Horrorverhalen V60 PIH | Aankoop annuleren?

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3971
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

De Polestar update icm de ERAD brengt de GT6 wel minimaal op hetzelfde niveau.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
Gebruikersavatar
Autowina
3rd Gear member
Berichten: 336
Lid geworden op: 08.07.2013 - 08:51
Locatie: Groningen

360Degreez schreef: Klopt, maar dan heb je Sensus Connected Touch met een Android box (Parrot Asteroid). Dan ben je afhankelijk van updates van Parrot, Volvo, Google en de aanbieders van de apps. Bij de release hadden we eigenlijk al kunnen weten dat het updatebeleid dramatisch zou zijn :-)

Als je technisch aangelegd bent zou je eens kunnen kijken bij XDA-Developers. Net zoals bij een Android telefoon kan je er een zog. Custom ROM opzetten waardoor je op oude hardware toch een nieuwe versie van Android kunt installeren, mét alle courante apps. Zo geef ik mijn oude telefoons en tablets een tweede leven :-)
Je hebt gelijk, zo heb ik Tomtom er ook opgekregen. Maar is hier ook een nieuwere androidversie dan 2.3 verkrijgbaar?
2013: V60 Pih Ember Black, Beechwood sportst., Conn. Touch, Prem. audio, Winter Line, Hybr. Techn. Line, Snelh. afh. stuurbekr., Sadia &
2019: XC60 T8 R-design Bursting Blue, Audio line, Business Pack Connect
2020: Polestar 2 Midnight Blue
Gebruikersavatar
360Degreez
5th Gear member
Berichten: 1524
Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
Locatie: Poortugaal

Autowina schreef:
360Degreez schreef: Klopt, maar dan heb je Sensus Connected Touch met een Android box (Parrot Asteroid). Dan ben je afhankelijk van updates van Parrot, Volvo, Google en de aanbieders van de apps. Bij de release hadden we eigenlijk al kunnen weten dat het updatebeleid dramatisch zou zijn :-)

Als je technisch aangelegd bent zou je eens kunnen kijken bij XDA-Developers. Net zoals bij een Android telefoon kan je er een zog. Custom ROM opzetten waardoor je op oude hardware toch een nieuwe versie van Android kunt installeren, mét alle courante apps. Zo geef ik mijn oude telefoons en tablets een tweede leven :-)
Je hebt gelijk, zo heb ik Tomtom er ook opgekregen. Maar is hier ook een nieuwere androidversie dan 2.3 verkrijgbaar?
Ik heb gisteren niet de moeite genomen om 211 forumpagina's door te bladeren ;-). Zo ver ik kan zien is er (nog) geen compleet nieuwe Android release maar wel de software om je systeem te "rooten" (openbreken) zodat je zelf apps en launchers kunt installeren die wel courant te houden zijn.

Ook op ons forum loopt [link=viewtopic.php?t=54935]een topic[/link] over alle ins en outs omtrent SCT, misschien kan je hier ook wat meer info inwinnen.
Gebruikersavatar
360Degreez
5th Gear member
Berichten: 1524
Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
Locatie: Poortugaal

RoaldH schreef: De Polestar update icm de ERAD brengt de GT6 wel minimaal op hetzelfde niveau.
Ik heb in de documentatie (en Vida) niets terug kunnen vinden over het inzetten van de ERAD om actief schakelmomenten glad te strijken. Is dit echt zo? Tijdens de proefrit merkte ik namelijk wel verschil, minder boterzacht als de GT8.
Niet dat het erg is natuurlijk; het zijn echt kleine verschillen, maar toch ;-)
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27344
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

De GT6 is gewoon een oudere bak, zal nooit zo schakelen als de GT8 doet.
Overigens schakelde die van mij een flush bijzonder soepel.
Laatst gewijzigd door Fredhead op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
360Degreez
5th Gear member
Berichten: 1524
Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
Locatie: Poortugaal

fredhead schreef: De GT6 is gewoon een oudere bak, zal nooit zo schakelen als de GT8 doet.
Overigens schakelde die van mij een flush bijzonder soepel.
Goede tip, misschien bij een collectieve forumdag eens tackelen dan ;-)
Gebruikersavatar
Gouwe
7th Gear member
Berichten: 6698
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Wanneer komt de "nieuwe"?
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
360Degreez
5th Gear member
Berichten: 1524
Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
Locatie: Poortugaal

Gouwe schreef: Wanneer komt de "nieuwe"?
Op dit moment zijn ze nog een kleine issue aan het fixen. Waarschijnlijk kan ik hem ergens in de komende week ophalen.

