Ik ben ZZP-er, bezit de auto privé en voer zakelijke kilometers op als kosten (a € 0,19 p/km). Dat is in mijn geval voordeliger dan alle BTW aftrekken plus de correctie die de B-dienst hanteert over de cataloguswaarde van de autodiesel01 schreef:Niet om de pret te bederven maar....ppheijnen schreef:
Ze hebben mij heel goed geholpen, maar eerste storing heeft Citroen dealer (Bovag garantie) de portemonnee moeten trekkken. IGS + AIRCOpmp totaal rond de 3500 euro.
Ben je in loondienst en heb je een gezin en dus geen zakelijke rekening waar je dit op kunt boeken onder kopje prive of autokosten dan zijn dit serieuze bedragen.
Nu was de Citroën dealer het haasje maar ik zou goed beroerd zijn wanneer je dit moet reserveren van een spaarrekening.
In een dergelijk verhaal heeft Ed naar mijn mening gelijk.

De ISG is reeds vervangen en de aircopomp is bij defect gaan een 100% coulancegeval. Mocht de ISG wederom kapotgaan is hiervoor ook een bepaald percentage coulance te regelen.
De auto is altijd dealer onderhouden (Service 2.0) en in dit geval is de hogere kilometerstand (274.000) een voordeel; alle kinderziektes zijn er inmiddels wel uit