Voorstellen: V60 T5 Momentum
- NielsPHEV
- 7th Gear member
Jammer dat de parkeerhulp er niet in zit je zou kunnen vragen om een accessoire die ze wel kunnen monteren en om het leed te verzachten, ik heb het al drie jaar op de XC90 en nog nooit zelf gebruikt en ik denk dat als je zou vragen wie het heeft en gebruikt het ernstig stil blijft wat mij betreft is het typisch een feature waarvan je denk oh handig dat kan ik goed gebruiken en daar blijft het dan ook bij
-
- 2nd Gear member
Vorige week woensdag eindelijk de V60 in ontvangst mogen nemen. De dealer heeft de stoelverwarming alsnog laten inbouwen en ter compensatie van de missende Park Pilot een aantal andere zaken geregeld.
Helaas is de aflevering niet helemaal vlekkeloos verlopen. Tijdens de aflevering kon er geen verbinding gemaakt worden met VOC, na een kwartier wachten en opnieuw verbinden helaas geen succes. “Probeer vanavond thuis nog maar even” was het advies van de verkoper. Net op het moment dat ik weg wilde rijden bedacht men zich dat er misschien toch een update van het VOC systeem nodig was. De auto kon de werkplaats weer in en heeft 10 minuten aan de computer gestaan. Hierna is het aanmelden gelukt.....wellicht hadden ze de update voor aflevering kunnen doen......
Tijdens de rit richting werk kwam ik er achter dat er een grote kras op het plastic plaatje dat voor de tellers zit. Precies in het zicht en goed zichtbaar in zonlicht. Ook trilt de het stuur bij 120km/u, zit er een kras in lak tussen dakrails en portier en is de verkeerde mat voor in de kofferbak geleverd.
Ik heb echt zelden zo een slechte aflevering van een auto meegemaakt, en dat van een merk wat zich wil vestigen in het “premium” segment.
De auto moet dus binnenkort voor een aantal dagen terug naar de dealer. Misschien dat ze het deze keer wel lukt om de auto op orde te krijgen.
Maar goed, over de V60 zelf….erg blij mee!
Positief:
- Heerlijk comfortable auto
- T5 is een fijne soepele motor met genoeg koppel bij lage toeren
- Panoramadak is schitterend en zou ik iedereen willen aanbevelen, zoveel licht in de auto en het geeft de auto echt een luxe uitstraling.
- Ruim! Ik kom van een V40, wat een verschil!
- Afwerking is weer een stapje hoger, nog geen piepjes of kraakjes kunnen ontdekken
- Half automatische trekhaak is echt een uitkomst, geen gedoe met een afneembare haak in kofferbak
- Pilot Assist werkt echt super op de snelweg en in files
- LED verlichting geeft ontzettend veel licht, en ziet er erg gaaf uit.
Negatief:
- Erg onrustig bij snel optrekken (wielspin) en sneller bochtenwerk
- Veel windruis van de spiegels
- Pilot Assist kan erg verraderlijk zijn bij bepaalde situaties (spitsstroken, busbanen, verdrijvingsvlakken)
- VOC werkt niet altijd even accuraat (afstand start, parkeertimers)
- Start/stop is irritant in de file, gelukkig uit te schakelen via de drive mode settings.
Groeten!
Helaas is de aflevering niet helemaal vlekkeloos verlopen. Tijdens de aflevering kon er geen verbinding gemaakt worden met VOC, na een kwartier wachten en opnieuw verbinden helaas geen succes. “Probeer vanavond thuis nog maar even” was het advies van de verkoper. Net op het moment dat ik weg wilde rijden bedacht men zich dat er misschien toch een update van het VOC systeem nodig was. De auto kon de werkplaats weer in en heeft 10 minuten aan de computer gestaan. Hierna is het aanmelden gelukt.....wellicht hadden ze de update voor aflevering kunnen doen......
Tijdens de rit richting werk kwam ik er achter dat er een grote kras op het plastic plaatje dat voor de tellers zit. Precies in het zicht en goed zichtbaar in zonlicht. Ook trilt de het stuur bij 120km/u, zit er een kras in lak tussen dakrails en portier en is de verkeerde mat voor in de kofferbak geleverd.
