Na 6112 probeemloze kilometers in mijn nieuwe v60 t5 zijn er helaas storingen te melden. Tijdens het rijden foutmeldingen over de verlichting en bestuurders ondersteuning.
Na uit en inschakelen auto helaas nog steeds aanwezig.... Met mijn vorige v60 d6 ook meegemaakt en ik had de stille hoop niet weer in een storing regen verzeild te raken.
De eerste storingen
-
- 2nd Gear member
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Bobbling op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V60 T5 Momentum 2019 / Onyx Black metallic met een berg opties 
Renault Megane Estate TCE 180
Volvo V60 D6 MY2014 Crystal white
Audi A4 Cabriolet 3.0
VW Golf 6 GTD
Peugeot 307 CC 180pk
Toyota Avensis 2.0 d4d
Renault Megane Grandtour 1.6 16v
Renault Megane Coupe 1.6 16v
Renault Megane Coupe 1.6

Audi A4 Cabriolet 3.0
VW Golf 6 GTD
Peugeot 307 CC 180pk
Toyota Avensis 2.0 d4d
Renault Megane Coupe 1.6
- Rob M
- 5th Gear member
Hmmm. Lijkt op de storing die ik had met de XC40, geen enkele cruise control meer, geen blis, geen meedraaiende koplampen, geen city safety en ook de navi was de weg kwijt.
Heb de garage gebeld en kon langskomen voor een software update. Daarna was het probleem over.
Heb de garage gebeld en kon langskomen voor een software update. Daarna was het probleem over.
Hartelijke groet,
Rob
Rob
Inmiddels Volvo nummer 11 Na een 240, 265, 460, 2×740, V40, V50, V40, V60 en een XC40 nu een V60 B3 Inscription, Pine Grey/Geventileerd nappaleder met massage in de kleur amber. En o.a. de packs: Park assist, Lighting, Lounge en hier en daar nog wat
-
- 2nd Gear member
Ik zal morgen even gaan informeren bij de dealer, hoop dat het zo simpel op te lossen isHmmm. Lijkt op de storing die ik had met de XC40, geen enkele cruise control meer, geen blis, geen meedraaiende koplampen, geen city safety en ook de navi was de weg kwijt.
Audi A4 Cabriolet 3.0
VW Golf 6 GTD
Peugeot 307 CC 180pk
Toyota Avensis 2.0 d4d
Renault Megane Coupe 1.6

Audi A4 Cabriolet 3.0
VW Golf 6 GTD
Peugeot 307 CC 180pk
Toyota Avensis 2.0 d4d
Renault Megane Coupe 1.6
- IkeV70
- 5th Gear member
Ik rij nu een week of 3 met de nieuwe V60. Nog niet al te veel km's gemaakt (minder dan 2000)
- Op dag #2 wilde het middendisplay niet starten. Alle vakken bleven op "Laden..." staan. Na een kwartier ofzo herstartte de boel en werkte alles weer. Daarna niet meer voorgekomen
- Nu al een paar keer gezien dat de camera in de linkerbuitenspiegel op zwart blijft (de 360 camera view is nog maar 270 graden). Meestal werkt ie wel
- Na een week of 2 raakte de auto de verbinding met de buitenwereld kwijt. De VOC server ziet de auto niet meer (VOC app werkt dus ook niet) en de internetverbinding voor de apps werkt ook niet meer. Dit is nu al ruim een week aan de hand. De dealer heeft het tamelijk druk, de auto gaat pas volgende week ergens terug voor dit probleem.
Ik vind dat de motor bij actieve start/stop te snel afslaat. Motor slaat vaak al af als de auto nog rolt, om vervolgens tot de ontdekking te komen dat er nog een meter gereden moet worden en de motor dus weer gestart moet worden. Het zou beter zijn wanneer de motor pas afslaat als de auto minimaal een seconde helemaal stil staat. Ik denk dat dit een producteigenschap is en geen storing.
Dat was het. De verbinding met de buitenwereld is wel iets dat opgelost moet worden, maar verder ervaar ik de auto als probleemloos.
