De uitrusting is waanzinnig en rijden in de pure modus is bijna sprookjesachtig

Gelukkig had ik van mijn eigen garagehouder een diagnoseapparaat meegekregen zodat ik de auto tijdens een proefrit kon uitlezen. Het display gaf geen meldingen maar de computer gaf wel twee terugkomende fouten;
-Een fout in de Airco.
-Een fout in de BECM.
Met de verkoper heb ik daarna afgesproken dat ze een foutloze auto afleveren waarvoor de auto nu eerst naar de garage gaat. De auto krijgt daarnaast nog een onderhoudsbeurt en als alles op orde is kan ik de auto ophalen.
Keurig geregeld, aardige lui en het geeft een veilig gevoel. Ik heb vreselijk zin om straks overal naartoe te "zoemen", maar als ik de horrorverhalen in deze sectie van het forum doorlees keert mijn maag zich toch om. Zo lees ik met name verhalen over het eindeloos vervangen van aircocompressoren die me enorm zorgen baren.
Mijn gevoel zegt iet anders, maar mijn verstand zegt om de aankoop te annuleren en eventueel het verlies van de aanbetaling (€500,-) te pakken.
Laat ik me te veel leiden door het lezen van de verhalen op een plek waar juist de probleem gevallen bij elkaar komen, of moet ik inderdaad met een grote boog om dit stuk wan-techniek heenlopen. Zo lees ik in de Autoweek reviews slechts enkele airco gevallen en kan ik er buiten de fora om ook niet heel veel over terugvinden.
Daarnaast; Als alle PIH's dit probleem hebben zou het dan niet meer bekendheid hebben?
Wat is wijsheid.... ik ben in dubio..