Vanwege die redenen heb ik de D6 ook "gehouden" als 2e auto. Het is voor een PHEV wel een redelijk goede EV (voor afstanden tot 35 à 50km) en een hele fijne diesel voor de lange vakantieritten. Dat spaart me minimaal 3 uur laden bij de superchargers als ik naar mijn familie ga ik Zuid Frankrijk... De lokale ritten daar doe ik dan 100% elektrisch.4wielen schreef: Waarom?
> Het is veel minder slecht voor het milieu en een perfecte tussenoplossing tot full EV's betaalbaar zijn. Alle beetjes helpen.
> Het rijdt geweldig!!! Zelfs file rijden is nu minder erg.
> Het vermogen van de auto en AWD. Ik gebruik het amper, maar als het moet...
> De aankoopprijs is gewoon erg goed nu; duizenden euro's goedkoper dan een vergelijkbaar exemplaar met een reguliere motor.
Ik vraag me eerder af waarom mensen géén D6 kopen buiten het airco-probleem. Op de markt staan vooral T3 en T4-modellen (die rijden ruk, verbruiken veel en de betrouwbaarheid moet je nog maar zien) en saaie D2's. Ik rij de mijne met heel veel plezier en vind het een forse stap vooruit op mijn V70. Ik haal met gemak 1:25 - 1:30 met alleen thuis laden. Ook het bekende aircoprobleem gehad, maar pomp is kosteloos vervangen. Auto heeft niet stilgestaan en ik kreeg een vervangende auto, dus dat valt allemaal wel mee. Nee, ik heb er nog geen spijt van. Au contraire!
Horrorverhalen V60 PIH | Aankoop annuleren?
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Laatst gewijzigd door RoaldH op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
- 360Degreez
- 5th Gear member
- Berichten: 1524
- Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
- Locatie: Poortugaal
Ah, da's goed nieuwsNielsPHEV schreef:Veel dealers doen onderhoud met twee monteurs tegenwoordig, een beurt duurt dan zo'n 90 minuten en kan je in dat geval op wachten. Wel opvallend trouwens dat er zo'n verschil is in coulance afwikkeling, het zijn toch beide officiële Volvo dealers ? je zou haast denken dat mobility center graag heeft dat je naar Waddinxveen gaat360Degreez schreef:Waddinxveen is Volvo HooftmanBen schreef: Ik zou het volledige onderhoud lekker in Waddinxveen laten doen.
Alleen voor de aircopomp naar Hooftman gaan zou mij niet goed voelen.
Wat mij betreft het volledige onderhoud in één hand.En misschien is het een idee, hangt een beetje af van de mogelijkheden tot vervangend vervoer.
Bij mijn eigen dealer kan ik de mountainbike achterin klappen en naar huis fietsen.
Van en naar Waddinxveen fietsen is net iets te veel vam het goede.


Hooftman heeft aangegeven dat ze bereid zijn in contact te treden met Mobility Center als er moeilijkheden zijn. Mobility Center geeft echter aan dat ze van Volvo alleen 100% coulance mogen geven als de auto daar ook in onderhoud is (geweest).
Ik woon in de regio Rotterdam dus Waddinxveen is geen wereldreis. Ze waren behulpzaam en vriendelijk, dus eigenlijk gun ik het ze wel

- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24661
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Als je bij Hooftman bent, geef dan een gil, doen we een bakkie 

Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- 360Degreez
- 5th Gear member
- Berichten: 1524
- Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
- Locatie: Poortugaal
Dank! Pluggen ga ik zeker doen. Eerst nog even "stiekem" met een ([link=https://www.laadkabelwinkel.nl/verlengk ... m2-10meter]verleng[/link]) kabel en [link=https://www.werfonline.be/nl/product/ka ... aal/14632/]kabelbeschermer[/link] (of mat) over de stoep en later via een laadpaal. De auto staat een meter van mijn voortuin gescheiden door een stoep. Ik verwacht hem 1~2 keer per week thuis te laden, ben goed met de buren en verwacht geen issues bij incidenteel gebruik.vaudi schreef:100% de goede redenen om juist wel een D6 aan te schaffen. Zeker als je onder de indruk bent van het hoge zoef gehalte van de combinatie electro / diesel.360Degreez schreef: [...
Qua motivatie; Ik heb nu een VEA D4 die prima bevalt. De D4 had ik gekocht omdat ik een langdurige opdracht deed waarvoor ik elke dag 180km mocht rijden. Die opdracht is even geleden komen te vervallen en sinds kort maak ik veel korte ritten waarbij de motor niet eens de kans heeft om warm te worden. Dat is zonde, vooral met de EGR issues van de VEA's in het achterhoofd.
De korte ritten zou ik allen op elektro kunnen doen. Dan behoud ik de luxe van het incidenteel kunnen rijden van lange afstanden en het trekken van de caravan plus de flexibiliteit van een EV. Daarnaast helpen ook het laagtarief op de wegenbelasting en het feit dat de D6 lekker in de opties zit
Ik wil nog 5 jaar in deze auto blijven rijden en dan, afhankelijk van de financiële situatie, de eerste echte EV gaan kopen. De PIH is een mooie tussenstap.
Op korte stukjes waar de diesel niet eens warm wordt kun je met zeer weinig slijtage uitermate goedkoop rijden.
Ik denk dat je wel moet gaan pluggen, zoals eerder aangegeven. Dan pas onderscheid deze auto zich tov de normale V60 als een auto met een veel fijnere aandrijving. De D4 wordt al geroemd en jij als ervaren D4 gebruiker ervaart die D6 ook als veel verfijnder, dat zegt toch al genoeg?
Die airco blijft men vervangen totdat het probleem de wereld uit is.
En over 8 jaar zal die accu wellicht 40% van haar huidige capaciteit hebben, maar dan rij je nog steeds 20km elektrisch. Altijd nog veel verder dan een Prius met een 100% nieuwe accu.
En bij die Prius is een vervangende accu een zeldzaamheid, ook bij leeftijden > 10 jaar. Die elektrotechniek is echt bere sterk.
Zet die van ons ook per jan. over naar privé. Heb er dan 150k km in gereden. Alleen in het begin een keer een nieuwe driver, + diverse airco's de afgelopen 3 jaar. Maar verder: Top auto.
Wellicht iets minder wendbaar dan een normale volvo.
Doch het veercomfort en de snelweg eigenschappen ervaar ik als zeer fijn. Terwijl ik toch ook andere klasse auto's gewend ben.
Mercedes en audi, wel van het model die in de basis qua verfijning en motorisch duidelijk boven de V60 uitsteken.
Maar onze D6 is door de stoelen en de power/elektro aandrijving op dit vlak superieur aan die andere 2.
- 360Degreez
- 5th Gear member
- Berichten: 1524
- Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
- Locatie: Poortugaal
Ah, ik had na je laatste reactie al een vermoedenWalter schreef: Als je bij Hooftman bent, geef dan een gil, doen we een bakkie![]()

- 360Degreez
- 5th Gear member
- Berichten: 1524
- Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
- Locatie: Poortugaal
Precies mijn idee, komend jaar gaan wij ook weer heerlijk burgerlijk met de Beyerland aan de knobbel naar een camping in Zuid Frankrijk. Ik kan daar een 10A aansluiting regelen en daar dus ook de auto opladen voor alle kleine ritjes naar de boulevard en het strand. Met de Dieselprijzen in Frankrijk geen overbodige luxeRoaldH schreef:Vanwege die redenen heb ik de D6 ook "gehouden" als 2e auto. Het is voor een PHEV wel een redelijk goede EV (voor afstanden tot 35 à 50km) en een hele fijne diesel voor de lange vakantieritten. Dat spaart me minimaal 3 uur laden bij de superchargers als ik naar mijn familie ga ik Zuid Frankrijk... De lokale ritten daar doe ik dan 100% elektrisch.4wielen schreef: Waarom?
> Het is veel minder slecht voor het milieu en een perfecte tussenoplossing tot full EV's betaalbaar zijn. Alle beetjes helpen.
> Het rijdt geweldig!!! Zelfs file rijden is nu minder erg.
> Het vermogen van de auto en AWD. Ik gebruik het amper, maar als het moet...
> De aankoopprijs is gewoon erg goed nu; duizenden euro's goedkoper dan een vergelijkbaar exemplaar met een reguliere motor.
Ik vraag me eerder af waarom mensen géén D6 kopen buiten het airco-probleem. Op de markt staan vooral T3 en T4-modellen (die rijden ruk, verbruiken veel en de betrouwbaarheid moet je nog maar zien) en saaie D2's. Ik rij de mijne met heel veel plezier en vind het een forse stap vooruit op mijn V70. Ik haal met gemak 1:25 - 1:30 met alleen thuis laden. Ook het bekende aircoprobleem gehad, maar pomp is kosteloos vervangen. Auto heeft niet stilgestaan en ik kreeg een vervangende auto, dus dat valt allemaal wel mee. Nee, ik heb er nog geen spijt van. Au contraire!

- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6698
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Check even of dat volgens de plaatselijke verordening mag. In mijn woonplaats is het dus verboden!360Degreez schreef: Pluggen ga ik zeker doen. Eerst nog even "stiekem" met een ([link=https://www.laadkabelwinkel.nl/verlengk ... m2-10meter]verleng[/link]) kabel en [link=https://www.werfonline.be/nl/product/ka ... aal/14632/]kabelbeschermer[/link] (of mat) over de stoep en later via een laadpaal. De auto staat een meter van mijn voortuin gescheiden door een stoep. Ik verwacht hem 1~2 keer per week thuis te laden, ben goed met de buren en verwacht geen issues bij incidenteel gebruik.
Je kunt wel een openbare laadpaal bij de gemeente aanvragen.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- 360Degreez
- 5th Gear member
- Berichten: 1524
- Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
- Locatie: Poortugaal
Goed punt. Hier ben ik eerder al even in gedoken maar kon niets vinden met betrekking tot de plaatselijke verordening. Er staat wel een openbare laadpaal in de planning aan het begin van de straat, status of looptijd onbekend. Het is echter minder dan 300m bij mijn huis vandaan, dus een tweede openbare plek voor de deur zal dus niet lukken. Niet dat ik dat uberhaupt zie zitten; Een openbare laadpaal is altijd (veel) duurder dan thuisladen.Gouwe schreef:Check even of dat volgens de plaatselijke verordening mag. In mijn woonplaats is het dus verboden!360Degreez schreef: Pluggen ga ik zeker doen. Eerst nog even "stiekem" met een ([link=https://www.laadkabelwinkel.nl/verlengk ... m2-10meter]verleng[/link]) kabel en [link=https://www.werfonline.be/nl/product/ka ... aal/14632/]kabelbeschermer[/link] (of mat) over de stoep en later via een laadpaal. De auto staat een meter van mijn voortuin gescheiden door een stoep. Ik verwacht hem 1~2 keer per week thuis te laden, ben goed met de buren en verwacht geen issues bij incidenteel gebruik.
Je kunt wel een openbare laadpaal bij de gemeente aanvragen.
De site van mijn gemeente geeft alleen wat info over het kunnen aanvragen van een openbare paal. Ik zie in de buurt zo nu en dan wel een kabel met matje op de stoep liggen dus het zou best kunnen zijn dat er een gedoogbeleid is. Ik zal eens aanbellen bij die mensen als ik het zie.
Mocht het verboden zijn heb ik voldoende alternatieven dichtbij.
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Gaaf man gefeliciteerd!!!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- 360Degreez
- 5th Gear member
- Berichten: 1524
- Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
- Locatie: Poortugaal
Dank! We hadden nog niet officieel beslist maar hebben besloten om het stekkeravontuur aan te gaan, gesterkt door een coulante dealer en de reacties hier.Paul schreef: Gaaf man gefeliciteerd!!!
Binnenkort ophalen > Ben benieuwd > Ik hou jullie op de hoogte.
Dit gaat 'm worden;


De vorige eigenaar heeft hem al ontdaan van alle badges, precies wat ik had gedaan.
Nu snel bij Ben nog even de gele elandjes bestellen, dat zijn de enige badges die erop mogen

- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40984
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
haha !
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6698
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Iets met vraag en aanbod?toppertje schreef:waarom zou dat zijn denk je?4wielen schreef: > De aankoopprijs is gewoon erg goed nu; duizenden euro's goedkoper dan een vergelijkbaar exemplaar met een reguliere motor.