- Op dag #2 wilde het middendisplay niet starten. Alle vakken bleven op "Laden..." staan. Na een kwartier ofzo herstartte de boel en werkte alles weer. Daarna niet meer voorgekomen
- Nu al een paar keer gezien dat de camera in de linkerbuitenspiegel op zwart blijft (de 360 camera view is nog maar 270 graden). Meestal werkt ie wel
- Na een week of 2 raakte de auto de verbinding met de buitenwereld kwijt. De VOC server ziet de auto niet meer (VOC app werkt dus ook niet) en de internetverbinding voor de apps werkt ook niet meer. Dit is nu al ruim een week aan de hand. De dealer heeft het tamelijk druk, de auto gaat pas volgende week ergens terug voor dit probleem.
Ik vind dat de motor bij actieve start/stop te snel afslaat. Motor slaat vaak al af als de auto nog rolt, om vervolgens tot de ontdekking te komen dat er nog een meter gereden moet worden en de motor dus weer gestart moet worden. Het zou beter zijn wanneer de motor pas afslaat als de auto minimaal een seconde helemaal stil staat. Ik denk dat dit een producteigenschap is en geen storing.
Dat was het. De verbinding met de buitenwereld is wel iets dat opgelost moet worden, maar verder ervaar ik de auto als probleemloos.
Laatst gewijzigd door IkeV70 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
-
- 2nd Gear member
Dit is inderdaad standaard gedrag van de auto maar wel erg storend. Bij het oprijden van een rotonde is dit ook merkbaar evenals in de file.Ik vind dat de motor bij actieve start/stop te snel afslaat. Motor slaat vaak al af als de auto nog rolt, om vervolgens tot de ontdekking te komen dat er nog een meter gereden moet worden en de motor dus weer gestart moet worden. Het zou beter zijn wanneer de motor pas afslaat als de auto minimaal een seconde helemaal stil staat. Ik denk dat dit een producteigenschap is en geen storing.
Audi A4 Cabriolet 3.0
VW Golf 6 GTD
Peugeot 307 CC 180pk
Toyota Avensis 2.0 d4d
Renault Megane Coupe 1.6

Audi A4 Cabriolet 3.0
VW Golf 6 GTD
Peugeot 307 CC 180pk
Toyota Avensis 2.0 d4d
Renault Megane Coupe 1.6
-
- 2nd Gear member
Het probleem is inderdaad met de update verholpen!
Audi A4 Cabriolet 3.0
VW Golf 6 GTD
Peugeot 307 CC 180pk
Toyota Avensis 2.0 d4d
Renault Megane Coupe 1.6

Audi A4 Cabriolet 3.0
VW Golf 6 GTD
Peugeot 307 CC 180pk
Toyota Avensis 2.0 d4d
Renault Megane Coupe 1.6
- IkeV70
- 5th Gear member
Na anderhalve week radiostilte meldde mijn auto zich vanavond plots weer bij VOC. VOC App heeft weer verbinding. De apps in de auto ook weer. Dit probleem heeft zichzelf vooralsnog opgelost.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
-
- 2nd Gear member
Deze storing heb ik ook, is bij mij alleen aanwezig als de motor stopt bij stilstand en dan weer aanslaat bij wegrijden. Foutmelding krijg ik niet wanneer ik het startstop systeem uitschakel en de motor dus blijft draaien. Ik merk ook niets dat het systeem niet functioneert. Eerste sw update 2weken geleden heeft niet de oplossing gebracht. De wagen staat nu weer bij de dealer voor nieuwe software of eventuele hardware aanpassingen (zojuist gehoord van de monteur). Wordt vervolgd. ZIjn er meer die dit probleem met hun Volvo hebben?v60new schreef: Regelmatig storing voor stuurbekrachtiging. Merk niks verder maar wel melding. Vaak bij stilstaan en daarna wegrijden.
