Vreemde storing bestuurdersportier

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
mikepih
1st Gear member

IK heb sinds een week een vreemde storing bij het bestuurders portier. Mijn auto is uitgerust met keyless entry welke bij aankoop niet werkte op de bestuurdersdeur. Nu sinds een week doet deze het nu en dan ineens wel met de kanttekening dat de bestuurdersdeur niet opent. Alle andere portieren zijn wel van buiten af te openen. Iemand eerder iets dergelijks gehad?
RoaldH
6th Gear member

mikepih schreef: IK heb sinds een week een vreemde storing bij het bestuurders portier. Mijn auto is uitgerust met keyless entry welke bij aankoop niet werkte op de bestuurdersdeur. Nu sinds een week doet deze het nu en dan ineens wel met de kanttekening dat de bestuurdersdeur niet opent. Alle andere portieren zijn wel van buiten af te openen. Iemand eerder iets dergelijks gehad?
Kan aan de antenne liggen, deurgreep of stekkerverbindingen in de deur.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
mikepih
1st Gear member

Keyless entry werkt ineens weer...weliswaar nu en dan een storing dat de spiegels niet open klappen(1x) en het bestuurdersportier niet mee opent(3x). Heb diverse Franse auto's gehad dus ben wel wat gewend maar dit vind ik bijzonder.
RoaldH
6th Gear member

mikepih schreef: Keyless entry werkt ineens weer...weliswaar nu en dan een storing dat de spiegels niet open klappen(1x) en het bestuurdersportier niet mee opent(3x). Heb diverse Franse auto's gehad dus ben wel wat gewend maar dit vind ik bijzonder.
Laat eens kijken naar de stekkerverbindingen. Misschien verklaart het ook de andere storingen.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
PHEV60PHEV
2nd Gear member

Ik heb inderdaad in de portier mijn stekkerverbindingen opnieuw laten solderen vlak na aankoop. Bleek een bekend probleem te zijn en is een relatief goedkope ingreep.
Je wil niet weten wat voor storingen een slechte verbinding kan veroorzaken. Zeker met alle techniek tegenwoordig.

Als terugkomt zeker advies om eens na te vragen of de stekkerverbindingen bij de portieren al gesoldeerd zijn...
Current car: Volvo V60 D6 PIH

Previous Cars:
Seat Leon
Peugeot 3008
BMW 320D
Volvo S40
Citroen C5
Ford Focus
Renault Megane CC 2.0 IDE
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”