Vandaag de voorbereidingen getroffen > Stukje huisvlijt :-)

Afbeelding

Afbeelding

Nieuwe groep afgezekerd op 16A, apart stopcontactje in de stoppenkast met verbruiksmetertje. Aparte stekker is handig, dan kan ik er later nog wat smarthomespul op aansluiten :-)

Ready as can be!
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33123
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

De meneer van Nuon had dat soort stopcontacten al vaak zien smelten... zou ook even brandmelder in je meterkast hangen.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
360Degreez
5th Gear member
Berichten: 1524
Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
Locatie: Poortugaal

Paul schreef: De meneer van Nuon had dat soort stopcontacten al vaak zien smelten... zou ook even brandmelder in je meterkast hangen.
Hmm, frappant. Dit stukje hebben we laten aansluiten toen we net in het huis kwamen en was volgens de monteur "het stevige type".
Heeft meneer Nuon hem bij jou vervangen voor een ander type?
BasG
3rd Gear member
Berichten: 412
Lid geworden op: 23.08.2015 - 14:31

Ik zou dat zo niet durven. Heb een laadpaal thuis aan laten sluiten op een aparte groep, met zo’n hele dikke grondkabel. Zelfs die wordt warm....
C70 II 2.4i Intro edition geartronic, MY2010, electric silver, calcite leer, Midir (zomer), Mirzam (winter), high performance, blis, meedraaiend xenon, RTI enz enz.

C 70 2.4i summum geartronic, MY2008, emberblack, bruin leer, Serapis (winter), Mirzam (zomer)

Eerder V70 T5 GT, alle opties, 2003, topauto!
Gebruikersavatar
360Degreez
5th Gear member
Berichten: 1524
Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
Locatie: Poortugaal

Paul schreef: De meneer van Nuon had dat soort stopcontacten al vaak zien smelten... zou ook even brandmelder in je meterkast hangen.
BasG schreef: Ik zou dat zo niet durven. Heb een laadpaal thuis aan laten sluiten op een aparte groep, met zo’n hele dikke grondkabel. Zelfs die wordt warm....
Jullie hebben helemaal gelijk! Kwam net een mooi artikel tegen met precies dezelfde uitkomst bij het gebruik van een normaal huis- tuin en keuken stopcontact. Ik moet het stopcontact aan de gevel vervangen voor een [link=https://nl.wikipedia.org/wiki/IEC_60309]IEC 60309[/link] gecertificeerd model en deze direct laten aansluiten op de groep.

Ik ga hier nog even induiken...
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3160
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Welkom in Nederland, waar we 16A afzekeren maar troep verkopen die bij 13A al van kleur veranderd.
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33123
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Heel goed! Wat je natuurlijk prima kan doen is de auto laden op deze manier maar op een lagere Ampere.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5300
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Het probleem is dat je echt continu die 16 amp kan trekken en dat is echt fors ik hem ook al een gamma lasklem zien smelten. NL stopcontacten zijn overigens voor 13 amp max anders ga ja naar een CE of zgn camping stekker. Ik denk overigens dat die kWh meter de zwakste schakel is in deze opstelling. Aan de andere kant zet het spul op 9 amp en alles zal werken.
Gebruikersavatar
360Degreez
5th Gear member
Berichten: 1524
Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
Locatie: Poortugaal

Paul schreef: Heel goed! Wat je natuurlijk prima kan doen is de auto laden op deze manier maar op een lagere Ampere.
NielsPHEV schreef: Het probleem is dat je echt continu die 16 amp kan trekken en dat is echt fors ik hem ook al een gamma lasklem zien smelten. NL stopcontacten zijn overigens voor 13 amp max anders ga ja naar een CE of zgn camping stekker. Ik denk overigens dat die kWh meter de zwakste schakel is in deze opstelling. Aan de andere kant zet het spul op 9 amp en alles zal werken.
Precies. dan moet ik zo'n CEE stekker aan de wand monteren en daarop een CEE naar Shugo stekker aansluiten waar de thuislader van Volvo weer in kan. Dan hopen dat mensen eraf kunnen blijven ;-)

Ik heb ook nergens CEE opbouw stopcontacten kunnen vinden dus ik denk dat dit "the way to go" is. Eerst dit maar eens regelen en daarna rustig kijken voor een sjiek laadkastje aan de gevel.
Gebruikersavatar
Gouwe
7th Gear member
Berichten: 6698
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Ik heb deze dit jaar geïnstalleerd: https://charge-amps.com/products/chargi ... o-wallbox/
Prima ding voor een goede prijs en on-line je verbruik inzien en exporteren naar Excel. Via MP is er anders ook wel aan een wandlader te komen.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
active tourer
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 16.11.2018 - 21:05

Ik ben vanuit mijn groene hart ook bezig met de aankoop van een v60 uit 2013. Hiervoor probleemloos een lexus hybride gereden. Ik heb met belangstelling deze topic gelezen. Wat ik me afvraag naast alle horrerverhalen zullen er toch ook tevreden particuliere rijders zijn. Uitgaande van de 80/20 regel durf ik een aankoop als particulier wel aan. Voor woonwerk kan ik volledig elektrisch rijden. Mijn keus komt niet uit ratio (goedkoop) maar uit emotie(minder co2 uitstoot). Het is daarom een gemis dat ik hier weinig over lees. Met name particuliere kopers had ik graag gehoord op dit forum.
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13744
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Die zullen er niet in grote aantallen zijn
Gebruikersavatar
s60magic
4th Gear member
Berichten: 819
Lid geworden op: 02.03.2008 - 11:08
Locatie: Drenthe

Gisteren nog even in de Insignia van mijn zwager gereden, man man man wat zijn we dan verwend met elkaar.
Schaam me dan bijna dat ik zo over de aircopomp heb geklaagd.
S60 Intro ed 2002
S60 Drivers ed 2007 aut
V60 PIH 2013 m2014
BMW 530i 2018
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”