- 1st Gear member
- V70R-obert
- 3rd Gear member
Op een aantal punten kan ik je wellicht iets helpen.
1. De airco gaat niet stinken door roken, maar door schimmels die in het systeem kunnen komen door niet droogblazen van de airco. Door 'clean-up' te gebruiken (doet de garage soms bij een beurt) ruikt deze weer fris. Het interieur zal wel goed schoongemaakt moeten worden. Bij andere topics kun je lezen over 'Ozon´ reinigen en met interieurreinger, een witte foam kom je ook een heel eind mee.
2. de knoppen met een sopje afnemen en het vuil waar je niet bijkunt met een wattenstaafje doen.
3. dit probleem komt vaak voor. De afwatering van je voorruit zit wellicht verstopt. Dit moet via de zwarte bak onder je voorruit in de hoeken weglopen in het afwateringskanaal. Wanneer dit verstopt zit komt het in de auto met als gevolg dit probleem.
4. Het lijm laat los, dit komt ook vaak voor. Je kunt met een grove injectie naald een gaatje in het midden prikken waar het loslaat en lijm inspuiten. Dit met je hand wrijven/verdelen en het probleem is opgelost.
5. Bij een Volvo demontage bedrijf moet dit te vinden zijn.
Succes met de aankoop.
1. De airco gaat niet stinken door roken, maar door schimmels die in het systeem kunnen komen door niet droogblazen van de airco. Door 'clean-up' te gebruiken (doet de garage soms bij een beurt) ruikt deze weer fris. Het interieur zal wel goed schoongemaakt moeten worden. Bij andere topics kun je lezen over 'Ozon´ reinigen en met interieurreinger, een witte foam kom je ook een heel eind mee.
2. de knoppen met een sopje afnemen en het vuil waar je niet bijkunt met een wattenstaafje doen.
3. dit probleem komt vaak voor. De afwatering van je voorruit zit wellicht verstopt. Dit moet via de zwarte bak onder je voorruit in de hoeken weglopen in het afwateringskanaal. Wanneer dit verstopt zit komt het in de auto met als gevolg dit probleem.
4. Het lijm laat los, dit komt ook vaak voor. Je kunt met een grove injectie naald een gaatje in het midden prikken waar het loslaat en lijm inspuiten. Dit met je hand wrijven/verdelen en het probleem is opgelost.
5. Bij een Volvo demontage bedrijf moet dit te vinden zijn.
Succes met de aankoop.
-
- 1st Gear member
Top! Dank je wel voor je antwoorden. Dat water onder het tapijt geen probleem?
-
- 6th Gear member
behalve wanneer de verdamper lek is.2.4T schreef: 1. De airco gaat niet stinken door roken, maar door schimmels die in het systeem kunnen komen door niet droogblazen van de airco. Door 'clean-up' te gebruiken (doet de garage soms bij een beurt) ruikt deze weer fris.
- V70R-obert
- 3rd Gear member
Het water onder het tapijt hoeft geen probleem te zijn wanneer het niet al heel lang zeiknat is. Je kunt vragen of het tapijt even los mag en je eronder kunt kijken om te zien of het water iets aangetast heeft. Vaak valt het reuze mee. Met onze vorige V70 had ik dat ook.
Op een mooie zomerdag het tapijt eruit, de roestvlekkken verwijderen met 'vlekkentovenaar tegen roest en bloedvlekken' (bij elke drogist verkrijgbaar) Bij ons was er niets raars aan de bodem te zien, voor de zekerheid alles ingespoten met spuitvaseline, maar denk dat die bruine vlekken komen door een chemische reactie door water en het tapijt dat niet kan ademen omdat er een mat overheen ligt.
Wanneer je aanschaf overweegt kun je altijd een aankoopkeuring laten doen en je punten doorgeven aan de keurmeester.
Je moet je wel realiseren dat wanneer een auto er van binnen uitgeleefd uitziet de vorige eigenaar de auto niet op handen droeg. Ik zou dan eerder willen weten hoe gezond de motor/bak en ophanging is.
Op een mooie zomerdag het tapijt eruit, de roestvlekkken verwijderen met 'vlekkentovenaar tegen roest en bloedvlekken' (bij elke drogist verkrijgbaar) Bij ons was er niets raars aan de bodem te zien, voor de zekerheid alles ingespoten met spuitvaseline, maar denk dat die bruine vlekken komen door een chemische reactie door water en het tapijt dat niet kan ademen omdat er een mat overheen ligt.
Wanneer je aanschaf overweegt kun je altijd een aankoopkeuring laten doen en je punten doorgeven aan de keurmeester.
Je moet je wel realiseren dat wanneer een auto er van binnen uitgeleefd uitziet de vorige eigenaar de auto niet op handen droeg. Ik zou dan eerder willen weten hoe gezond de motor/bak en ophanging is.
- JosW
- 5th Gear member
Klopt. Ik zou deze auto aan mijn neus voorbij laten gaan. Hoe zit het trouwens met het onderhoudsboekje? Wel alle beurten gehad?2.4T schreef:Het water onder het tapijt hoeft geen probleem te zijn wanneer het niet al heel lang zeiknat is. Je kunt vragen of het tapijt even los mag en je eronder kunt kijken om te zien of het water iets aangetast heeft. Vaak valt het reuze mee. Met onze vorige V70 had ik dat ook.
Blijkbaar geen liefhebber. Dus, niet doen.
-
- 1st Gear member
Vandaag is het Volvo park uitgebreid met de S70 waar de vraagjes over gingen. Tapijt was gewoon vies geworden door de matten. Alles is door de garage waar we hem kochten bijzonder goed opgelost! Zelfs de Volvo dealer was jaloers. Super mooie S70 met alles er op en deran met 158k op de teller. Ziet er uit als nieuw en rijdt dito! Binnenkort foto's van beide 70's!