Ik heb een probleem, en misschien dat een van jullie een idee heeft...
Het betreft een MY06 S60 D5 (185 pk, getuned door volvotune). Bij lage snelheid slaat de motor regelmatig (iedere paar kilometer) af zonder foutmelding in het dashboard o.i.d. Het afslaan lijkt vaker te gebeuren in een bocht. Direct daarna starten wil niet: De startmotor draait wel, maar hij pakt niet. Na een paar minuten niet op contact te hebben start de auto als vanouds.
Als ik daarna Vida uitlees, komt daar als foutmelding ECM-2400 'Fuel System, Signal too high' uit. Uit de beschrijving van Vida word ik niet heel veel wijzer over waar het probleem precies zou kunnen zitten. Intussen zijn wel alle zekeringen en connectoren naar de verstuivers schoongemaakt. Op google vind ik bijna niks over ECM-2400.
Heeft iemand ervaring met deze foutmelding of eventueel tips over hoe verder de diagnose te stellen? Alvast bedankt!
MY06 S60 D5 - Foutmelding ECM-2400
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 15.08.2017 - 13:33
Intussen is de ECM vervangen door een tweedehands, met de software van de vorige overgekopieerd. Helaas zonder succes...
De garage staat ook perplex. Iemand nog een idee waar het handig is om als volgende naar te kijken?
De garage staat ook perplex. Iemand nog een idee waar het handig is om als volgende naar te kijken?
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
In vida is er heel veel over te vinden. Hele testen zelfs.
Zelf denk ik dat er een rotte verstuiver tussen zit, die kortsluiting geeft inwendig.
Zelf denk ik dat er een rotte verstuiver tussen zit, die kortsluiting geeft inwendig.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 15.08.2017 - 13:33
Misschien dat ik niet zo goed bekend ben met VIDA, maar ik kan alleen de volgende vinden:
Hier staat wel in dat het inderdaad aan een verstuiver (1,3, of 4) zou kunnen zijn. Wat is de makkelijkste manier om te bepalen welke het is? Het probleem doet zich namelijk niet erg consequent voor - het duurt soms 100+ km voordat hij uitvalt. Zou een specialist deze 3 verstuivers kunnen bekijken?
Bedankt voor het meedenken in ieder geval.
Hier staat wel in dat het inderdaad aan een verstuiver (1,3, of 4) zou kunnen zijn. Wat is de makkelijkste manier om te bepalen welke het is? Het probleem doet zich namelijk niet erg consequent voor - het duurt soms 100+ km voordat hij uitvalt. Zou een specialist deze 3 verstuivers kunnen bekijken?
Bedankt voor het meedenken in ieder geval.
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Rij maar een keer langs in Nieuwveen. Kijken we samen even.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 15.08.2017 - 13:33
Korte update voor als iemand ooit dit topic tegenkomt met hetzelfde probleem: in mijn geval opgelost door de 3 verstuivers van de cilinderbank te vervangen. Was waarschijnlijk interne kortsluiting in een van die verstuivers.