Ik heb echt zelden zo een slechte aflevering van een auto meegemaakt, en dat van een merk wat zich wil vestigen in het “premium” segment.
De auto moet dus binnenkort voor een aantal dagen terug naar de dealer. Misschien dat ze het deze keer wel lukt om de auto op orde te krijgen.
Maar goed, over de V60 zelf….erg blij mee!
Positief:
- Heerlijk comfortable auto
- T5 is een fijne soepele motor met genoeg koppel bij lage toeren
- Panoramadak is schitterend en zou ik iedereen willen aanbevelen, zoveel licht in de auto en het geeft de auto echt een luxe uitstraling.
- Ruim! Ik kom van een V40, wat een verschil!
- Afwerking is weer een stapje hoger, nog geen piepjes of kraakjes kunnen ontdekken
- Half automatische trekhaak is echt een uitkomst, geen gedoe met een afneembare haak in kofferbak
- Pilot Assist werkt echt super op de snelweg en in files
- LED verlichting geeft ontzettend veel licht, en ziet er erg gaaf uit.
Negatief:
- Erg onrustig bij snel optrekken (wielspin) en sneller bochtenwerk
- Pilot Assist kan erg verraderlijk zijn bij bepaalde situaties (spitsstroken, busbanen, verdrijvingsvlakken)
- VOC werkt niet altijd even accuraat (afstand start, parkeertimers)
- Start/stop is irritant in de file, gelukkig uit te schakelen via de drive mode settings.
Groeten!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- 2nd Gear member
Gefeliciteerd en veel veilige kilometers gewenst met deze mooie bolide!
440 GL 1989
850 Est. 2.5 10V 1993
V70 2.5 20V 2004
XC90 3.2 Sport 2007
V60 PIH 2013[/size]
850 Est T-5R 1995
V60 T8 R-Design(2019)
C70 2.4i 170 2006
850 Est. 2.5 10V 1993
V70 2.5 20V 2004
XC90 3.2 Sport 2007
V60 PIH 2013[/size]
850 Est T-5R 1995
V60 T8 R-Design(2019)
C70 2.4i 170 2006
- Bart
- 8th Gear member
Geniet ervan, wel jammer idd van die aflevering...
Volvo: V50 2.0D | 850 2.5 10V | V40 1.8 | V50 D5 | XC70 2.4D | S70 2.5 20V | S80 D5 | S60 D5 | 240 2.0 | XC90 D5 | V90 T4 | V60 D6 | C70 2.4T | V60 T6 Recharge | 240 2.0i Polar
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'08 Mini Clubman Cooper S - Dark Silver
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'08 Mini Clubman Cooper S - Dark Silver
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
- jalex_h
- 6th Gear member
Veel plezier met je V60!
wel balen van die aflevering...
wel balen van die aflevering...
Ooit:
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019
Huidig: XC60 Essential Fusion Red
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019
Huidig: XC60 Essential Fusion Red
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
- teebee
- 7th Gear member
Veel fijn kms gewenst.
Hopelijk is de aflevering voor de dealer een leermoment....
Hopelijk is de aflevering voor de dealer een leermoment....
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !

Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
-
- 2nd Gear member
Veel geluk met de nieuwe jongeling!
Die aflevering is toch de verantwoordelijkheid van de dealer. Dat ze daar hun huiswerk niet fatsoenlijk hebben gedaan is echter niet te aanvaarden. Jij mag nu weer even je wagen gaan missen en hopeloos veel tijd gaan insteken. Ik zou daar alvast niet mee kunnen lachen en hoop daarvan gespaard te blijven.
Die aflevering is toch de verantwoordelijkheid van de dealer. Dat ze daar hun huiswerk niet fatsoenlijk hebben gedaan is echter niet te aanvaarden. Jij mag nu weer even je wagen gaan missen en hopeloos veel tijd gaan insteken. Ik zou daar alvast niet mee kunnen lachen en hoop daarvan gespaard te blijven.