V60 T6 MY 2019 Denim Blue metallic, Blond Nappa Leer, alle opties, 20" 10 spaaks Turbine zomerwielen, 18" 10 multi spaaks winterwielen
- the10us
- 1st Gear member
Zelfde 'probleem' hier. Soms ook storing parkeersensoren. Altijd nadat de auto aanslaat na activering start/stop systeem.Vonkenvolvo schreef:Deze storing heb ik ook, is bij mij alleen aanwezig als de motor stopt bij stilstand en dan weer aanslaat bij wegrijden. Foutmelding krijg ik niet wanneer ik het startstop systeem uitschakel en de motor dus blijft draaien. Ik merk ook niets dat het systeem niet functioneert. Eerste sw update 2weken geleden heeft niet de oplossing gebracht. De wagen staat nu weer bij de dealer voor nieuwe software of eventuele hardware aanpassingen (zojuist gehoord van de monteur). Wordt vervolgd. ZIjn er meer die dit probleem met hun Volvo hebben?v60new schreef: Regelmatig storing voor stuurbekrachtiging. Merk niks verder maar wel melding. Vaak bij stilstaan en daarna wegrijden.
V60 MY2019 Inscription | Polestar tuning | D4 | Pebble Grey | B&W Sound | Full-Option (behalve een asbak |
V70 D5 Geartronic Summum | MY2012 | R-Design | Silver electric | Full-option |
V50 D5 2008 Summum, powered by Obbe
- the10us
- 1st Gear member
Same here. Ook de linkerbuitenspiegel. Bij een volgende rit is het (tot nu toe) altijd weer hersteld.IkeV70 schreef:
V60 MY2019 Inscription | Polestar tuning | D4 | Pebble Grey | B&W Sound | Full-Option (behalve een asbak |
-
- 2nd Gear member
Bij mij is deze storing verdwenen nadat de monteur een stekker heeft losgekoppeld (of zoiets, er was wat met een stekker), is een bekend probleem bij Volvo dus iedere dealer zou het moeten kunnen oplossen.the10us schreef:Zelfde 'probleem' hier. Soms ook storing parkeersensoren. Altijd nadat de auto aanslaat na activering start/stop systeem.Vonkenvolvo schreef:Deze storing heb ik ook, is bij mij alleen aanwezig als de motor stopt bij stilstand en dan weer aanslaat bij wegrijden. Foutmelding krijg ik niet wanneer ik het startstop systeem uitschakel en de motor dus blijft draaien. Ik merk ook niets dat het systeem niet functioneert. Eerste sw update 2weken geleden heeft niet de oplossing gebracht. De wagen staat nu weer bij de dealer voor nieuwe software of eventuele hardware aanpassingen (zojuist gehoord van de monteur). Wordt vervolgd. ZIjn er meer die dit probleem met hun Volvo hebben?v60new schreef: Regelmatig storing voor stuurbekrachtiging. Merk niks verder maar wel melding. Vaak bij stilstaan en daarna wegrijden.
V60 T6 MY 2019 Denim Blue metallic, Blond Nappa Leer, alle opties, 20" 10 spaaks Turbine zomerwielen, 18" 10 multi spaaks winterwielen
- Risrael
- 5th Gear member
Gisteren achteruit de oprit af. Daarna in zijn vooruit. Ik merkte dat de motor vreemd liep. Ook vibratie door de auto. Na stilstand slaat de motor af ivm start/stop. Bij wegrijden geen probleem meer. Alsof hij ff op 3 pitten liep.
Nu: V60 T6 MY2024 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
-
- 2nd Gear member
Das minder...injectoren?...vuile brandstof?...denk maar even hardop.Risrael schreef: Gisteren achteruit de oprit af. Daarna in zijn vooruit. Ik merkte dat de motor vreemd liep. Ook vibratie door de auto. Na stilstand slaat de motor af ivm start/stop. Bij wegrijden geen probleem meer. Alsof hij ff op 3 pitten liep.
-
- Starter
Al een paar keer gehad dat na het starten van de V60, als het buiten heeft gevroren, het even duurt voordat de electronica gaat werken. Middenconsole blijft uit en de blazers/verwarming werken dan ook niet. Na ongeveer een minuut start de middenconsole, om na een seconde of 30 wederom opnieuw op te starten. Nog iemand last van?