Gefeliciteerd met de D6, geniet er van!
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21176
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Gefeliciteerd!!
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 26.03.2018 - 15:58
Een tip zorg ervoor dat je Volvo OnCall overneemt van de vorige eigenaar.
Dat kan je bij de volvo dealer regelen, heb ik ook gedaan.
Vlak erna kreeg ik aanbieding om premium abonnement af te sluiten voor Volvo assistance. Dit geeft je recht op 30 dagen vervangend vervoer ipv 3.
Dat klinkt heel veel, maar als je in buitenland strand dan duurt gemiddeld 14 dagen voordat je auto terug in NL is.
Ik ben gestrand in Frankrijk en de Volvo dealer in Frankrijk wilde de auto niet aanraken.
Ben erg goed geholpen en heb vervangende auto gehad, volvo v60 T4 automaat benzine.
Duurde inderdaad 2 weken voordat de auto terug was en na vervanging van de aircopomp kon ik weer rijden,
Wel ben je met deze auto min of meer verplicht (raadzaam) om onderhoud bij volvo dealer te laten uitvoeren. Anders wordt het stuk lastiger om te onderhandelen over garantie.
Moet toegeven dat Volvo dit tot nu toe zeer goed oppakt en dat is echt heel anders bij andere leveranciers zoals VAG, BMW....
Ik heb mijn auto bij Citroen dealer gekocht. Altijd onderhouden bij lokale dealer van Volvo en daar gaat hij nu ook naar toe.
Ze hebben mij heel goed geholpen, maar eerste storing heeft Citroen dealer (Bovag garantie) de portemonnee moeten trekkken. IGS + AIRCOpmp totaal rond de 3500 euro.
Ik vind het een geweldidge auto en als het aircopomo probleem verholpen is dan is het geweldig apparaat dat qua performance heel zuinig kan zijn...
Dat kan je bij de volvo dealer regelen, heb ik ook gedaan.
Vlak erna kreeg ik aanbieding om premium abonnement af te sluiten voor Volvo assistance. Dit geeft je recht op 30 dagen vervangend vervoer ipv 3.
Dat klinkt heel veel, maar als je in buitenland strand dan duurt gemiddeld 14 dagen voordat je auto terug in NL is.
Ik ben gestrand in Frankrijk en de Volvo dealer in Frankrijk wilde de auto niet aanraken.
Ben erg goed geholpen en heb vervangende auto gehad, volvo v60 T4 automaat benzine.
Duurde inderdaad 2 weken voordat de auto terug was en na vervanging van de aircopomp kon ik weer rijden,
Wel ben je met deze auto min of meer verplicht (raadzaam) om onderhoud bij volvo dealer te laten uitvoeren. Anders wordt het stuk lastiger om te onderhandelen over garantie.
Moet toegeven dat Volvo dit tot nu toe zeer goed oppakt en dat is echt heel anders bij andere leveranciers zoals VAG, BMW....
Ik heb mijn auto bij Citroen dealer gekocht. Altijd onderhouden bij lokale dealer van Volvo en daar gaat hij nu ook naar toe.
Ze hebben mij heel goed geholpen, maar eerste storing heeft Citroen dealer (Bovag garantie) de portemonnee moeten trekkken. IGS + AIRCOpmp totaal rond de 3500 euro.
Ik vind het een geweldidge auto en als het aircopomo probleem verholpen is dan is het geweldig apparaat dat qua performance heel zuinig kan zijn...
Current car: Volvo V60 D6 PIH
Previous Cars:
Seat Leon
Peugeot 3008
BMW 320D
Volvo S40
Citroen C5
Ford Focus
Renault Megane CC 2.0 IDE
Previous Cars:
Seat Leon
Peugeot 3008
BMW 320D
Volvo S40
Citroen C5
Ford Focus
Renault Megane CC 2.0 IDE
- 360Degreez
- 5th Gear member
- Berichten: 1524
- Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
- Locatie: Poortugaal
Dank voor de tips! Volgens mij heeft mijn auto geen Volvo On-Call. Althans, ik heb de befaamde buttons in het dakpaneel niet gezien.ppheijnen schreef: Een tip zorg ervoor dat je Volvo OnCall overneemt van de vorige eigenaar.
Dat kan je bij de volvo dealer regelen, heb ik ook gedaan.
Vlak erna kreeg ik aanbieding om premium abonnement af te sluiten voor Volvo assistance. Dit geeft je recht op 30 dagen vervangend vervoer ipv 3.
Dat klinkt heel veel, maar als je in buitenland strand dan duurt gemiddeld 14 dagen voordat je auto terug in NL is.
Ik ben gestrand in Frankrijk en de Volvo dealer in Frankrijk wilde de auto niet aanraken.
Ben erg goed geholpen en heb vervangende auto gehad, volvo v60 T4 automaat benzine.
Duurde inderdaad 2 weken voordat de auto terug was en na vervanging van de aircopomp kon ik weer rijden,
Wel ben je met deze auto min of meer verplicht (raadzaam) om onderhoud bij volvo dealer te laten uitvoeren. Anders wordt het stuk lastiger om te onderhandelen over garantie.
Moet toegeven dat Volvo dit tot nu toe zeer goed oppakt en dat is echt heel anders bij andere leveranciers zoals VAG, BMW....
Ik heb mijn auto bij Citroen dealer gekocht. Altijd onderhouden bij lokale dealer van Volvo en daar gaat hij nu ook naar toe.
Ze hebben mij heel goed geholpen, maar eerste storing heeft Citroen dealer (Bovag garantie) de portemonnee moeten trekkken. IGS + AIRCOpmp totaal rond de 3500 euro.
Ik vind het een geweldidge auto en als het aircopomo probleem verholpen is dan is het geweldig apparaat dat qua performance heel zuinig kan zijn...
Ik heb sinds het turboslang-plof-debacle van de D4 een paar extra modules aangeklikt in mijn doorlopende reisverzekering. Transport van mijn auto en vervangend vervoer is hiermee goed gedekt.
Laten we hopen dat het Airco debacle met de laatste revisie van de compressor voorgoed is opgelost. Wellicht kunnen we anders met wat forumleden "gezellig op de koffie" gaan bij Sanden (fabrikant)