- jvov60
- 4th Gear member
Heb je niet de gelamineerde ruiten? Ik heb daardoor helemaal geen windruis. Wel andere geluiden helaas. Vergeleken de 1.0 Volvo is het erg goed, maar nog niet op niveau van bijvoorbeeld Mercedes en Audi.Walter White schreef: Negatief:
Groeten!
Rest helemaal mee eens. En PA heeft meer issues; je moet het bijvoorbeeld aan de praat houden door steeds korte bewegingen te geven aan het stuur, anders krijg je telkens waarschuwingen van stuur vasthouden. Zelfs als je dat wel hebt...
Laatst gewijzigd door jvov60 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
- Risrael
- 5th Gear member
Dat laatste is helaas nog wettelijk bepaald en dus niet de schuld van Volvo.
Nu: V60 T6 MY2024 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
-
- 5th Gear member
Van welke geluiden heb je dan wel last in de xc60?jvov60 schreef:Heb je niet de gelamineerde ruiten? Ik heb daardoor helemaal geen windruis. Wel andere geluiden helaas. Vergeleken de 1.0 Volvo is het erg goed, maar nog niet op niveau van bijvoorbeeld Mercedes en Audi.Walter White schreef: Negatief:
Groeten!
Rest helemaal mee eens. En PA heeft meer issues; je moet het bijvoorbeeld aan de praat houden door steeds korte bewegingen te geven aan het stuur, anders krijg je telkens waarschuwingen van stuur vasthouden. Zelfs als je dat wel hebt...
- jvov60
- 4th Gear member
Te veel rolgeluiden van het wegdek. Dat is met Michelin banden, 20 inch. Misschien is een ander merk stiller, maar er komt naar mijn mening te veel geluid door naar binnen.BendW schreef:Van welke geluiden heb je dan wel last in de xc60?jvov60 schreef:Heb je niet de gelamineerde ruiten? Ik heb daardoor helemaal geen windruis. Wel andere geluiden helaas. Vergeleken de 1.0 Volvo is het erg goed, maar nog niet op niveau van bijvoorbeeld Mercedes en Audi.Walter White schreef: Negatief:
Groeten!
Maar discussie hierover graag hier: viewtopic.php?t=78706
Laatst gewijzigd door jvov60 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Voor mij geen Volvo for life meer.
-
- 2nd Gear member
Als ik met één hand losjes aan het stuur rij krijg ik geen meldingen, dan is het erg relaxed rijden. Wellicht dat de gevoeligheid van de PA bij de XC60 iets strakker staat dan bij de V60?
Bandengeluid heb ik weinig last van. Ik heb nu de (standaard) Pirelli banden, winterbanden worden de Continental WinterContact TS860. Deze komen overal erg goed uit de test, ben benieuwd.
Bandengeluid heb ik weinig last van. Ik heb nu de (standaard) Pirelli banden, winterbanden worden de Continental WinterContact TS860. Deze komen overal erg goed uit de test, ben benieuwd.
- IkeV70
- 5th Gear member
Ik vind het ook wel meevallen. Min of meer meesturen is voldoende om het systeem actief te houden. Op rechte stukken een beetje tegendruk geven, dan gaat het meestal ook wel goed.Walter White schreef: Als ik met één hand losjes aan het stuur rij krijg ik geen meldingen, dan is het erg relaxed rijden. Wellicht dat de gevoeligheid van de PA bij de XC60 iets strakker staat dan bij de V60?
Ik heb trouwens 1x meegemaakt dat het systeem helemaal niet uitschakelde. Handen los van het stuur, het systeem bleef actief totdat ik het minuten latger zelf uitschakelde.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
-
- 2nd Gear member
Even weer update vanuit mijn kant.
Afgelopen week is mijn auto wederom naar Svenscar geweest om de laatste problemen aan te pakken.
