Beste forumleden,
Ik ben nieuw hier op dit forum dus allereerst wil ik iedereen hierbij groeten.
Ik bezit een Volvo V60 2.0T summum powershift uit 2011. Ik heb de auto nu reeds een jaar. Het is echt een superfijne, luxe en snelle reisauto waar ik veel plezier aan beleef. Alleen de laatste tijd treedt er een probleem op. Bij koude motor op constante snelheid begint de auto bij constant toerental te hikken (inhouden). Het komt dus voor bij deellast. Niet bij accelereren of gas los laten. Als de auto op bedrijfstemperatuur is verdwijnt dit verschijnsel. Ik heb een brandstofreiniger toegepast en onlangs de bougies vervangen en bobines gewisseld. Probleem lijkt daarmee niet opgelost. Auto geeft geen foutcodes aan bij het uitlezen. Herkent iemand dit probleem en of weet iemand waar dit mee te maken kan hebben. Ik heb hier wel wat gelezen over soortgelijke klachten, maar heb nog nergens een diagnose of oplossing gevonden.
Inhouden deellast Volvo V60 2.0 T
-
- 3rd Gear member
Carbon build up, krijg je bijna alleen mechanisch weg en daarvoor moet in principe je inlaat spruitstuk eraf... Daarbij zou ik dan verwachten dat je ook als ie warm is last hebt van een onregelmatige loop en inhouden. Kan je hem niet rijdend uitlezen?
-
- 1st Gear member
keertje lekker heet stoken op de Duitse autobahn. Ik heb dit met een V70 2.0T Polestar ook gehad.
- MarcoV60
- 1st Gear member
Ik heb gisteren de auto eens flink toeren laten maken. Normaal rijd ik vrij rustig. Ik denk iets te rustig haha, want daarna geen last meer gehad van inhouden. Vanmorgen ook niet met koude motor. Het klopt dat bij vervuiling het probleem zowel bij koude als warme motor zou moeten zijn. Misschien wel iets me de EGR klep te maken omdat die geregeld wordt aan de hand van temperatuur en dat de positie van de klep anders is bij deellast als bij vollast. Ik zit zelf in de automotive en heb bij een klant van me een afspraak gemaakt om het volldige inlaattraject te laten reinigen mbv speciale apparatuur en speciale vloeistof. De auto wordt ongeveer anderhalf uur behandeld met reinigingsvloeistof in het inlaattraject. Dat wordt pulserend ingespoten en ook en de EGR kan open en dicht worden gezet mbv de computer zodat deze ook gereinigd wordt. Ook wordt een vloeistof in de tank gedaan zodat ook het brandstofsysteem wordt gereinigd . Het effect kan verrassend uitpakken hoorde ik van een S80 bezitter.
-
- 1st Gear member
Ik herken hetzelfde "stotteren", met name bij een koude motor op de CC. Dacht zelf aan een vervuilde gasklep.
Dealer heeft ernaar gekeken maar kon niets vinden en wilde, terecht, niet zomaar van alles gaan vervangen.
Ik ga ook maar eens een paar keer de motor goed warm stoken, hopen dat het helpt.
Dealer heeft ernaar gekeken maar kon niets vinden en wilde, terecht, niet zomaar van alles gaan vervangen.
Ik ga ook maar eens een paar keer de motor goed warm stoken, hopen dat het helpt.
2020 Volvo S60 T6 Twin Engine R-Design
2011 Volvo V60 T5 Summum
2011 Volvo V60 T5 Summum
- MarcoV60
- 1st Gear member
Typisch dat jij ook hetzelfde probleem hebt. Bij mij komt het idd ook voor als de cc aanstaat, maar ook zonder trouwens. Ik heb ook de gasklep zitten denken. Bij mijn V50 heb ik die wel eens schoon gemaakt, maar daar viel de vervuiling wel mee. Bij deze direct ingespoten motoren in de V60 kunnen ze sneller vervuilen. Helaas zit het gasklephuis van deze V60 op een wat lastigere positie als bij mijn V50. Ik heb ook nog geen tijd gehad om deze te demonteren. Rijdt jij ook veel korte stukken met je auto? Tot nu toe is het probleem bij mij weer verdwenen nadat ik de auto eens flink heb warm gestookt en flink toeren heb laten maken. Raar ook dat de dealer niks kan vinden. Ze moeten toch vaker deze klacht krijgen. Maar goed. Ik zou het wel interessant vinden als je mij op de hoogte zou houden over het verloop van je verhaal.
-
- 1st Gear member
Ik rij niet echt hele kleine stukken (70km per dag) maar meestal is het zodanig druk dat de motor niet veel toeren hoeft te maken om mee te komen.
De afgelopen paar dagen heb ik wat hoger in de toeren gereden en ik merk wel dat het stotteren nu weg is.
Meestal wordt het erger na mate de temperatuur daalt, dus ik ben benieuwd hoe het zal zijn als het goed gaat vriezen.
De afgelopen paar dagen heb ik wat hoger in de toeren gereden en ik merk wel dat het stotteren nu weg is.
Meestal wordt het erger na mate de temperatuur daalt, dus ik ben benieuwd hoe het zal zijn als het goed gaat vriezen.
2020 Volvo S60 T6 Twin Engine R-Design
2011 Volvo V60 T5 Summum
2011 Volvo V60 T5 Summum
- MarcoV60
- 1st Gear member
Ik rijd over het algemeen ook met een laag toerental tijdens het drukke woon-werkverkeer. Bij mij is het euvel ook vedwenen na een aantal malen flink toeren te hebben gemaakt. Ik ben ook benieuwd hoe het gaat als het kouder gaat worden.