- Autowina
- 3rd Gear member
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 08.07.2013 - 08:51
- Locatie: Groningen
Gefeliciteerd en heel veel fijne kilometers toegewenst! Mooie auto!
2013: V60 Pih Ember Black, Beechwood sportst., Conn. Touch, Prem. audio, Winter Line, Hybr. Techn. Line, Snelh. afh. stuurbekr., Sadia &
2019: XC60 T8 R-design Bursting Blue, Audio line, Business Pack Connect
2020: Polestar 2 Midnight Blue
2019: XC60 T8 R-design Bursting Blue, Audio line, Business Pack Connect
2020: Polestar 2 Midnight Blue
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21176
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Niet om de pret te bederven maar....ppheijnen schreef:
Ze hebben mij heel goed geholpen, maar eerste storing heeft Citroen dealer (Bovag garantie) de portemonnee moeten trekkken. IGS + AIRCOpmp totaal rond de 3500 euro.
Ben je in loondienst en heb je een gezin en dus geen zakelijke rekening waar je dit op kunt boeken onder kopje prive of autokosten dan zijn dit serieuze bedragen.
Nu was de Citroën dealer het haasje maar ik zou goed beroerd zijn wanneer je dit moet reserveren van een spaarrekening.
In een dergelijk verhaal heeft Ed naar mijn mening gelijk.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]