Hallo mede volvo rijders!,
Sinds een paar maanden ben ik ook "verkocht" aan mijn mooie volvo s60 2.4 bj 2001 !.
Al heel wat jaren diverse merken gereden maar ik moet zeggen wat rijd dit super!.Echter een behoorlijke leek wat betreft onderhoud en techniek over auto's
Nu mijn vraag : volgens het onderhoudsboekje is de auto nu toe aan een olie verversing en filter en ik denk dat dat 1 van de rem(blokjes?) toe is aan vervanging (bij het remmen piept hij licht)
De vorige eigenaar adviseerde mij om een goede volvo liefhebber garage te vinden die mijn auto in onderhoud wil nemen weet iemand van jullie een goede in de buurt van Deventer? Wil er best wat km's voor rijden
Ik denk dat het geen officiële Volvo dealer moet zijn ivm de hoge prijzen ervan?
Verder hoor ik wel eens dat het tunen(meer pk's) lekker zal rijden ? Hij heeft nu 140 pk en zal dan naar +/- 170 kunnen ? Waar kan je dat goed doen en klopt het dat dat d.m.v. een kleine ingreep ongeveer € 300 kost?
Hoor wel en alvast bedankt!
nieuwe volvo s60 liefhebber
-
- 3rd Gear member
https://volvotune.nl/
Zit iets van 60 km van je af.
Kan alles regelen wat je wilt en staat erg goed aangegeven.
De 140 pk is alleen op software terug getuned en is in de basis gewoon een 170 pk.
Met een andere chip heb je dus iets van 170 of 180 pk terug.
Dit zit wel in de hogere toeren dus of je het vaak gebruikt is de vraag.
Aangezien je nog nieuw bent met deze auto zou ik je adviseren de auto eerst door volvotune te laten nakijken en dan als de olie etc is gedaan eveneens de chip te doen.
Zit iets van 60 km van je af.
Kan alles regelen wat je wilt en staat erg goed aangegeven.
De 140 pk is alleen op software terug getuned en is in de basis gewoon een 170 pk.
Met een andere chip heb je dus iets van 170 of 180 pk terug.
Dit zit wel in de hogere toeren dus of je het vaak gebruikt is de vraag.
Aangezien je nog nieuw bent met deze auto zou ik je adviseren de auto eerst door volvotune te laten nakijken en dan als de olie etc is gedaan eveneens de chip te doen.
- Fredhead
- Geartronic member
In het pand van Volvotune zit ook Volvoservice.eu, prima adres voor het onderhoud.
Het verschil tussen de 140 en 170 pk is dat de 140 pk vanaf 4000 toeren zijn maximale vermogen heeft bereikt en de 170 pk variant door gaat met opbouwen en zijn maximale vermogen haalt bij 6000 toeren.
Nu dacht ik dat Obbe van Volvotune een mooi stukje software heeft waarmee je naar 180 pk kan gaan wat ook het koppel wat beter spreid dan de standaard map van Volvo voor 170 pk.
Mijn ouders hebben jarenlang een 140 pk 2.4 gereden. Een spannend snelle auto was het niet, maar wel ontzettend comfortabel met een motorblok dat heerlijk soepel is.
Het verschil tussen de 140 en 170 pk is dat de 140 pk vanaf 4000 toeren zijn maximale vermogen heeft bereikt en de 170 pk variant door gaat met opbouwen en zijn maximale vermogen haalt bij 6000 toeren.
Nu dacht ik dat Obbe van Volvotune een mooi stukje software heeft waarmee je naar 180 pk kan gaan wat ook het koppel wat beter spreid dan de standaard map van Volvo voor 170 pk.
Mijn ouders hebben jarenlang een 140 pk 2.4 gereden. Een spannend snelle auto was het niet, maar wel ontzettend comfortabel met een motorblok dat heerlijk soepel is.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
-
- 1st Gear member
Thanx voor jullie antwoorden !
Ik denk dat ik maar eerst even wat basis doe (olie,remmen) ook mijn airco werkt niet goed meer
Daarna maar eens kijken of ik echt wel tuning wil . Als dat zo is dat je pas na 4k toeren je er pas iets van merkt dan denk ik dat het geen meerwaarde in eerste instantie voor me heeft.
Ik dacht dat het heel merkbaar zou zijn maar inderdaad zit ik nooit veel in de hoge toeren,ben wel een liefhebber van beetje fel rijden maar weer niet te haha
Bedankt ook voor de tips qua garage's!
Trouwens nog iets zijn hier ook mensen die eerst een s60 hebben gereden en daarna naar een s60 R design (bjaar +/- 2003 ) ? .Is heel weinig aanbod van of niet ?
en wat was jullie ervaring met deze? Vindt het echt een mooie....
Ik denk dat ik maar eerst even wat basis doe (olie,remmen) ook mijn airco werkt niet goed meer
Daarna maar eens kijken of ik echt wel tuning wil . Als dat zo is dat je pas na 4k toeren je er pas iets van merkt dan denk ik dat het geen meerwaarde in eerste instantie voor me heeft.
Ik dacht dat het heel merkbaar zou zijn maar inderdaad zit ik nooit veel in de hoge toeren,ben wel een liefhebber van beetje fel rijden maar weer niet te haha
Bedankt ook voor de tips qua garage's!
Trouwens nog iets zijn hier ook mensen die eerst een s60 hebben gereden en daarna naar een s60 R design (bjaar +/- 2003 ) ? .Is heel weinig aanbod van of niet ?
en wat was jullie ervaring met deze? Vindt het echt een mooie....
Nu een s40 1.8 uit 2010 ,voorheen maar nog steeds treurig om het afscheid nemen van m'n s60 2.4 "je was heel lang m'n maatje"
- Fredhead
- Geartronic member
Die R design is een echte R uitvoering met 300 pk en de nodige standaard aanpassingen.
Is een stukje zeldzamer dan de gewone S60.
Is een stukje zeldzamer dan de gewone S60.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D