Volgende zaken zijn opgelost;
- Daklijst is opnieuw gespoten om een aantal krassen weg te werken
- Complete plastic van het instrumentarium is vervangen (zat een diepe kras in)
- Juiste mat voor de kofferruimte is geleverd
- Trilling bij 120km/u is verholpen door een Roadforce behandeling
Het windgeruis bij de spiegel kunnen ze niet oplossen, is een producteigenschap van de auto.
Na afleveren van de auto bleek de leren bekleding vol witte vegen en vlekken te zitten, ook lag de achterbank vol met wit poeder. Dit nadat er extra controle had plaats gevonden na alle reparaties, was ze niet opgevallen. Deze dealer kan mij echt niet het idee geven dat klanten en kwaliteit belangrijk zijn.
Tijdens de reparatie van mijn auto heb ik tijdelijk een V60 D4 Momentum in Birch light meegekregen, dus mooi even de tijd gehad voor een vergelijk.
De D4 is echt een heerlijk blok wat koppel betreft, ik heb deze motor ook in de V40 gehad, echt subliem. De T5 heeft wel een veel prettigere afgifte van koppel en vermogen, rijdt comfortabeler dan de D4.
2 zaken die ik echt gemist heb in deze V60, de Pro Pilot en het panoramadak. De Pro Pilot is echt een super uitkomst als je veel file en trajectcontrole rijdt. En het panoramadak geeft zoveel natuurlijk licht in de auto, echt een aanrader als je een nieuwe gaat bestellen.
Deze auto beschikte niet over de dimmende binnenspiegel en de drive mode selectie, de afwerking van deze delen is dan wel meteen een stuk minder premium (goedkoper saai plastic)
Over de kleur, tsja... Birch light is een erg mooie kleur! Mits de verlichting goed is. In veel situaties komt de kleur niet tot zijn recht, dan ben ik toch erg blij met mijn zwarte uitvoering!
Verder nog steeds erg tevreden over de auto, nu 2500 km gereden met een gemiddelde van 8,4/100km.
Groeten!
Afgelopen week is mijn auto wederom naar Svenscar geweest om de laatste problemen aan te pakken.
Volgende zaken zijn opgelost;
- Daklijst is opnieuw gespoten om een aantal krassen weg te werken
- Complete plastic van het instrumentarium is vervangen (zat een diepe kras in)
- Juiste mat voor de kofferruimte is geleverd
- Trilling bij 120km/u is verholpen door een Roadforce behandeling
Het windgeruis bij de spiegel kunnen ze niet oplossen, is een producteigenschap van de auto.
Na afleveren van de auto bleek de leren bekleding vol witte vegen en vlekken te zitten, ook lag de achterbank vol met wit poeder. Dit nadat er extra controle had plaats gevonden na alle reparaties, was ze niet opgevallen. Deze dealer kan mij echt niet het idee geven dat klanten en kwaliteit belangrijk zijn.
Tijdens de reparatie van mijn auto heb ik tijdelijk een V60 D4 Momentum in Birch light meegekregen, dus mooi even de tijd gehad voor een vergelijk.
De D4 is echt een heerlijk blok wat koppel betreft, ik heb deze motor ook in de V40 gehad, echt subliem. De T5 heeft wel een veel prettigere afgifte van koppel en vermogen, rijdt comfortabeler dan de D4.
2 zaken die ik echt gemist heb in deze V60, de Pro Pilot en het panoramadak. De Pro Pilot is echt een super uitkomst als je veel file en trajectcontrole rijdt. En het panoramadak geeft zoveel natuurlijk licht in de auto, echt een aanrader als je een nieuwe gaat bestellen.
Deze auto beschikte niet over de dimmende binnenspiegel en de drive mode selectie, de afwerking van deze delen is dan wel meteen een stuk minder premium (goedkoper saai plastic)
Over de kleur, tsja... Birch light is een erg mooie kleur! Mits de verlichting goed is. In veel situaties komt de kleur niet tot zijn recht, dan ben ik toch erg blij met mijn zwarte uitvoering!
Verder nog steeds erg tevreden over de auto, nu 2500 km gereden met een gemiddelde van 8,4/100km.
Groeten!